rak

Vsem ženskam je skupen en dejavnik tveganja za rakom na dojkah – spol. Seveda pa vse ženske ne zbolijo za to boleznijo. Kljub vsemu je dobro vedeti, s čim povečujete možnosti za takšno diagnozo.

Ženske pogosto ne odkrijejo razloga za njihovo diagnozo. Ta je odvisna tudi od nekaterih dejavnikov, k jih lahko opazite in nadzorujete. Vsekakor pa do bolezni običajno privede več stvari. To so le tri izmed njih:

Dedovanje

To si običajno predstavljamo pod vprašanjem: ali je imel kdorkoli v vaši družini raka na dojkah? V resnici »podedujemo« le približno med 5 in 10 % možnosti za omenjeno bolezen. To je posledica dedne mutacije dveh genov, ki jih imamo vsi, vendar mutacija na enem ali obeh poveča možnosti za razvoj raka na dojkah. Obstaja še najmanj sedem genskih mutacij za katere so odkrili, da igrajo vlogo pri razvoju bolezni. Genetika pa ni edina, ki poveča vaše tveganje. To naraste tudi, če imate enega ali več sorodnikov iz zgodnejše generacije z enako diagnozo (na primer babica).

alkohol

Alkohol

Velik in reden vnos alkohola v telo lahko poveča možnosti za obolenje za rakom na dojkah. Nekatere študije so pokazale, da imajo ženske, ki vsak dan spijejo več kot dve merici alkohola, približno med 20 in 30 % večje možnosti za takšno diagnozo. Alkohol namreč spreminja način na katerega telo presnavlja estrogen, zaradi česar se njegova raven dvigne. Estrogen pa spodbuja razvoj nekaterih oblik te bolezni. Kozarec vina ob nedeljskem kosilu torej ni razlog za preplah, poskrbite pa, da alkohol ne bo na meniju vsak dan. Vključite tudi redno vadbo in ustrezno prehrano.

teža

Telesna teža

Tudi odvečni kilogrami so delno lahko razlog za povečanje tveganja. Pred menopavzo imajo pri tem manjšo vlogo, medtem ko so med menopavzo pomemben dejavnik. To ne pomeni, da v mlajših letih ženske ne potrebujejo skrbeti za odvečno težo, saj je ta povezana tudi z mnogimi drugimi zdravstvenimi problemi. Prav tako ne bo vsaka pretežka ženska v menopavzi zbolela za rakom. Povečanje telesne teže je z boleznijo povezano zaradi višjih ravni estrogena in inzulina, ki prispevata k večjemu tveganju. Če v menopavzi izgubite odvečne kilograme, pa lahko pomagate k zmanjšanju tveganja v primerjavi z ženskami, katerih teža ostane nespremenjena.

Preberite tudi: 

Sorodni članki
None

Rak na dojki: nove operativne tehnike

V Sloveniji za rakom na dojki vsako leto na novo zboli približno 1. 600 žensk. Če je rak odkrit dovolj zgodaj, je v skoraj 80 odstotkih možna operacije brez odstranitve dojke.
None

Zmanjšajte tveganje za pojav rakave bolezni

V Sloveniji za rakom vsako leto na novo zboli približno 10. 000 ljudi – v približno dveh tretjinah primerov pa bi lahko bolezen celo preprečili.
None

Osteoporoza - tiha bolezen krhkih kosti

Osteoporoza je sistemska bolezen kosti z značilno okr­njeno kakovostjo kostnine in zmanjšano kostno maso, kar poveča pojav zlomov že pri majhnih obremenitvah. Najpogostejši...
Izbor uredništva

Doma pripravljene vode z okusom - 16 odličnih receptov

Ste v trgovini kdaj vzeli v roke plastenko vode z okusom in preverili njene sestavine?

Več...

Zakaj srečni pari ne delijo svojega življenja na družbenih omrežjih?

Živimo v zanimivih časih, ko objave na profilih družbenih omrežij pogosto pomenijo več kot to, kar se dogaja v realnosti.

Več...

7 opozorilnih znakov, da ne poslušate svojega srca

Preverite, ali ste zares sposobni poslušati sebe?

Več...
Najbolj brane vsebine

Ideja za izlet: Rabeljsko jezero

Radi bi se šli nekam ohladiti, sprostiti, se sončiti, morda veslati... Z družino, psom ali prijatelji. Pa ne veste, kam? Rabeljsko jezero je odlična destinacija. 
Več...

Poletna torta z grškim jogurtom in jagodičjem (brez dodanega sladkorja in peke!)

Če si grški jogurt radi privoščite za sladico ali zajtrk, vam bo všeč tudi lahka torta brez peke. Ker ima malo sestavin in je priprava povsem preprosta, jo lahko naredite tudi na počitnicah ali kot piknik sladico.
Več...

Hujšanje: 8 nasvetov, ki jih upoštevajte, če se številka na tehtnici ne premakne

Videti je preprosto – manj hrane, več gibanja. Strategija, ki so jo preizkusili številni in tudi dosegli odlične rezultate. Vsem pa ta način ne prinese rezultata, ki si ga želijo. Če ste med njimi, je morda čas, da preizkusite drugače. Morda je čas, da ...
Več...

Ideja za izlet: Mašun - ki ponuja številne možnosti za sprehode in rekreacijo v naravi

Čudovita sončna sobota, preživeta v objemu prostranih notranjskih gozdov!
Več...

8 nasvetov, kako izstopiti iz cone udobja

Običajno nas je strah sprememb, zato veliko ljudi raje biva v navidezno varni coni udobja. A v coni udobja ne bomo naredili ničesar velikega. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri