10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Je menopavza nekaj najslabšega, kar se ženski lahko zgodi?

Je menopavza nekaj najslabšega, kar se ženski lahko zgodi? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
8. 7. 2015 Vir: Lisa

Vsaka ženska se mora spopasti z menopavzo, veliko pa se jih naravnost boji telesnih in duševnih sprememb. Vendar ni treba, da je tako, saj obstaja cela kopica učinkovitih nasvetov in pomoči. To obdobje življenja raje izkoristite za priložnost.

Motnje spanja, navali vročine, nihanje razpoloženja, neredne krvavitve, ki so včasih precej močne. Tanjši lasje in občutljiva koža. Seznam možnih težav v menopavzi je lahko zelo dolg. Nekatere ženske menopavzo občutijo zelo intenzivno, nekatere pa je skoraj ne opazijo.

Pri vseh pa se spremeni hormonska slika v telesu in duši. Pomembno je, da dobro poskrbite za svoje telo, vendar pa menopavze ne glejte kot neke nadležne motnje, temveč raje prepoznajte priložnosti te 'druge pubertete'. V tem času se denimo na novo strukturirajo naši možgani – po 'prenovi' so sposobni čisto novih dosežkov. Hormonov, ki so skrbeli, da smo bili strpni in (včasih) pripravljeni na sprejemanje prevelikih žrtev, je manj: napoči čas, da se postavite zase in se naučite reči tudi ne. In navali vročine? Lahko služijo za povod za naslednje razmišljanje: Kaj v mojem življenju jih povzroča? Od kod prihaja ta 'vroč srd'? Kaj lahko spremenim?

Ostanite mirni

Mnogo žensk najbolj bremeni nenaden pojav vročine, ki sega iz dekolteja in se razširi po telesu kot eksplozija. Kri sune v glavo, koža pordeči, pot teče v potokih – in to pogosto ponoči ali pa v javnosti.

Tudi če je težko, ne poskušajte prikrivati navala vročine, temveč globoko vdihnite in se sprostite. Stres namreč povzroči izločanje adrenalina, ki le še okrepi vročinske valove.

Ti sicer po nekaj mesecih spet izginejo sami od sebe. Se pa je dobro izogibati alkoholu, močnim začimbam in vročim napitkom. Prekomerno potenje blažijo kopeli z žajbljem ali morsko soljo in limono.

Namig: čez dan popijte 2 do 3 skodelice mlačnega čaja. Voda in sokovi bodo poskrbeli za izravnavo izgubljene tekočine.

Vas poleg tega mučijo še nihanja razpoloženja in strahovi? Pomaga čaj iz plahtice ali šentjanževke (preberite spremno besedilo). Za dobre so se izkazale tudi sprostilne tehnike in akupunktura.

Sprememba prehrane

Ženskam v meni priporočajo prehrano z malo mesa in živalskih maščob, z veliko zelenjave, rib, sadja, polnozrnatih žit in pustih mlečnih izdelkih. Zadnji so še posebej pomembni za preprečevanje pojava osteoporoze, ko je v telesu vedno manj estrogena. Veliko kalcija, ki krepi kosti, je tudi v zeleni zelenjavi, sezamu in oreščkih. Vitamin D se s pomočjo sončnih žarkov sam ustvarja v telesu, dodatno pa lahko zanj poskrbimo še z lososom in gobami. Ker estrogen ščiti srce, imajo ženske do 40. leta redko težave s srcem. Tega hormona je po 50. letu manj, se to lahko precej spremeni. Poleg tega se ženske v teh letih bojujejo tudi s holesterolom, maščobo okoli pasu in visokim krvnim tlakom. Smiselno je poseči po maščobah, ki ščitijo srce in ožilje, kot so denimo laneno, repično in oljčno olje, in poskrbeti za redno gibanje.

V menopavzi se svetuje tudi uživanje lanenih semen. Recept: čez dan pojejte 1/4 skodelice sveže mletih lanenih semen, na primer v mislijih ali jogurtu. Piti morate veliko vode.

Gibanje kot zdravilo

Športne ženske imajo v meni manj težav. Če bo vaše telo dobro utrjeno z vajami, ki krepijo srce in ožilje (na primer kolesarjenje ali tek), boste verjetno manjkrat doživeli napade vročice in potenja. Poleg tega gibanje poskrbi za izgradnjo mišične mase.

Mišice istočasno pospešijo delovanje metabolizma, to pomeni telesu lastno izgorevanje kalorij, ki sicer s starostjo nekoliko upade. Na ta način tudi lažje ohranjate težo. Poleg tega redna vadba tudi krepi okostje in preprečuje napetosti in težave s hrbtom. Hormonska joga pozitivno vpliva na vegetativen živčni sistem – gre za mešanico dihalnih tehnik in vaj joge hatha, ki stimulira hormonske žleze in jajčnike, tako da spodbudi njihovo prekrvavitev, istočasno pa ustavi pospešen utrip srca in izboljša razpoloženje.

Več poželenja

Zadnja mesečna krvavitev se pojavi nekje okoli 50. leta. Toda šele leto dni po zadnji krvavitvi je lahko ženska prepričana, da več ne more zanositi. O možnih najboljših metodah zaščite se pogovorite s svojim ginekologom. Nekatere ženske se v menopavzi zaradi tega še bolj sprostijo in na novo odkrijejo svojo seksualnost. Če je nožnica presuha in je spolni odnos boleč, si pomagajte s posebnimi geli in hormonskimi kremami.

Če so simptomi menopavze resnično neznosni, se pogovorite s svojo ginekologinjo o hormonski terapiji in ne posegajte sami po zdravilih in pomagalih, ki se ponujajo na trgih.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri