To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Dieta za čiščenje organizma - privoščite telesu počitek

Dieta za čiščenje organizma - privoščite telesu počitek (foto: Shutterstock) Shutterstock
3. 6. 2016 Vir: liza.aktivni.si

Če ste ves čas utrujeni in se vse pogosteje srečujete s prebavnimi težavami ... Morda je vaše telo preobremenjeno s škodljivimi snovmi in potrebuje kakšen dan počitka.

Dieta za čiščenje organizma je namenjena odstranjevanju škodljivih sestavin. Diete se lahko držite nekaj dni, lahko pa tudi dalj časa, saj po nutricionističnih zahtevah vsebuje vse potrebne sestavine.

Priporočljiv je povečan vnos sadja in zelenjave, s katerima vnašate dietne vlaknine, ki imajo pomembno vlogo pri razstrupljanju organizma. Prav tako je priporočljiva uporaba polnozrnatih žitaric, rjavega riža, prosa in ječmena, ki spodbujajo izločanje blata. Žitarice je zaželeno jesti zjutraj v obliki kosmičev z dodatkom sadja in oreščkov ter ob drugih obrokih namesto kruha.

Pri odstranjevanju škodljivih sestavin dodatno pomagajo jabolka. Na dan je priporočljivo pojesti vsaj eno. Prav tako je priporočljivo tudi drugo sadje. Zelenjava je bogata z vlakninami, zato nikakor ni odveč, če jo vnašate v ogromnih količinah, pripravljate enolončnice, omake ter kuhate ali pečete v foliji.

Ogljikovi hidrati za kosilo, proteini za večerjo

Prav tako je treba razlikovati živila, ki se ločijo po učinku glede na to, koliko vsebujejo ogljikovih hidratov in proteinov, ker se priporoča, da se podnevi vnašajo živila, bogata z ogljikovimi hidrati (za zajtrk in kosilo), za večerjo pa naj bi jedli živila, bogata s proteini. Tako se zagotavlja energija čez dan, ki jo predvsem dobimo iz ogljikovih hidratov.

Glede vnosa beljakovin se priporočajo

  • ribe, ki so bogate z maščobnimi kislinami omega 3 in
  • nemastno perutninsko meso.

Živila, bogata s kompleksnimi ogljikovimi hidrati, so 

  • žitarice (pšenica, proso, rž, oves) in
  • izdelki od žitaric, kot so testenine, polenta, pšenični zdrob in kuskus,
  • medtem ko testa za pico ali kruh niso ravno priporočljiva.

Med čiščenjem organizma je treba vnašati dovolj tekočine, da ne bi dehidrirali. Od tekočine se priporočajo voda, rastlinski čaji, nesladkani sadni in zelenjavni sokovi, kakor tudi juhe in enolončnice.Ker je dieta namenjena čiščenju organizma, je zaželeno, da imajo živila, ki se uporabljajo, čim manj dodatkov, arom, konzervansov, pesticidov, pravzaprav je priporočljiva uporaba živil organskega izvora.

Vseeno je treba biti previden in paziti na optimalen dnevni energetski vnos, da ne pride do prenajedanja ter kljub vnosu kvalitetnih živil do nabiranja kilogramov.

Prednosti diete

Z dieto za čiščenje organizma lahko pridobite nove in kakovostne navade prehranjevanja. Po dolgotrajnem izvajanju ima dieta lahko le pozitivne učinke na proces hujšanja ali na zdravje organizma.

Ob upoštevanju nasvetov, ki jih ta dieta prinaša, in optimalnem energijskem vnosu, ta lahko vpliva na zmanjšanje pojava bolezni srca in ožilja, diabetesa in raka. S spremembo navad v prehranjevanju je lahko tudi model za ohranjanje telesne teže.

Dieta je bogata z dietnimi vlakni, vitamini, minerali, vsebuje uravnovešeno količino ogljikovih hidratov, proteinov in maščob, tako da ni strahu zaradi pomanjkanja določenih hranil.

Primer jedilnika

  • Zajtrk: ovseni kosmiči z jogurtom, koprivin čaj, kos lubenice (jabolko)
  • Kosilo: brancin na žaru, kuhani krompir z blitvo, zelena solata z rukolo in olivnim oljem
  • Večerja: solata z osličem in papriko, kumarami, olivnim oljem, česnom in sokom od limone
Mišljenje nutricionista

Dieta za čiščenje organizma po svojih hranilnih sestavinah zadošča potrebam organizma, celo priporoča vnos kakovostnih živil. Takšno prehrano je zaželeno in priporočljivo uporabljati čim pogosteje med letom, da se spodbudita izločanje toksinov in obnavljanje celic ter tkiva.

Pripomba strokovnjakov

Če se v daljšem časovnem obdobju bistveno zmanjšata energijski vnos in količina obroka, lahko pride do izčrpanosti organizma in upadanja imunskega sistema. Če se izvaja stroga dieta (je energijski vnos nizek), naj vam strokovnjaki dajo nasvet, jemljite potrebna hranila (še posebej vitamine in minerale) v obliki dopolnil k prehrani.

Pomanjkljivosti

Dieta za čiščenje organizma zahteva precej časa za pripravo hrane, ker je priporočljivo, da se uživajo sveže pripravljeni obroki. Vseeno se ob dobrih idejah lahko oblikujejo takšni obroki, ki jih lahko 'vzamete' s sabo na potovanje ali v službo.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri