To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Tek in hujšanje: 8 zlatih pravil za tekače začetnike

Tek in hujšanje: 8 zlatih pravil za tekače začetnike (foto: Profimedia) Profimedia
1. 4. 2019

Če ste začeli teči, da bi izboljšali formo in se morda znebili kakšnega kilograma, berite naprej ...

Najprej pa: pred začetkom svetujemo pogovor z zdravnikom, priporočljiv je tudi pregled. S tem boste izključili morebitne zdravstvene težave, ki bi znale pokvariti vašo (prvo) tekaško izkušnjo.

To bo hkrati tudi odlična izhodiščna točka. Natanko boste videli, kakšen je vaš napredek. Pozorni bodite na primer na naslednje spremembe: teža, srčni utrip v mirovanju, krvni pritisk, odstotek telesne maščobe, holesterol …

8 zlatih pravil

Pravilo št. 1

Vedno začnite postopoma. Začnite torej s hojo oziroma s hitro hojo.

3- do 5-krat na teden vključite 25 minut (hitre) hoje. Nato vsak teden čas hoje podaljšajte za 5 minut in to počnite dokler ne dosežete 60 minut. To vam bo vzelo približno 8 tednov. Šele potem načrtujte, kako bi vključili lahkoten tek.

Pravilo št. 2

Potrebne bodo spremembe v prehrani. Zato poleg sistematično in dolgoročno načrtovane vadbe vedno potrebujete tudi načrt prehrane. Za začetek izločite procesirano hrano.

Koliko pa naj bi pretekli, če ste se pregrešili?

  • Čokoladica (510 kJ – 122 kcal): 10 minut
  • McDonald’s Big Mac (2.037 kJ – 487kcal): 40 minut
  • Pizza (3.054 kJ – 730kcal): 60 minut

*Priporočila so postavljena glede na rezultat 12 tekačev začetnikov, ki so v eni uri pri hitrosti 6,2 porabili približno 730 kalorij.

Preberite: Zakaj za optimalno težo ni dovolj le štetje kalorij

Pravilo št. 3

Telo se bo na nov režim (tj. gibanje) odzvalo točno tako, kot si želite. Po določenem obdobju pa bo znova potrebovalo izziv, da bo še naprej kurilo maščobo.

Razmislite o intervalih:

  • hitra hoja-lahkoten tek, če ste na začetku
  • lahkoten tek-sprinti, ko boste napredovali (primer: 30 sekund lahkotnega teka, 1 minuta sprinta na 80 %, 20-krat)
  • tek v hrib
Pravilo št. 4

Če želite shujšati, je treba v telo vnesti manj kalorij, kot jih porabite. Stavek, ki ste ga slišali že neštetokrat. Pa veste, koliko kalorij to pomeni za vas? Ali preprosto z jedilnika črtate polovico svojih jedi in nadaljujete s takšnim načinom prehranjevanja, hkrati pa še večkrat na teden intenzivno trenirate? Narobe.

Priporočljivo je opraviti test, ki vam pove, kakšen je vaš bazalni metabolizem. Koliko kalorij torej porabite v mirovanju. Nato na podlagi tega (in še nekaj drugih parametrov: aktivnost, starost, spol ...) izračunate, koliko kalorij potrebujete, da bi vzdrževali težo ali jo zmanjšali.

Pravilo št. 5

Nekaj nizko intenzivnih tekov opravite še pred zajtrkom.

Pravilo št. 6

Ne obremenjujte se s številko na tehtnici. Zakaj? Ko začnete teči in telovaditi, ne kurite le maščobe, s treningi gradite tudi mišice. Povsem normalno je torej, če se bo na tehtnici po določenem obdobju številka premaknila navzgor. Kljub temu, da pridno telovadite in zdravo jeste.

Preverite: Telovadite, a še vedno ne morete izgubiti telesne teže? Naštevamo 7 razlogov, zakaj je tako 

Pravilo št. 7

Ne pretiravajte z obroki oziroma prigrizki, geli in športnimi napitki po treningu. Ena plastenka športnega napitka vam lahko prinese več kot 1.0467 kJ (250 kalorij). Če ne trenirate res intenzivno več kot 30 minut, gelov in takšnih napitkov ne potrebujete.

Sicer pa je vedno boljša izbira napitek, ki si ga pripravite sami. Preverite recept za domači športni napitek 

Pravilo št. 8

Bodite vztrajni, vaša vztrajnost bo poplačana.

Če želite okoli pasu izgubiti dva centimetra in pol, morate izgubiti okoli 4,5 kg maščobe. To je približno 62.802 Kj (15.000 kalorij) ali 20 ur teka (približno).

Se sliši grozno? Pa ni. Ker to ne pomeni, da morate 20 ur odteči v dveh dneh. Saj veste, kaj imamo v mislih, kajne? Vse je odvisno od tega, s katerega zornega kota pogledate na stvar.

Dodaten nasvet

Poskrbite za ustrezno tekaško obutev. Investicija, ki je ne boste obžalovali.

Tekaška obutev bo (seveda poleg nekaterih drugih faktorjev) v veliki meri vplivala na to, ali bo vaša tekaška preizkušnja prijetna in boste v teku zares uživali, ali boste prisiljeni predčasno prekiniti s tekom oz. se boste s težavami srečevali kasneje in tek celo malce zasovražili.

Pri nakupu vam bo v veliko pomoč naš

TEST TEKAŠKE OBUTVE 2019

In nasveti:

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri