To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

10 preprostih nasvetov za uspešno hujšanje

10 preprostih nasvetov za uspešno hujšanje (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
18. 7. 2014

Vse, kar potrebujete, je nakup trenutno najbolj aktualnega izdelka za hujšanje, naprave, ki bo delala namesto vas, in naših 10 nasvetov. Kilogrami se bodo kar topili.

Ne tako hitro!

Trošenje denarja za nakup neučinkovitih in dragih izdelkov ter naprav za hujšanje je nesmiselno. Poleg tega boste še toliko bolj razočarani, ko bo številka na tehtnici trmasto vztrajala na istem.

Bistvo hujšanja je preprosto: pokuriti je treba več kalorij kot jih v telo vnesemo. Pri tem je seveda pomembno, da izbirate kvalitetna živila. Manjša količina še ne pomeni tudi manjši vnos kalorij!

Začetek je lahko čisto enostaven. Sadne sokove zamenjajte z vodo in vožnjo z avtomobilom z 20 minutnim sprehodom.

Če je tako preprosto, zakaj potem mnogim ne uspe?

Ker na pridobivanje in izgubljanje teže vpliva mnogo več faktorjev, kot le kalorije in vadba.

Ko se odločite za spremembo, se morate načrta držati ne glede na to, kaj se vam v življenju dogaja.

Spremembe so težke, težko je izbrisati stare navade, zato bodite pripravljeni na delo, trpljenje, odrekanje in vztrajnost.

Če na to niste pripravljeni, bo šlo presneto težko.

10 preprostih nasvetov:

1. Odločitev za zdravo življenje samo zaradi kilogramov

Kaj se zgodi, če se za zdravo življenje odločite samo zato, da bi shujšali? Ko se številka na tehtnici ne bo premaknila, boste obupali. Hujšanje je dolgotrajen proces in brez prave motivacije rezultatov ne bo.

Poiščite več razlogov, zakaj si želite zaživeti bolj zdravo.

2. Vadba

Brez redne telesne aktivnosti ne boste shujšali. Kar pa ne pomeni, da morate trenirati vsak dan ure in ure, temveč da čas za vadbo pametno razporedite.

Poiščite aktivnost, ki vam je všeč, ker boste tako zagotovo vztrajali in hkrati v rekreaciji tudi uživali. Vztrajnost za stvari, ki jih radi počnete, ne bo hitro minila. 

Saj veste, ni tako pomembno kje vadite, dokler to sploh počnete.

3. Prehrana

Nezdravo hrano zamenjajte z zdravo in predvsem bolj kvalitetno.

  • Vzemite si čas in preverite sestavine izdelka, ki ga kupujete.
  • Vzemite si čas za pripravo obroka.
  • Odrecite se dodatnim porcijam in prigrizkom.
  • Spoznajte hrano - berite in se izobražujte.

Včasih na videz manjša količina hrane pomeni več kalorij, zato je prav, da se o hrani poučite. Le tako boste zagotovo vedeli kaj je tisto, kar se znajde na vašem krožniku.

Diete so le začasna rešitev, ki v večini primerov ne delujejo. Zakaj? Ker trajajo le določeno obdobje. Ko se to obdobje konča, zopet preidete na stari način prehranjevanja, ki je bil v prvi vrsti krivec za vaše odvečne kilograme.

Zdrav način prehranjevanja pa je 'dieta', ki se nikoli ne zaključi.

4. Življenjski stil

Tudi vaš življenjski stil bo potreboval spremembo. Ne čez noč, pričnite z majhnimi koraki:

  • Zjutraj vstanite bolj zgodaj in si pripravite zajtrk ali naredite nekaj preprostih vaj.
  • Prosti čas izkoristite za vadbo ali se odpravite na sprehod namesto da bi sedeli pred televizorjem.
  • Če ne gre drugače, si postavite mejo - koliko časa boste porabili za gledanje televizije in koliko za sedenje pred računalnikom. Preostanek časa pa izkoristite za različne aktivnosti.
  • Če vas radi premamijo priboljški, jih enostavno ne kupujte in z njimi ne polnite hladilnika.
  • Ne iščite izgovorov! Služba, družina, obveznosti ... ne smejo biti razlog za vaše nezdravo življenje. Ker vas vaše vsakdanje obveznosti tako stiskajo, je pač treba s prostim časom ravnati premišljeno. Če kljub temu še vedno vztrajate pri izgovorih, potem ne pričakujte rezultatov.
5. Okolica

Poslovna kosila in večerje, rojstnodnevne zabave, avtomat v pisarni, obisk pri starših ... Jeste samo zato, ker vas v to "prisili" nekdo drug? Če ste trdno odločeni, da spremenite življenjski stil in način prehranjevanja, potem morate pač reči NE.

Kaj pa doma? Obkrožite se s stvarmi, ki vam bodo pot do bolj zdravega življenja in manj kilogramov olajšale, ne otežile. Na poti iz dnevne sobe v kuhinjo naj vam npr. stoji ogromna posoda s sadjem, ki vas bo opomnila na vaš cilj.

6. Podpora

V družbi hitro pozabite na 'zdravo'? Če je družba prava, vam je lahko v resnici v veliko pomoč. Tu je predvsem pomembno kako se na vašo odločitev odzove vaš partner (ali cela družina). Če jo spoštuje in je pripravljen sodelovati, je to več kot dovolj.

Obkrožite se z ljudmi, ki vas bodo spodbujali in podpirali in pojdite stran od tistih, ki vam neprestano ponujajo sladkarije in jim za vašo odločitev ni mar. Prijatelji, ki živijo življenje h kateremu trenutno stremite, so odlična ideja.

7. Razpoloženje

Če sodite med tiste, ki zaradi stresa, depresije, slabega razpoloženja ... posegate po hrani, boste težko dosegli zastavljeni cilj. Ne tolažite se s hrano, raje izberite drugačen način sproščanja.

8. Cilji

Postavite si previsok cilj in vaš neuspeh je zagotovljen. Poleg tega je težko izgubljati kilograme, če ves čas razmišljate samo o tem, da ne boste nikoli uspeli. Cilji naj bodo realni.

Kaj je realno, se od človeka do človeka seveda razlikuje. Najbolje je, da si postavite dolgoročni cilj, potem pa se osredotočite še na dnevne ali tedenske.

Tedenski cilj je lahko npr. 3 krat na teden bom opravil/a kardio trening in vsak dan bom namesto keksov pojedel/a jabolko.

9. Prilagajanje

Nepredvidljive situacije bodo resnični test. Seveda bodo dnevi, ko se boste v službi zadržali dlje kot bi si to želeli ali pa boste morali skočiti po opravkih, ki jih za tisti dan niste načrtovali, ravno v času, ki ste ga rezervirali za vadbo.

Ravno zato je pomembno, da se znate prilagoditi. Kaj lahko naredite?

Na primer:

  • Športno opremo vozite s seboj - tako se boste lahko mimogrede ustavili v parku in odtekli vsaj kakšen kilometer.
  • Pri sebi imejte zdrave prigrizke - za primere, ko ne bo časa, da bi pred treningom skočili domov in si privoščili obrok.
  • Ne izpuščajte vadbe - kljub temu, da ste del časa, ki ste ga načrtovali za trening, porabili za druge obveznosti. Kdo pa je rekel, da morate telovaditi natančno 45 minut. Zakaj pa ne 15?
10. Pripravljeni na poraz

Vsak dan ne bo popoln. Ko bo boste imeli dober dan, boste jedli sadje in si za kosilo pripravili solato, ko boste imeli slab dan, boste vstali pozno, pozabili na zajtrk, si zaželeli pice in preskočili trening. To se lahko zgodi vsakomur.

Na koncu je pomembno le to, da ne vržete puške v koruzo in vztrajate še naprej.

Še enkrat ponavljamo - razumeti morate, da je hujšanje oziroma sprememba vašega življenja kompleksen in dolgotrajen proces.

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri