10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

6 norih kur

27. 3. 2003

Čudne, vendar povsem učinkovite rešitve za najpogostejše bolezni.

Verjamete, da je Johanna

Brandt odkrila zdravilo za raka pred skoraj 80 leti, ko je živela v Južni Afriki? Zdravilo: grozdje. In tega je pri nas veliko, pojeste pa ga lahko, kolikor želite. No, toliko, kolikor ga lahko zmažete v tednu do dveh, če sledite prehranskemu načrtu, ki ga je oblikovala Brandtova leta 1928 v svoji knjigi The Grape Cure (Ozdraveti z grozdjem). Dokaz? Sama trdi, da je z grozdno močjo premagala raka želodca.

Verjetno ni treba povedati, da medicinska srenja ni nikoli jedla sadežev vinske trte (Vitis vinifera) v odgovor na raka. Pa vseeno, ne glede na to, kakor ekstremno – in potencialno nevarno – lahko zveni recept Brandtove, današnji raziskovalci odkrivajo prepričljive dokaze, da bi naravne kemikalije, ki so v gozdnih jagodah, lahko pomagale preprečiti in, da, celo pozdraviti določene tipe raka pri miših. Zagotovo ne bi želeli zastaviti svojega življenja na glodalca v remisiji (začasnem iz-boljšanju bolezni), vendar obstajajo tudi drugi primeri sodobnih znanstvenih odkritij res-nično nekonvencionalnih zdravil, ki so tako nenavadna, da bi celo lahko delovala.

Boleč hrbet? Vključite slušalke. Slab zadah? Privijte žarnico. To sta dva od šestih čudnih, vendar resničnih načinov zdravljenja, za ka-tere smo prepotovali vse od Avstralije prek Izraela do Amerike. Ne obljubljamo, da bo karkoli od tega pozdravilo raka, vendar za-gotavljamo, da so ukrepi povsem brez pešk.

Zdravite spalno apnejo z didžiridujem

“Didžiri… kaj? ” se sprašujete. Aborigini v Avstraliji igrajo na ta dolgi leseni inštrument že dolga stoletja, znanstveniki pa so šele ne-davno ugotovili, da učinkuje tudi kot sodobna zdravstvena priprava. Raziskovalci so v Bri-tish Medical Journalu poročali o evaluaciji 25 ljudi s spalno apnejo – gre za stanje ponav-ljajočih se prekinitev dihanja zaradi ohlapne žrelne muskulature – in ugotovili, da so imeli tisti, ki so štiri mesece igrali didžiridu, triinpolkrat manj dnevne zaspanosti kot ljudje, ki niso pihali v rog. Novopečeni muzikanti so tudi bistveno manj smrčali.

To pripišite vibracijam, ki krepijo tkivo v ustih in žrelu, pravi raziskovalec dr. Milo Puhan. “Ko se te mišice okrepijo, ima jezik manj možnosti za zaporo dihalne poti. ”

Izkoristite v svoj prid:

Če se vam zdi pihanje v leseno trobljo za zdravljenje spalne apneje malce nenavadno, potem naj vas seznanimo še z dvema možnostma za odpravo te težave. Najpogosteje predpisana je kontinuiran pozi­­­­tiven tlak v dihalnih poteh (angl. CPAP), in sicer morate biti vso noč priključeni na aparat, ki črpa zrak po žrelu navzdol in preprečuje kolabiranje dihalnih poti. Tretja možnost je kirurška, ki pa je samo od 30- do 60-od­­stotno uspešna. Ali ste se sedaj pripravljeni potruditi z didžiridujem? Začetniške modele lahko najdete v Ljubljani že za samo 80 evrov, ob­­sta­­­jajo pa tudi tečaji tega glasbila (atelje-2050.si). In brez skrbi, učenje je zelo intui-

tiv­­no. Ustnice pritisnite ob rob in pihajte v rit­­­­­­mu – seveda pa se morate naučiti krožne­­ga dihanja.

Nehajte kaditi ob SMS-podpori

Kadar se vam zahoče cigareta, raje sezite po mobilniku. Raziskovalci z univerze v Auck-landu z Nove Zelandije so primerjali, kako dobro sta skupini kadilcev napredovali pri opustitvi te škodljive razvade. Ugotovili so, da so bili tisti, ki so vsak dan prejemali SMS-sporočila z nasveti, kako premagati željo po cigaretah, skupaj z motivacijskimi besedami drugih sotrpinov, dvakrat uspeš-nejši od tistih, ki so se morali znajti brez spo-ročil. Še pomembneje je, da je skupina, ki je prejemala sporočila, ostala številna tudi po šestih mesecih. Ljudje ponavadi nosijo telefon s seboj ves čas, kar je zelo prikladno za zagotavljanje pomoči pri prenehanju, poleg tega pa gre tudi za relativno anonimno in zaupno pomoč. ”

Izkoristite v svoj prid:

Ko se dokončno odločite opustiti cigarete, si določite datum in pojdite na backpackit.com, kjer si lahko na-pišete sporočilo in si ga pošljete na določeno uro in dan. Morda še bolje pa je, da ne veste, kdaj bo prišlo kakšno sporočilo, zato lahko nastavite naključno pošiljanje, na primer “pozneje danes” in “jutri zjutraj”. Kakorkoli, vključite vzpodbudne besede in opomine, zakaj opuščate kajenje (denimo, “pozneje za-pustiti Zemljo”). Nato vzemite mobilnik in si v meniju možnosti sporočil ustvarite skupino najbližjih prijateljev in družine. Vsem pošlji-te SMS s prošnjo, naj vam pošiljajo spodbudna sporočila na dan opustitve in v dneh, ki sledijo. Shranite sporočila, ki so vam všeč, in jih prikličite vsakokrat, ko izbruhne kriza.

Premagajte bolečino v križu z glasbo

Tudi uradno: Brahms je balzam. Raziskovalci s clevelandske klinike so nedavno ugotovili, da so ljudje z okvarjeno ledveno hrbtenico, ki so vsak dan eno uro poslušali njegovo glasbo, občutili 20-odstotno zmanjšanje ledvene bo-lečine. Glasba lahko učinkuje že samo zaradi odvrnitve pozornosti ali pa inducira sprostitev mišic. Nove raziskave, ki proučujejo vpliv glasbe na sproščanje stresnih hormonov, kot je kortizol, bodo lahko več razkrile.

Izkoristite v svoj prid:

Glede na zgoraj zapisano, ni dovolj, da vključite radio in prepustite svojo sprostitev naključju. V študiji so ljudje, ki so si sami izbirali glasbo, dosegli signifikantno večje olajšanje bolečine kot tisti, ki so jim vrteli skladbe po izboru raziskovalcev. In ni bilo pomembno, ali je sam svoj didžej poslušal težki metal ali lahkotne pop komade. Različne zvrsti glasbe so imele podoben učinek, zato si sestavite svoj izbor za na primer čezoceanski let in vključite predvajalnik, ko vas zagrabi bolečina v križu. Vendar naj bo glasnost zmerna – raziskava je namreč pokazala, da glasni zvoki –tudi taki, ob katerih bi kar zaplesali – lahko dvignejo raven kortizola in verjetno izničijo vsako korist.

Odpravite zadah z modro svetlobo

Lepilni trak je uporaben za tisoč in eno stvar, toda raziskovalcem s fakultete za dentalno medicino na izraelski univerzi Hadasah se očitno ni zdel primeren niti za začasno rešitev zadaha v ustih. Zato so eksperimentirali z manj restriktivnimi ukrepi za odpravljanje neprijetnega vonja, med drugim tudi z razsvetlitvijo te težave. V študiji, objavljeni v Journal of Medical Microbiology, so raziskovalci izpostavili vzorce sline različnim valovnim dolžinam svetlobe in nato izvedli vohalni test. Zmagovalec: modra svetloba – za dolžino nosu. Povzroči nastajanje kisikovih radikalov, ki so škodljivi za anaerobne bakterije, povzročitelje slabega zadaha.

Izkoristite v svoj prid:

Dokler raziskovalci ne bodo razvili varne ročne naprave z modro svetlobo, boste morali biti iznajdljivi. Lahko recimo zamenjate žarnice v kopalnici nad umivalnikom s kompletom žarnic GE Reveal – oddajajo namreč potrebne mikrobicidne žarke. Nato samo dvakrat na dan, torej kot običajno, izvajajte obred – nitkanje, ščetkanje, strganje, grgranje. Vsak žarek modre svetlo-be, ki mu bo uspelo prodreti v vaša usta, naj bi pomagal vaši halitozi; svetloba vam ne bo škodila, razen če ne boste stali na prstih in zehali v žarnico; podaljšano bližnje izpostavljanje modri svetlobi lahko poškoduje vaše občutljive dlesni.

Pokrpajte mišice s češnjami

Da bi si opomogli od dvigovanja 100-kilogramske uteži (ali svoje drage), srknite 300 gramov češnjevega soka. V osemdnevni raziskavi dvigovalcev uteži so raziskovalci z vermontske univerze ugotovili, da tisti, ki so zaužili kozarec češnjevega soka dvakrat na dan, obdržali več moči (18 odstotkov) in občutili zgodnejše olajšanje bolečine (en dan prej) kot tisti, ki so pili sok le z okusom češnje. Koncentracija protivnetnih antioksidantov v češnjah pomaga izbrisati bolečino in zmanj-šajo mikroskopske poškodbe mišic, ki nastanejo med močno kontrakcijo.

Izkoristite v svoj prid:

Ob upoštevanju kalorij bi se gotovo raje odločili, da bi češnje raje pojedli kot popili. Edina težava je, da bi mora-li za izenačitev protivnetnega učinka enega kozarca soka pojesti na ducate češenj. To je tudi edina stvar, ki je potrebna, da bi vsakdo občutil učinek. Pomemben pa je čas zaužitja. Najbolje ga je popiti takoj po dvigovanju ali pa pri izvajanju intenzivnih vaj za moč. Poiš-čite sok, narejen iz temnih češenj, vendar brez dodanega sladkorja. Na trgu so različne znamke, poiščite si najljubšo.

Popravite povečano prostato z Botoxom

S fiziološkega gledišča večajoča se žleza in gube na obrazu nimajo nič skupnega, razen tega, da prvo lahko povzroči drugo. Vendar so v nedavni raziskavi, objavljeni v British Journal of Urology International, ugotovili, da se je večini moških z benigno hiperplazijo prostate (BHP), potem ko so jim vbrizgali Botox v prostato, stanje izboljšalo za 30 od-stotkov, kar pomeni zmanjšanje siljenja na vodo in lažje uriniranje. Predvidevajo, da Botox pomaga proti BHP z zaviranjem ključnih živcev, ki prispevajo k nenadzorovanemu množenju celic. Poleg tega je pomembno, da učinek ene injekcije traja eno leto, kar je trikrat dlje kot pri korigiranih očesnih gubicah.

Izkoristite v svoj prid:

Botox je dobra rešitev za mlajše moške, ki nočejo jemati zdravil ali iti na operacijo, a oboje lahko povzroči stranske učinke, od utrujenosti pa vse do erektilne disfunkcije. Čeprav gre za uporabo mimo navodil, se vedno več zdravnikov usposablja za to. (Vprašajte svojega urologa o terapiji prostate z botulin-toksinom. ) Očitno je teže zadeti tarčo pod pasom kot na obrazu, kar je tudi razlog, zakaj zdravniki uporabljajo ultra-zvok za pomoč pri vodenju igle v žlezo. Sliši se slabše kot v resnici je – še isto popoldne lahko greste igrat golf.

Rok Vitic

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri