Veseli december je čas praznovanj, druženj, razmišljanj, sanjarjenj in priprav na novo leto. Poslovimo se od starega leta skupaj!

Pridruži se nam pri odštevanju do novega leta. Prejemaj nasvete, izpolnuj koledar ter se poteguj za nagrade.

Sodeluj
prijatelja-kava

Foto: Profimedia

Pričenja se post brez kave, saj bomo v naslednjih petih dnevih to navado in razvado opustili. Bo šlo? Za začetek si poglej, kaj vse se bo spremenilo.

V naslednjih petih dnevih bo tvoje postenje osredotočeno na odvajanje od kave. Čeprav nekateri strokovnjaki pišejo, da je kofein na splošno sprejemljiv, pa se težava pojavi v količinah, ki jo popijemo. V teh dneh te bomo popeljali v svet brez kave in kofeina.

Pa poglejmo, kako se bo tvoje telo spremenilo brez kave:

1. Izstop iz začaranega kroga odvisnosti

Kava nas zlahka zasvoji. Vsaka zasvojenost pa nas drži v svojih "krempljih", saj brez nje ne znamo več normalno funkcionirati - smo živčni, zaspani, brezvoljni ... Če se odpovemo kavi, potem lahko prekinemo začarani krog. Na začetku je sicer težko, a brez skrbi. V naslednjih dneh ti bomo pomagali, kako premagati krizo in kaj medtem uživati.

2. Privarčevanje denarja

Kava sicer ni draga, a preračunajva: če spiješ vsaj eno kavo na dan in če kava stane 1,20 eura, na koncu leta privarčuješ kar 438 eurov. Samo pomisli, kaj si lahko s tako vsoto kupiš! Zagotovo nekaj dolgotrajnejšega od skodelice kave. 

3. Nižji krvni tlak

Nižji krvni tlak bo postal tvoj stalni spremljevalec! Kofein sicer lahko poviša naš krvni tlak, kar je dobro za ljudi z nižjim krvnim tlakom. A ob tem trpi srce, kar pa lahko privede do različnih bolezni srca in ožilja. 

4. Boljši spanec

Boljši spanec bo še ena čudovita stvar, ki se ti bo pričela dogajati, če se popolnoma odpoveš pitju kave oziroma uživanju kofeina. Kofein namreč močno zmanjša število prespanih ur, obenem pa tudi kakovost spanja. Ljudje, ki po 12. uri ne zauživajo kofeina, spijo precej bolje kot pa ljudje, ki ga uživajo čez ves dan. 

5. Boljša volja

Kofein močno spreminja naše razpoloženje. Ko smo brez kave, se zmanjšajo predvsem drastične spremembe v počutju. 

6. Zmanjšana oblika anksioznosti ter občutka tesnobe

Anksioznost je v današnjem času izjemno pogosta in raziskave kažejo, da do nje lahko privede tudi uživanje kave, oziroma kofeina. Odpis kave lahko bistveno zmanjša moč ankcioznosti, zmanjšajo pa se lahko tudi napadi panike.

7. Konec glavobolov

Ali kdaj pomisliš, da te glava boli morda tudi zato, ker popiješ preveč kave? Kofein je namreč pogost vzrok glavobolov. Lahko povzroča celo migrene. S prenehanjem pitja kave nas bo glava bolela manj ali pa morda sploh ne.

8. Skrb za lepše okolje

Samo pomisli, koliko nepotrebnih plastičnih lončkov se porabi za kavo! Problematični so lončki za kavo, ki jo naročamo za s seboj, saj so prekriti s tanko plastjo plastike, zaradi katere pa je tovrstne lončke nemogoče reciklirati. V ZDA naj bi letno zavrgli 50 milijard takšnih lončkov.

Poleg tega pa kava zaseda tudi nehvaležno tretje mesto na seznamu kemično najbolj obdelanih produktov (s sintetičnimi pesticidi, gnojili in herbicidi), takoj za tobakom in bombažem.

Toksični pesticidi, herbicidi in sintetična gnojila, ki so prisotni v konvencionalno pridelani kavi, so poleg ogromnega bremena, ki ga predstavljajo okolju (uničenje ekosistema, opustošenje gozdov, slabo zdravje pridelovalcev), povezani tudi z boleznimi, kot na primer: Parkinsova bolezen, spontani splavi ter mnoge oblike rakavih obolenj in tumorjev.

9. Večja plodnost

Raziskave so pokazale, da že 1 skodelica kave na dan vpliva na zmanjšanje možnosti zanositve za 55%. Če pa spiješ 2-3 skodelice na dan, tveganje naraste na 100% in se z vsako dodatno skodelico še poveča ... 

Odpoved kavi pa privede še do: izgube teže, boljšega zdravje zob, manj tresenja, večjo produktivnost, manj možnost za sladkorno bolezen ... 

Poskusi preživeti nekaj dni brez kave! Že jutri pa ti povemo, kako se zbuditi brez kave in kaj si pripraviti za dvig energije!

Če si z nami in vztrajaš na postu, deli svoje občutke in napredek na družabnih omrežjih. Ne pozabi svoje objave označiti z #vztrajam.

vir: caffeineinformer.com

#vztrajam motivacija 13. marec 2018

Prijavi se na e-novice!

Enkrat tedensko v svoj e-nabiralnik prejmi zgodbe navdiha, motivacijske nasvete in najboljše #vztrajam objave minulega tedna.