10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Pri katerih ljudeh se spomladanska utrujenost ne pojavi

Pri katerih ljudeh se spomladanska utrujenost ne pojavi (foto: Profimedia) Profimedia
16. 4. 2016

Zakaj nas pomlad utrudi? In zakaj nekaterih sploh ne? Zanimiva razlaga spomladanske utrujenosti z zanimivimi predlogi za več energije. 

Spomladanska utrujenost ni bolezen, je pa stanje našega organizma, na katerega vpliva več dejavnikov, ki utrujenost povzročajo. Eden izmed vzrokov je menjava vremena in ker je hiter preskok iz hladnejšega okolja v bolj toplo okolje, se telo počasneje privaja ter črpa več energije iz našega telesa.

Zakaj so nekateri utrujeni, drugi pa ne, čeprav se srečujemo z enako spremembo?

Vsi se soočamo z enakimi vremenskimi vplivi in spremembami a vendar ta preskok ne vpliva in ne prizadene vseh. V čem je razlika? Obstaja namreč velika povezava med spomladansko utrujenostjo in našimi jetri. Čez zimo uživamo veliko težko prebavljive hrane in zelo malo svežega sadja in zelenjave, zato so naša jetra precej obremenjena. Velikokrat se poslužujemo tudi prehrane, ki vsebuje večje količine emulgatorjev, predvsem ekscitotoksinov, kot so na primer aspartam, mononatrijev glutamat in podobno, zato je naš organizem še toliko bolj obremenjen.

Ker pomlad prinese tudi višje temperature, se veliko bolj potimo in iz telesa izgubljamo dodatno tekočino, zaradi tega smo bolj dovzetni za kronično dehidracijo oziroma pomanjkanje tekočine v naših organih in organizmu nasploh. Zato je ključnega pomena, da nadomeščamo tekočino, saj nam daje energijo, posledično pa smo veliko manj napeti ter nervozni, kot pa v primeru, da je naš organizem dehidriran. Prav zaradi takšnih dejavnikov so posamezniki in njihovi organizmi dosti bolj dovzetni za spremembe okolja, ki prinaša energijo jang. To še dodatno obremeni naša jetra in organizem. Tako smo veliko bolj dovzetni kot pa tisti, ki upoštevajo načela zdravega prehranjevanja in podobno.

Tudi naša negativna čustva so lahko kriva za spomladansko utrujenost

Kot smo zgoraj opredelili, igrata ključno vlogo pri spomladanski utrujenosti predvsem prehrana in tekočina, potrebno pa se je tudi zavedati, da so med glavnimi krivci lahko tudi naša negativna čustva. Velikokrat potlačimo negativna čustva, ki se jih kasneje sploh ne zavedamo in povzročajo določene težave. Tako lahko naša potlačena negativna čustva dodatno povzročijo neravnovesje v jetrih in tudi ostalih organih, kar bo hitreje povzročilo spomladansko utrujenost, kot pa pri tistih, ki teh negativnih potlačenih čustev nimajo. Sej poznate tisti pregovor: »Kako mi greš na jetra!«

Prav tako imajo pomembno vlogo pri spomladanski utrujenosti tudi določeni naši podzavestni miselni vzorci in naša prepričanja. Velikokrat smo v življenju nezadovoljni a kljub temu počnemo stvari, ker se nam zdi, da jih enostavno moramo. Tako bo na primer nezadovoljstvo s službo povzročalo utrujenost, ki se bo okrepila še v spomladanskem času. Tudi takrat, kadar se nečemu upiramo in sprožamo čustva, vsekakor porabljamo dodatno energijo in nas posledično velikokrat boli glava, imamo prebavne težave, bolečine v hrbtenici, vse skupaj pa spremlja močna utrujenost. Zato je pomembno, da ljubimo to kar počnemo in da predvsem ljubimo življenje, ki ga živimo, saj bomo v nasprotnem primeru imeli občutek, da bi lahko spali ure in ure in smo kljub temu neprestano utrujeni.

Gibajmo se, a ne pretiravajmo

Obstajajo tehnike in vaje, ki nam ne jemljejo energije ampak nam jo vračajo. Tako lahko na primer s pomočjo taoističnih vaj, sprehodov na svežem zraku in raznih vaj joge preženemo spomladansko utrujenost. Pomembno je, da takrat, ko smo utrujeni telesa pretirano ne obremenjujemo s težkimi vajami in pretiranimi fizičnimi aktivnostmi saj s tem telesu dodatno jemljemo energijo. Vaje s pomočjo katerih črpamo zemeljsko energijo pa nam krepijo telo in zmanjšujejo napetost ter tako zmanjšujejo tudi vsakodnevne utrujenosti.

Kot smo opredelili lahko neupoštevanje 6 korakov povzroča spomladansko utrujenost, prav tako pa lahko s pomočjo 6 korakov spomladansko utrujenost tudi preženemo. Koristno za telo in duha takrat, kadar se soočamo s spomladansko utrujenostjo, je tudi izvajanje meditacije. Vsakodnevno izvajanje meditacije nas razbremeni naših misli in čustev, prav tako pa telesu omogočimo, da se lažje spoprijema z določenimi zemeljskimi spremembami. Kadar je naš um umirjen, smo tudi mi mirni in takrat lahko v telesu ustvarjamo ravnovesje saj nismo obremenjeni z našimi negativnimi čustvi.

Kdaj se spomladanska utrujenost ne pojavi?

Ko telo ni obremenjeno s težko industrijsko predelano prehrano polno emulgatorjev, ko imamo telo primerno hidrirano, kadar ni naš organizem obremenjen z našimi potlačenimi negativnimi čustvi in miselnimi vzorci, ko imamo vzpostavljen notranji mir in telesu z gibanjem dodajamo energijo, takrat se spomladanske utrujenosti ne bi smeli bati.

Ker zdravje je osnova!

Avtor: Timi Soršak, dipl.zn; www.tockazdravja.si

O Timiju Soršaku

Po izobrazbi je diplomiran zdravstvenik in je glavni kreator metode 6 faktorjev ter kreator celostnih preventivnih programov '6 korakov do zdravja'. Njegova življenjska zgodba (ostal je namreč brez obeh staršev, ki sta umrla zelo mlada) in njegova izobrazba sta ga pripeljali do spoznanja, da je ljudem potrebno pomagati predvsem na preventivni ravni oziroma takrat, ko še težave niso močno prizadele fizičnega telesa. Vse skupaj je začinil z raznimi dodatnimi izobraževanji in mnogimi knjigami na področju alternative medicine.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri