tek

Če se obzorje med tekom premika navzgor in navzdol, morda delate predolge korake in se preveč vertikalno gibljete. Vse to pa pripelje še do ene težave.

Kadar so koraki predolgi, na tleh preživite več časa, kot je to potrebno, s čimer tvegate poškodbe kolen in Ahilove tetite, pravi fizioterapevt Robert Wayner iz Eugena v Oregonu.

Da bi se znebili učinka premikajočega se obzorja, Wayner priporoča pohitrenje kadence na 170-180 korakov na minuto. Če boste povečali kadenco, koraki ne bodo predolgi, ker bo vaše stopalo pristalo pod vami oziroma komajda malce pred vami, namesto daleč naprej. Krajši koraki in hitrejša kadenca bodo poleg tega zmanjšali čas, ki ga vaša stopala preživijo na tleh, s čimer pa boste povečali svojo hitrost.

»Ko se tekačevo stopalo dotakne tal in se ta zave, da ga mora čim hitreje spet dvigniti (lahko si celo ponavlja besede 'dotik, dvig, dotik, dvig'), bo to zmanjšalo pozibavanje,« dodaja Scott.

Preberite še: Kaj pomeni, če je podplat na enem športnem copatu precej bolj obrabljen kot na drugem

In preizkusite: 6 vaj, ki jih vključite v trening za hitrejši in učinkovitejši tek 

 

Sorodni članki

Obremenitve pri teku

Tek ni le hitrejša hoja, ampak bistveno drugačen način gibanja. Ključna razlika izhaja iz 'poskokov'. Ti omogočajo večjo učinkovitost in hitrost gibanja, hkrati pa pomenijo…

Bolečine pri teku

Med najpogostejše tekaške probleme zagotovo spadajo bolečine v ahilovi tetivi in kolenih.

Abeceda nege ahilove tetive

»Prišel je znani občutek togosti v predelu ahilove tetive in morala sem se ustaviti. Poškodovani del je otrdel in bolel celo pri najnežnejši masaži .. In je trajal in trajal.«

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri