energija-ogljikovi-hidrati

Ste obsojeni na težek dan? Potem črtajte dolg odmor za kosilo.

Raziskovalci z montanske univerze so ugotovili, da so moški zmogli dlje in naporneje delati, če so čez dan pojedli več majhnih obrokov.

Gasilci, ki so sodelovali v raziskavi, so ves dan živeli od majhnih porcij hrane, ki je primerna tudi za teren, in v 12-urni izmeni so tako manj počivali in več delali kot pa takrat, ko so pojedli enako količino kalorij, vendar pa z enim velikim obrokom sredi dneva.

Ogljikovi hidrati ob pravem času so ključni

Tudi, če le drgnete rokave ob mizo. S 25 do 40 grami na uro bodo vaše mišice ves čas enakomerno oskrbljene z energijo, so še dodali avtorji. S tem tudi preprečite občutek zaspanosti, ki se pojavi takoj po zaužitju velikega obroka.

Prav tako je pomembno kako jeste. Hitro prehranjevanje je lahko za telo zelo stresno. Hrana obleži v želodcu in posledično izgubite več energije.

Priporočljivo je tudi, da začnete dan z beljakovinami, ki jih najdete npr. v oreščkih in jajcih. To vam bo pomagalo uravnotežiti energijo skozi ves dan.

In ne pozabite na vodo. Dehidracija lahko povzroči utrujenost in glavobol.

Namesto čokolade in piškotkov izberite pravo hrano

Tukaj je nekaj mini obrokov, ki jih lahko poskusite:

  • Jogurt z rozinami in orehi.
  • Mešanica oreščkov, kokosa in suhega sadja.
  • Jabolko, sir.
  • Trdo kuhano jajce in solata.
  • Skodelica zelenjavne juhe ali juhe iz leče.
  • Narezan puran in suhe brusnice, polnozrnat kreker.

Hitra goriva:

  • 60 g mešanice oreščkov, suheha sadja in koščkov čokolade: 27 g ogljikovih hidratov
  • 6 krekerjev s kikirikijevim maslom: 25 g ogljikovih hidratov.
  • Veliko jabolko: 29 g ogljikovih hidratov.

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

Kdaj in kaj je najbolje jesti pred tekom?

Spadate v skupino ljudi, ki ne zdrži teka na tešče? Potem je tukaj nekaj predlogov, kaj (in kdaj) jesti pred tekom!

14-dnevna dieta (z nasveti in recepti)

Predstavljamo vam 14-dnevno dieto in za vsak dan nasvete, kaj pripraviti in kako začeti.

Priljubljene diete na ocenjevanju: Atkinsonova dieta

Beljakovinske diete so v zadnjem času zelo priljubljene, ker poskrbijo za hitro izgubo teže. In ker ljudje še vedno verjamemo v čudežno tabletko (ne glede na to, kakšen vpliv…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri