tek

Skozi učenje procesa dihanja naj bi šel vsak tekač, ki želi povečati vzdržljivost in podaljšati tek. Na začetku bo to od vas zahtevalo večji miselni napor, z vajo pa se vam bo pravilno dihanje usedlo v podzavest, kar občutite, ko pridobite na hitrosti in moči. Izberite enega od treh načinov.

1. Ritmično dihanje

Ta vrsta dihanja vam bo pomagala, da postanete hitrejši in boljši tekač. Kako jo izvajate?

Vzorec 2:2

To naj bi bil idealen dihalni vzorec. Vdihnite, ko stopite na levo in desno nogo. Nato izdihnite, ko se tal dotakne najprej leva noga, nato desna. Izgleda nekako takole: vdih, leva desna, izdih, leva, desna. Na začetku se boste morali osredotočiti na tehniko tudi z mislimi, potem pa se je boste posluževali podzavestno. Več kot boste vadili, lažje bo. Ko osvojite to, preizkusite tehniko 3:3: vdih, leva, desna, leva, izdih, desna, leva, desna.

S takim dihanjem lahko celo preprečite poškodbe. Pri teku namreč ena stran telesa absorbira ves vpliv teže, kar lahko privede do težav. Če vedno pristanete na isti nogi na začetku izdiha, pa lahko preprečite bolečino na preobremenjeni strani.

2. Globoko dihanje

Globoko dihanje, znano tudi kot dihanje iz trebuha, vključuje dihanje z membrano. To pomaga zagotoviti več kisika za obtočila in mišice, ki jih trenutno uporabljate, spodbudi učinkovitost, preprečuje slabost in utrujenost. Namesto prsnega dihanja (kar počne veliko tekačev) vadite dihanje iz trebuha. Da bi osvojili ta tip dihanja, pričnite doma. Preizkusite globoko dihanje v stoječem, sedečem in ležečem položaju. Prakticirajte ga med opravki kot je nakupovanje, branje knjige, gledanje televizije … Ko ga boste izvajali z lahkoto in brez večjega miselnega napora, ga vključite v tek.

3. Dihanje skozi nos in usta

S takim dihanjem boste zagotovili največjo količino kisika za mišice, ki jih uporabljate pri teku. Dihanje skozi nos pomaga, da dihate bolj globoko in segrejete zrak na poti do pljuč. Po drugi strani pa dihanje skozi usta poveča količino kisika v delovnih mišicah in pomaga nosu.

Položaj mrtve ribe

Med tekom naj bodo usta rahlo odprta. To vam bo pomagalo sprositi stres in držati telo v sproščenem stanju med tekom.

Preberite tudi:

Sorodni članki

Kakšno je pravilno dihanje pri teku

Če med tekom hlastate za zrakom, se pojavi vrtoglavica ali celo slabost, potem vaša pljuča ne dobijo dovolj kisika. To lahko pomeni dvoje: vaš tempo je prehiter in ga je potrebno…

Vaje za premagovanje strahu

Vaje, ki sproščajo. Pomagale vam bodo, da se popolnoma sprostite in tako premagate strah.
Kako pravilno dihati med tekom?

Kako pravilno dihati med tekom?

Dihanje med tekom je zelo specifično glede na posamezne discipline. Tehnike dihanja pri lahkem teku, maratonskem dolgem teku ali sprintanju se razlikujejo, čeprav gre v osnovi…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri