tek-2

Če želite napredovati v teku, morate teči tudi v hrib. Če s tem šele začenjate, najprej preverite nekaj napotkov za varno rekreacijo v hribih in gorah.

Tudi če se odpravljate le na bližnji hrib, kjer se boste utrdili in povečali kondicijo, bodite previdni in se na napor ustrezno pripravite.

Pazite na dolžino koraka

Ko tečete po ravnini, bodo koraki dolgi in manj številni, kot pri teku v klanec. Tam preklopite na majhne korake z veliko frekvenco, podobno kot pri nizkem skipingu. Zato je pomembno, da si občasno vzamete nekaj minut zgolj za ponavljanje atletske abecede, ki bo izpopolnila tehniko teka. Ker boste gibanja bolj vajeni, preskok ne bo tako težek.

Večkrat pretecite isto razdaljo

Tudi tu morate imeti nekaj, s čimer boste lahko spremljali napredek. Ko s tekom v hrib šele začenjate, boste seveda potrebovali več časa kot kasneje, ko boste tekli že petič ali šestič. Menjajte proge, vendar naj bosta za začetek na sporedu zgolj dve. Ko se jih privadite in izboljšate rezultat, si omislite nov hrib.

Bodite pripravljeni na vse razmere

Ko se utrdite, boste sposobni preteči še kakšen meter dlje. Naj vas ne zaustavi veter, pomanjkanje vode ali potreba po prigrizku. S seboj vzemite majhen nahrbtnik, ki vas ne bo oviral pri teku, lahko pa boste vanj spravili vse potrebno. Na koncu boste ugotovili, da v resnici potrebujete le par čevljev in oblačila, vendar izgovore vseeno preprečite z opremo “za vsak slučaj”.

Kombinirajte hojo in tek

Od vas se ne pričakuje, da boste pretekli celo pot do vrha. Tako se vam bo tek v klanec (še  bolj) zameril. Ker je tudi tokrat prvi korak najtežji, si ga olajšajte z uro. Določite, koliko sekund boste hodili in koliko tekli. Za začetek priporočamo na primer 30 sekund hoje in 30 sekund teka, da preverite svoje sposobnosti. Potem po potrebi povečujte ali zmanjšujte sekunde.

Začnite počasi

Na vznožju hriba boste imeli veliko energije, zato se zna zgoditi, da boste tekli hitro in zanemarili časovni okvir (prejšnja točka). Zadržite željo po hitrem teku in do vrha skušajte vztrajati v istem tempu. V nasprotnem primeru boste začetno napako hitro obžalovali, ko boste ostali brez sape še pred polovico poti.

Vedno se ogrejte

Tu obstaja še večja možnost, da si poškodujete gleženj ali kolena oziroma staknete druge poškodbe. Zato najmanj 20 minut namenite ogrevanju, kjer boste razgibali celo telo, ne pozabite niti na gležnje. To je priporočljivo tudi pred vsako drugo vadbo, ki jo izvajate.

TEKAČI POZOR! 

Pred vrati je tekaški tabor! 

V čudovitem Vrsarju bomo telovadili v več vadbenih skupinah (tudi netekaški) in imeli nekaj predavanj, na katerih boste izvedeli: 

  • o preventivi pred poškodbami,
  • kaj storiti če pride do poškodbe in
  • o regeneraciji po vadbi,
  • kako lahko poškodbe pozdravite z ustrezno vadbo pod vodstvom strokovnjaka.

Število mest je omejeno, zato pohitite s prijavo: Gremo na jesenski tekaški tabor! 

Sorodni članki

Trening hoje za močne noge in čvrsto zadnjico

Vsak dan hodite? Odlično. Zdaj je čas, da hojo spravite na višjo raven in poskrbite za top formo. Če še niste začeli, pa le preizskusite naslednji trening. 

Gorski tek: 4 vaje za izboljšanje pripravljenosti

Verjamete ali ne, hribi so lahko vaš najboljši prijatelj, predvsem kadar želite okrepiti moč v nogah. Kljub temu se jim veliko tekačev raje izogne. Ko se opogumite in začnete, boste...

Tek v hrib - naporen, a učinkovit

Številni se izogibajo teka v hrib, vendar če želite tekaško in fizično napredovati, potem se ga le lotite. Za vas imamo nekaj nasvetov in napotkov; pa ne pozabite – najpomembnejša je vaša...
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

7 vprašanj, ki si jih zastavite, če težko zaspite

Vsak večer ista zgodba – pred televizorjem ali ob knjigi začnete kinkati. Včasih vas preko dneva nakopičena utrujenost ujame že pri večerji. Odpravite se v posteljo … In potem ste nenadoma popolnoma budni.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

5 stvari, ki jih morate vedeti, če bi radi hitro shujšali

Na trgu je ogromno izdelkov, ki pri preoblikovanju telesa obljubljajo takojšnje rezultate. In potem so tu še hitre, predvsem pa stroge diete. Pa je res mogoče zdravo izgubiti konkretno količino kilogramov v zelo kratkem času in potem to težo tudi obrdžati?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri