To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
TEST: Kako blizu sta si s partnerjem? Odgovorite na 5 preprostih vprašanj.
TEST: Kako blizu sta si s partnerjem? Odgovorite na 5 preprostih vprašanj.

Jod: simptomi, ki kažejo na to, da ga vašemu telesu primanjkuje

Jod: simptomi, ki kažejo na to, da ga vašemu telesu primanjkuje (foto: Profimedia) Profimedia
23. 3. 2018

Pomanjkanje joda v telesu lahko vodi do resnih zdravstvenih težav, zato bodite pozorni, če pri sebi opazite kakšnega od teh simptomov.

Jod je bistveni mineral, ki ga pogosto najdemo v morski hrani. Ščitnica ga uporabi za proizvajanje ščitničnih hormonov, ki pomagajo nadzorovati rast in popraviti uničene celice ter podpirajo zdrav metabolizem.

Na žalost pa je kar tretjina ljudi na svetu izpostavljena tveganju, da njihovem telesu začne primanjkovati joda.

Tisti, ki so tveganju najbolj izpostavljeni, so:

  • nosečnice;
  • ljudje, ki živijo v državah z nizko vsebnostjo joda v prsti (južna in jugovzhodna Azija, Nova Zelandija in Evropske države);
  • ljudje, ki ne uživajo jodirane soli;
  • vegetarijanci in vegani.

Pomanjkanje joda lahko povzroči kar nekaj neprijetnih in celo resnih simptomov. Otekanje vratu, težave, povezane z nosečnostjo, pridobivanje teže in težave pri učenju so le nekateri izmed njih.

Simptomi so zelo podobni tistim pri hipotiroidizmu oziroma nizki ravni ščitničnih hormonov. Glede na to, da je jod zaslužen za proizvajanje teh hormonov, pomanjkanje le-tega pomeni, da jih telo ne more proizvesti dovolj, kar vodi k hipotiroidizmu.

10 znakov in simptomov, da vam primanjkuje joda

Bodite pozorni, če opazite kaj od tega:

Otekanje vratu

Otekanje vratu spredaj (golša) je pogost simptom. Do tega pride, ko se ščitnica kljub pomanjkanju joda v telesu trudi proizvajati ščitnične hormone.

Nepričakovano pridobivanje kilogramov

Nizka raven joda v telesu lahko upočasni metabolizem in povzroči, da se hrana skladišči v obliki maščobe (namesto, da bi jo porabili za energijo). To lahko pripelje do povečane telesne teže.

Utrujenost in slabotnost

Pomanjkanje joda povzroči, da se počutimo utrujene, brez energije in slabotne. Ta bistveni mineral (med drugim) daje telesu energijo.

Izguba las

Primanjkovanje joda v telesu lahko prav tako prepreči lasnim mešičkom, da se obnavljajo. Na srečo lahko izgubo las pozdravimo oziroma preprečimo preprosto z zadostnim uživanjem živil, ki vsebujejo dovolj joda.

Suha, luskasta koža

Jod pomaga tudi pri obnovi kožnih celic. Prav tako je v pomoč telesu pri potenju in vlaženju kožnih celic.

Občutek, da nas zebe (bolj, kot po navadi)

Jod pomaga telesu ustvarjati toploto, zato pomanjkanje lahko vodi k občutku, da nas ves čas zebe.

Spremembe v srčnem utripu

Pomanjkanje joda v telesu lahko povzroči tudi upočasnjen srčni utrip, posledično pa se lahko počutimo slabotne, utrujene, imamo vrtoglavico in obstaja celo možnost, da omedlimo.

Težave pri učenju in pomnjenju

To velja pri katerikoli starosti. Eden izmed možnih razlogov so lahko nerazviti možgani (če že kot otroci utrpimo pomanjkanje joda), saj jod pomaga možganom, da rastejo in se razvijajo.

Težave med nosečnostjo

Za nosečnice in doječe matere je še posebej pomembno, da v telo vnesejo dovolj joda, saj imajo večjo potrebo po njem. Pomanjkanje joda lahko namreč povzroči resne stranske učinke oziroma posledice, še posebej pri otroku (zastoj v rasti in razvoju možganov).

Močna ali neredna menstruacija

Nekatere ženske, ki jim primanjkuje joda, lahko izkusijo močne ali neredne menstruacije. To se zgodi zaradi nizke ravni ščitničnih hormonov, ki posežejo v hormone, vključene v regulacijo menstrualnega cikla.

Kako lahko v telo vnesemo več joda?

Seznam živil, ki ga vsebujejo, je zelo kratek (kar je tudi razlog, da je pomanjkanje joda tako pogosto v svetu), a kljub temu nezanemarljiv.

Živila z najvišjo vsebnostjo joda:

Manjše količine joda pa najdemo tudi v drugih živilih: ribah, školjkah, govedini, perutnini, fižolu, jabolčnem soku, bananah, kruhu, mleku in drugih mlečnih izdelkih.

Najboljši način, da telesu zagotovimo zadostno količino potrebnega joda, je uporaba jodirane soli.

Že pol žličke (3 g) dnevno med jedjo bo dovolj, da se izognemo njegovem pomanjkanju.

Če menite, da tudi sami trpite za to težavo, se posvetujte z vašim zdravnikom, ki bo preveril znake zatekanja vratu ali pa vas napotil na odvzem urina, kjer bodo v laboratoriju preverili raven joda v vašem telesu.

Preberite še:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri