tek

Ko se pripravljate na maraton, ne pozabite na nekaj nepisanih pravil, ki vam bodo omogočila, da bo dan potekal brez zapletov.

Na dan maratona zagotovo ne počnite naslednjega:

DOMA:
Ne poskušajte nove hrane

Ker ne želite prebavnih težav in neprijetnega občutka med tekom, se držite hrane, ki jo dobro poznate. Že nekaj dni pred dogodkom si za kosilo privoščite preverjena živila, pri katerih natanko veste, kako se bo telo odzvalo. Do takrat ste tudi že ugotovili, kaj je najbolje jesti pred in po teku, zato se držite teh obrokov.

Nasvet: Nekateri dogodki ponujajo energijske tablice, zajtrk in druge športne prigrizke. Preizkusite jih šele po tekmi, saj ne veste, kakšne reakcije bodo sprožili v vašem telesu. Tudi zajtrkujte že doma.

Ne oblecite nič novega

Čeprav bi radi pokazali svoja nova športna oblačila, se na maraton odpravite v dobro preverjeni opravi, v kateri ste že večkrat trenirali. To še posebej velja za športne čevlje, ki morajo biti uhojeni pred tekmo. Nikakor ne uporabite novih, ki ste jih kupili tik pred tem in se v njih odpravili na tek le trikrat.

Pri oblačilih pa izberite materiale, ki dihajo in vpijajo pot (tako ne boste mokri že nekaj metrov za ciljem). Naj vas nič ne stiska ali moti, saj bo med tekom to postalo le hujše. Prav tako naj oblačila ne bodo preveč ohlapna, saj si jih ne boste imeli časa popravljati (še posebej, če želite doseči dober rezultat).

NA DOGODKU:
Na startu ne stojte čisto spredaj ali čisto zadaj

Vaš položaj na startni črti je odvisen od tega, zakaj ste prišli na maraton: se boste zabavali in preizkusili, kako hitro lahko tečete ali želite doseči dober rezultat? Če tečete resno in vam je uvrstitev pomembna, upravičeno stojite bolj spredaj, da se izognete gneči. Kadar je dogodek le popestritev vaših treningov, pa se postavite v sredino ali zadaj in odstopite prva mesta tistim, ki se želijo preseči.

Ne začnite prehitro

Nasvet vam je že dobro znan in verjetno boste na maratonu začeli hitreje kot bi sicer, saj je prisotna evforija in veliko adrenalina. Vseeno se skušajte nadzorovati in teči v svojem običajnem tempu. Ne sledite prvim, ker se boste hitro utrudili. Poslušajte sebe in se osredotočite na to, da boste tekli kot na treningih.

V hrupu in gneči se boste najlažje skoncentrirali z glasbo, ki bo omogočila tudi, da tek mine malce hitreje. Naredite dolg seznam pesmi in ne pozabite napolniti baterije predvajalnika.

Ne obupajte

Dolgo ste se pripravljali in garali na treningih, zato da bi na dogodku dosegli odličen rezultat. Zato ne obupajte, ko postane težko. Sami sebi ste dolžni, da napnete vse moči in dokončate tekmo.

Ni važno, ali vam gre dobro ali slabo, pomembno je, da se ne predate, ampak nadaljujete. Za take primere pripravite pesmi z močnim besedilom, ki vas bodo motivirale in pripeljite s seboj navijače. Vsak vzpon se prej ko slej konča, prav tako vsaka neskončno dolga ravnina. Na cilju si boste hvaležni, da ste stisnili zobe. V takih situacijah napredujete in postajate boljši.

Preverite tudi:

Sorodni članki

Treniramo za maraton: Kako se pripravljati, česa vam nihče ne bo povedal in kako si olajšati tek

Prebujanje narave je zbudilo tudi veliko tekačev, ki se že skrbno pripravljajo na novo sezono maratonov. Če ste se tokrat tudi vi odločili udeležiti kakšnega, je tu nekaj koristnih…

Kako okrevati po maratonu (ali drugem športnem dogodku)

Poletje in jesen kličeta po maratonih in drugih športnih tekmovanjih, kjer lahko preizkusite svoje sposobnosti in preverite, kako dobro ste trenirali. Da boste nared za novo…

Kaj tekači razmišljajo med maratonom?

Zagotovo se jim utrne tudi katera od teh zabavnih misli. Drži?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri