sladkor

Veliko slišimo o slabih posledicah sladkorja in kako bi bilo najbolje, da se mu v celoti odpovemo. Pa je ves sladkor zares tako slab?

Vsi vemo, kako hitro lahko razvijemo odvisnost od sladkorja in hkrati kako zelo nam zadiši nekaj sladkega, ko imamo slab dan, praznujemo srečen dogodek ali posedamo na kavču ob večernem filmu. Če se sladkorju ne želite odpovedati popolnoma, a bi vseeno radi živeli zdravo, uberite srednjo pot.

Ameriško združenje za srce (American Heart Association) je preračunalo, kolikšna je zmerna količina dodanega sladkorja, ki si jo lahko privoščimo v enem dnevu. Pojedli naj ne bi več kot 6 čajnih žlic sladkorja (kar je približno 25 gramov), ki se nahaja v slaščicah, sladkarijah ali naravnih virih.

Namesto sladkarij, naravni sladkor

Bolj kot predelan in dodan sladkor je priporočljivo, da posežete po naravnih virih kot na primer sadje, zelenjava  in med. V trgovini bodite pozorni na etikete, ki vam povedo, koliko predelanega sladkorja se skriva v določenem živilu, čeprav nalepka obljublja zdrav obrok “brez maščob”. Slednje morajo z nečim nadomestiti in tu na vrsto pride sladkor.

K prehrani in pijačam, ki si jih radi sladkate, dodajte torej naravne vire. Skodelica kave se odlično prileže s kančkom cimeta, nesladkanim kakavom v prahu, kokosovim ali mandljevim mlekom. Palačinke napolnite s sezonskim sadjem, namesto sadnega jogurta pa si privoščite navadni grški jogurt brez maščob, ki mu dodate oreščke, med ali jagodičje. Tudi sladoledu se ne odpovejte, ampak doma pripravite svojega iz zmrznjenih zmiksanih banan in poljubnimi dodatki. Ko se boste privadili na bolj zdrave različice najljubših jedi, vrečke sladkorja v kuhinji sploh ne boste potrebovali več.

Preverite tudi: 

Sorodni članki

Največji sovražnik – skriti sladkor: izognite se naslednjim živilom

Med poplavami diet, ki nasprotujejo ena drugi, vseeno lahko najdemo skupni imenovalec, ki mu pritrjujejo tudi prehranski strokovnjaki: odpovedati se bo treba sladkorju. A…

5 napotkov, da se boste lažje držali zdravih prehranskih navad

Prava umetnost se je držati vseh zapovedi zdrave prehrane in odmisliti “prepovedana živila”. Malo lažje bo šlo s temi napotki.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri