To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Kaj bi morali jesti tekači?

Kaj bi morali jesti tekači? (foto: Profimedia) Profimedia
3. 4. 2017

Tek ni le aktivnost, pri kateri se poženete v dir z željo, da bi tokrat pretekli še kakšen meter več. Vključuje tudi ogrevanje in prehrano, ki sta obvezen del treninga. Preverite, kako, kdaj in zakaj jesti določena živila.

Pred tekom

Preden se odpravite na tek, se ne pozabite napolniti z »gorivom«, ki vam bo dalo energijo za premagovanje razdalje. Privoščite si:

  • Banane – so polne naravnega sladkorja, ki ga bo telo porabilo med aktivnostjo. Vsebujejo veliko kalija, ki poskrbi za pravilno črpanje krvi, znižuje pritisk in zmanjšuje tveganje za možgansko kap.
  • Jagode – so kot majhne kroglice zdravega sladkorja in vitamina C, zaradi katerega telo dela s polno močjo in se lažje obnavlja.
  • Jogurt z malo maščobami – je bogat s kalcijem, beljakovinami in ogljikovimi hidrati. Kalcij bo pomagal pri zdravem izgorevanju maščob, beljakovine so hrana za vaše mišice in ogljikovi hidrati vam bodo zagotovili zadosti energije.

Pred tekom ne jejte preveč, saj lahko dobite krče ali imate prebavne težave. Dovolj bo lahek prigrizek.

Med tekom
  • Energijske čokoladice – na voljo imate različne od različnih proizvajalcev. Pozorni bodite le na sestavine, še posebej na količino sladkorja. Praktične so zaradi svoje majhnosti, torej jih boste med tekom z lahkoto pojedli.
  • Rozine – sestavlja jih veliko sladkorja, kar je natanko to, kar vas bo gnalo naprej, ko izpraznite zaloge energije. Potrebujete jih le eno zvrhano pest.
Med okrevanjem
  • Ovseni kosmiči - so polni ogljikovih hidratov pa tudi beljakovin in vlaknin. Ne vlivajo na krvni sladkor. Lahko dodate malce sadja in uživate v obroku.
  • Piščančja prsa – ta vas bodo napolnila s pustimi beljakovinami. Imajo malo maščobe in so polna hranil, ki jih telo potrebuje za obnovo mišic. Priprava je preprosta, obrok pa lahko naredi okusen vsak (ne)spreten kuhar.
  • Sadje – je sladko in osvežujoče. Z njim boste ponovno napolnili zaloge energije po napornem teku. Najboljša izbira so pomarančne in jabolka. Prve vsebujejo vitamin C, druga pa veliko vlaknin in mineralov, ki jih telo potrebuje po daljšem potenju.
Kdaj je primeren čas za obrok ali prigrizek?

Če se odpravljate na pol uren ali 45 - minutni tek, ni nujno, da jeste pred in med tekom. Telo ima dovolj energije, da zdrži tako dolgo. Če pa bo trening trajal več kot uro, je obrok pred tem dobra ideja. Napolnili se boste z energijo in hranili, ki jih potrebujete med rekreacijo.

Preberite tudi:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri