10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

11 stvari, ki jih lasje povedo o vašem zdravju

11 stvari, ki jih lasje povedo o vašem zdravju (foto: Profimedia) Profimedia
4. 11. 2017

Morda je napočil čas, da zamenjate šampon – ali pa se odpravite k zdravniku. Lasje lahko veliko povedo o vas in vašem zdravju.

Čeprav veliko lastnosti las določa genetika, med druge dejavnike spadajo tudi prehrana, starost in vreme. Preverite, mnenja strokovnjakov o tem, kaj lahko izboljšate in česa se morate paziti.

1. Lasje vam izpadajo

Eden izmed očitnejših razlogov je pomanjkanje železa v prehrani (anemija). Če ne upoštevamo prehrane, pa je izpadanje las najpogosteje povezano z hormonskim neravnovesjem in nihanjem, npr. s sindromom policističnih jajčnikov, povečanim delovanjem ščitnice, nosečnostjo in menopavzo. Prav tako lahko prenehanje s kontracepcijo tudi povzroči izpadanje las.

Lahko pa izpadanje las pomeni tudi različna bolezenska stanja, vse od sladkorne bolezni do gripe, zato se je ob hujšem izpadanju najbolje posvetovati z zdravnikom. 

2. Lasje so lomljivi 

Suhi lasje lahko pomenijo marsikaj. Lahko so posledica okolja z ekstremnimi temperaturami (ali pa si jih preveč ravnate z likalnikom za lase). Zato si jih vsak teden navlažite, še posebej pozimi oziroma če plavate ali jih barvate. S šestimi do osmimi kapljicami eteričnega olja, npr. olja geranije ali rožmarina, boste najbolj učinkovito navlažili lase.

Še en strokovni nasvet: Izogibajte se izdelkom, ki med drugim vsebujejo alkohol, ponoči pa prižgite vlažilnik zraka. To še posebej velja za tiste s kodrastimi lasmi, ker so ti še toliko bolj nagnjeni k temu.

Lahko pa suhi lasje, tako kot izpadanje las, pomenijo tudi hormonske spremembe zaradi kontracepcije, nosečnosti, menopavze ali težav s ščitnico.

3. Frufru noče zrasti

Morda ne uživate dovolj beljakovin. Beljakovine predstavljajo precejšnji del sestave las in ti jih za rast potrebujejo.

Uživajte torej beljakovine, vitamine, minerale in omega 3 maščobne kisline, kar bo pripomoglo k rasti las. To pomeni rumenjak, lupinarje in rdeče meso.

4. Vaši lasje nimajo volumna

V večini primerov se za to lahko zahvalite genetiki. Genetika namreč igra pomembno vlogo pri rasti in zdravju las in če imajo vaši starši delikatne, tanke lase, je velika verjetnost, da bodo vaši prav takšni.

Delikatni lasje pa niso nujno tudi redki. Ljudje z delikatnimi lasmi imajo precej več volumna na kvadratni centimeter – ker njihovi prameni zavzamejo manj prostora, jih je posledično tudi več. Hkrati pa se morate zavedati, da nenadno tanjšanje las lahko pomeni tudi zdravstvene težave. 

5. Tip las se spreminja

Naša telesa se s staranjem spreminjajo in z lasmi ni nič drugače. Lasje se spremenijo na 7-10 let. Večina žensk bo sive lase opazila v začetku svojih tridesetih, tanjšanje pa v začetku svojih štiridesetih in petdesetih let, odvisno od tega, kako skrbijo za svoje lase. Če opazite spremembe, se posvetite tudi drugim delom telesa, ki se starajo (naročite se denimo na mamogram).

6. Lasje se na zadnjem delu glave lomijo

Ste opazili zlomljene lase na zadnjem delu glave? Morda se premetavate v spanju – in to na napačni blazini. Do zlomljenih las pride zaradi trenja med lasmi in bombažno blazino. Rešitev: Bombaž zamenjajte za svilo, ki bo varovala lase. 

7. Lasje so postali svetlejši – in niste jih pobarvali

Sonce posvetli in izsuši lase. Zato vedno uporabljajte izdelke z zaščito pred soncem, da jih boste zaščitili. Uživanje hrane, ki vsebuje veliko vitamina E, pa bo prav tako varovalo vaše lase pred škodljivimi sončnimi žarki. V prehrano vnesite različne oreščke. Veliko žensk pa spremembo v barvi in tipu las opazi tudi med nosečnostjo.

8. Sivite 

Da, morda se le starate. Čeprav se večina strokovnjakov strinja, da lasje postanejo sivi ali beli bolj ali manj zaradi genetike, jih veliko verjame v vraže, da sta lahko kriva tudi stres in šok. Nekateri raziskovalci pravijo, da lahko hormoni, ki se izločajo med stresom, blokirajo signale, zaradi katerih folikli absorbirajo melanin. Dobra novica: Veliko ljudi, ki naj bi zaradi stresa in pritiska osiveli, pravijo, da so po koncu stresnega obdobja tudi njihovi lasje spet dobili pravo barvo.

9. Srbeče lasišče

Ste že slišali za sebum? To je lepljiva snov, ki jo izločajo lojnice – pravzaprav gre za naravni balzam. Če je raven vašega sebuma nizka, vas bo lasišče pogosto srbelo. Z uživanjem zelenjave, ki vsebuje veliko beta karotenov (korenje, buče itd.), lahko to preprečite.

10. Prhljaj

Presenečenje: To ne pomeni, da je vaše lasišče suho. Prhljaj pravzaprav povzroča prekomerna količina kvasovk na mastnem lasišču. Zato las ne vlažite preveč in prenehajte z očiščevanjem. Raje kupite sredstvo za odstranjevanje prhljaja, lase pa si po vadbi hitro otrite, da boste odstranili odvečno maščobo. Proti prhljaju se lahko uspešno borite tudi z vitaminom B6, ki ga najdemo v jetrih in rumenjakih. 

11. Na lasišču ste odkrili luskaste površine

Tega nikar ne zamešajte s prhljajem: debela skorja, ki se oblikuje na lasišču, ponavadi kaže na luskavico. Ta je ena najpogostejših avtoimunih bolezni in se pojavi, kadar se telo preveč napreza, s tem pa se sprožijo lažni signali, ki pospešijo razmnoževanje kožnih celic. Zakaj moramo biti na to pozorni? Luskavice ne spremlja samo srbečica, temveč se lahko istočasno pojavijo še druge avtoimune bolezni, kot so Crohnova bolezen, lupus in revmatoidni artritis.

Preberite tudi: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri