10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Štiri stara, a preverjena pravila fitnesa, ki si jih zapomnite za vselej

Štiri stara, a preverjena pravila fitnesa, ki si jih zapomnite za vselej (foto: Profimedia) Profimedia
21. 4. 2016

Ne glede na to, ali ste v svetu fitnesa novinec, ali morda že star in izkušen maček, tu so pravila, ki si jih je dobro zapomniti za vselej.

1. Noben program ni namenjen vsem

Najboljši programi so mešanica različnih slogov in filozofij in kdor trdi, da obstaja samo ena prava pot do telovadne razsvetlitve – naj bo to sky bo, step, pump, super slow, dvigovanje uteži, tek ali joga – se zelo moti.

Z vsakim novim programom boste prvi mesec napredovali, nato pa se bo napredek ustavil. Vaše telo je prilagodljivo, zato ga morate ves čas izpostavljati novim izzivom.

2. Napredujte počasi

Veliko novih in tudi povratnih telovadcev trpi za Supermanovim sindromom. Prvi teden gredo teč trikrat, naslednji teden pa že šestkrat. Ali pa v drugem tednu treninga z utežmi podvojijo težo. Vse to lahko zelo hitro povzroči poškodbe, saj razvoj sklepov in vezi zaostaja za razvojem mišic. V nekaj mesecih se lahko moč vaših mišic večkratno poveča, vendar pa sklepi na to niso tako hitro pripravljeni.

Zato si zapomnite pravilo 10 odstotkov: nikoli ne povečajte količine, teže, razdalje, hitrosti ali česarkoli drugega za več kot 10 odstotkov na teden. Zanemarite to pravilo in vaše športne poti bo hitro konec.

3. Vadite pravilno

Za vse vaje velja, da je pravilna izvedba ključ do varnosti in učinkovitosti. To še toliko bolj velja za starejše ljudi, saj se jim poškodbe celijo dlje. Čeprav ste morda že star in izkušen maček, ki bi lahko poučeval druge, je vsake toliko dobro imeti skupen trening z vadbenim učiteljem ali trenerjem.

Študija na Ball State University je pokazala, da imajo moški, ki trenirajo pod budnim očesom osebnega trenerja, večjo koncentracijo testosterona kot tisti brez nadzora. Z drugimi besedami bi lahko dejali, da se moški šele z "nadzornikovo" pomočjo nabijemo s hormoni.

4. Z več truda do večjega uspeha

Žal nam je, ampak lahke, hitre in zanesljive poti, ki bi vas pripeljala do vrhunskega maratonca, novopečenega suhca ali modela z naslovnice, ni.

Najuspešnejši so še vedno tisti, ki vadijo redno in pravilno.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri