10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Kaj je boljše: hitrejši ali daljši tek?

Kaj je boljše: hitrejši ali daljši tek? (foto: Profimedia) Profimedia
17. 10. 2019

Hitrejši ali daljši tek? Če ste že med resnimi tekači, verjetno pripadate enemu izmed taborov: ali hitrost ali razdalja. Morda pa ste popoln začetnik in ne veste, kako bi se pravzaprav lotili treninga.

Kaj torej - hitrejši ali daljši tek? Kdaj vključiti hitrejši tek? Kdaj je čas za podaljšanje razdalje?

Tako je za revijo Runner's World pojasnil trener in strokovnjak s področja vadbene fiziologije in biomehanike Danny Mackey.

Počnite oboje.

Ključ je v variabilnosti, je povedal Mackey.

  • Če tečete zgolj nekajkrat tedensko, vam bo hiter tek bolj koristil pri pridobivanju kondicije, a boste morali telesu dati tudi čas, da si odpočije.
  • Če tečete pet do šestkrat tedensko, pa naj bo vaš tek dolg in počasen, da si bo telo lahko opomoglo, razlaga.

Tudi pravilna tekaška tehnika je zato nadvse pomembna.

Zavedati se morate še ene stvari

Pogostejši tek ter daljše razdalje ob počasnejšem tempu tudi niso najboljša rešitev.

Mackey to pojasni tako: »Če se boste vsakič minimalno naprezali, boste s tem omejili vse ravni intenzivnosti, ki jo potrebujete, da bi iz vadbe potegnili kar najboljše. Vsaka vadba je boljša kot nič, a to ni idealno, niti za telesno sestavo niti za shranjevanje maščobe.«

Profimedia

Kaj pravi znanost?

Zakaj samo s tekom na daljše razdalje, in to počasi, ne boste ničemur prispevali:

  • Med počasnim tekom porabljate manj energije, kar pomeni, da bodo potrebne spremembe v prehrani.
  • Pri lažjem teku poleg tega uporabljate tudi manj mišičnih vlaken, kar pomeni, da je pri tem udeležen manjši del živčnega sistema. Ob težjem teku pa je potrebno pospeševati, kar vaše mišice močno obremeni. A v tem primeru gre za pozitiven stres, ki telo vzpodbudi, da se prilagodi in izboljša.
  • Nenazadnje; med hitrejšim tekom porabite več energije (t. j. kalorij) na kilometer, pa čeprav tečete manj časa.

Vas je to vzpodbudilo, da bi si obuli tekaške copate in se lotili intenzivne vadbe?

Počasi!

Za to, da se ne morete ves čas na vso moč naprezati, obstaja razlog. Tudi profesionalni športniki izvajajo intenzivno vadbo le dva do trikrat tedensko.

»Če bi jo izvajali pogosteje, bi pregoreli, kalorije bi se nabirale, razpoloženje bi se poslabšalo, prav tako tudi spanje,« pojasnjuje Mackey.

Kdaj vključiti hitrejši tek?

»Hitrejši tek je vedno idealen, če si lahko po njem resnično opomorete oziroma če imate za vadbo na voljo le par dni v tednu,« pravi Mackey.

Vir: Runner's World.

Preberite še: Tek vas lahko spremeni v genija

Za motivacijo pa: 7 naukov 103-letne tekačice Julie Hawkins

Profimedia

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri