tekac-pocitek-bolecina-koleno

Trpite za bolečinami v kolenu? V nadaljevanju si preberite, kje se lahko skriva vzrok in začnite izvajati vaje.

Če trpite za bolečinami v kolenu, je to morda znak, da morate okrepiti stabilizatorje medenice in kolka.

V zadnjem času je to po zaslugi raziskav zadnjega desetletja postal pogost nasvet, ker so odkrili povezavo med tekaškim kolenom (oziroma patelofemoralnim sindromom) in sindromom iliotibialnega trakta s šibkimi stabilizatorji kolka.

Kljub temu pa se za temi raziskavami skriva ključno vprašanje:

  • Se je bolečina v kolenih pojavila, ker imate šibke kolke ali so kolki postali šibki, ker vas bolijo kolena in ste morali spremeniti gibanje.

Danski in avstralski raziskovalci so v sistematičnem pregledu, objavljenem v reviji British Journal of Sports Medicine, povzeli izsledke 24 različnih raziskav o moči v kolkih in patelofemoralnem sindromu, s čimer so poskušali odgovoriti na to vprašanje.

Odkrili so, da so presečne raziskave res kazale na povezavo med močjo v kolkih in bolečino v kolenih, raziskave o možnostih pa ne, kar z drugimi besedami pomeni naslednje:

  • v skupini tekačev bodo imeli tisti s šibkimi stabilizatorji kolkov na neki točki več možnosti za bolečine v kolenih (in obratno).

"Pri skupini zdravih tekačev, ki jim izmerimo moč v kolkih, nato pa jih v naslednjih mesecih oziroma letih spremljamo, pa ne bomo mogli predvideti, pri kom se bo pojavila bolečina v kolenih in pri kom ne. Takšen vzorec lahko pričakujemo, če bolečina v kolenih povzroča šibkost kolkov, obratno pa ne," pravijo raziskovalci.

Avtorji so sicer previdno poudarili, da so bile izmed vseh 24 raziskav samo tri raziskave o možnostih, zato statistično pomembnih predvidevanj niti ne moremo odkriti, glede na to, da je šlo za starostno mešane posameznike  (v eni skupini so bili najstniki, ki imajo drugačne značilnosti). Zato so bili rezultati podobni kot v tistih primerih, ko ni dovolj dokazov, da šibki stabilizatroji kolkov resnično povzročajo bolečine v kolenih, hkrati pa ni dovolj dokazov, da ni tako.

Avtorji so se izrazili takole:

»Glede na ugodne klinične rezultate pri postopkih krepitve stabilizatorjev kolkov pri posameznikih s patelofemoralnim sindromom omenjene raziskave morebitnih koristi tovrstnih programov za zmanjševanje simptomov izsledki ne postavljajo pod vprašaj. Kažejo pa na to, da to morda ni dovolj, da bi preprečili pojav oziroma ponovitev patelofemoralnega sindroma.«

Izsledki torej ne pomenijo, da bi morali vsi tekači izvajati tudi vaje za krepljenje stabilizatorjev kolkov.

Če vas pestijo težave s koleni, pa bi bilo z njimi dobro začeti.

Vir: Runner's World

Preizkusite:

 

 

 

 

Sorodni članki

Tako odpravite 3 najpogostejše bolečine, ki se pojavijo pri teku

Vam tekaško izkušnjo vedno pokvari bolečina na zunanji strani kolena, pod rebri ali v stopalu? Preberite nasvete, kako bolečino odpraviti.

10 razlogov za izvajanje krepilne vadbe

Deset razlogov, zakaj morajo tekači v svoj trening vključiti še krepilno vadbo. 

Ali veste, kaj so stabilizatorji trupa?

Če smo v enem izmed prejšnjih člankov ugotavljali, katere so najboljše vaje za stabilizatorje...
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

Zakaj bi se morali odpraviti na sprehod v soju polne lune

Danes si privoščite nočni sprehod v soju polne lune. 
Več...

3 stvari, ki jih morate narediti, preden vstopite v razmerje

Za nekaj stvari morate poskrbeti, že preden najdete idealnega partnerja.
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri