kava

Če bi v dnevu spili kakšno skodelico kave manj, bi se razveselili pozitivnih posledic. Preverite, zakaj bi se morali včasih odreči kavi.  

Ne pravimo, da bi morali kavo popolnoma črtati z jedilnika, še posebej, če si brez nje ne predstavljate začetka dneva. Lahko pa bi se odrekli kakšni dodatni skodelici in si s tem zagotovili takšne prednosti:

Bolj mirni in sproščeni

Kavo večinoma uporabljamo zaradi energije, ki jo zagotavlja kofein, da se lažje prebudimo, zberemo in opravimo delo. Preveč kofeina pa poskrbi, da je naše telo vedno v pripravljenosti in se zato nima časa odpočiti. To je razlog, da ste pogosto anksiozni ali pod stresom in se ne morete umiriti niti, ko pridete domov in si vzamete čas zase. Ljudje, ki so zaradi zdravstvenih težav ali dela bolj nagnjeni k stresu, ga s pretiranim vnosom kofeina še povečajo. Rešitev je brezkofeinska kava ali manjše število skodelic na dan.

Nižji pritisk

Znano je, da kofein zaradi stimulativnega delovanja na živčni sistem dvigne krvni pritisk, kar za ljudi z že tako visokim pritiskom ni najbolje oziroma lahko celo ogroža zdravje. Redno uživanje od 3 do 5 skodelic kave na dan pa povezujemo z večjim tveganjem za srčno-žilne bolezni.

Boljši spanec

Prekomerna količina kofeina se lahko poigra z vašim spalnim ritmom, povzroči lahek in nemiren spanec ter posledično utrujenost čez dan. To si boste nakopali predvsem s popoldanskimi skodelicami kave, ki jih spijete manj kot 6 ur pred spanjem.

Naredite preizkus: Spremljajte svoj spalni ritem, kakovost spanca in čas, ki ga potrebujete, da zaspite. Nato popoldansko kavo nadomestite s čajem in spremljajte enake stvari. Opazili boste, da spite veliko bolje, se manj zbujate ponoči in ne potrebujete veliko časa, da se potopite v spanec. Kajne, da je vredno?

Zdravi (beli) zobje

Zagotovo veste, da čaj in kava obarvata zobe rumeno. To najlažje preprečite, če zmanjšate količino kave, lahko pa posežete tudi po nekaterih drugih prijemih, kot je način pitja ali količina sladkorja. Več o tem najdete tu: Za ljubitelje kave: kako preprečiti rumeno obarvane zobe?

Manj glavobolov

Se vam je že kdaj zgodilo, da niste imeli časa za jutranjo skodelico kave in vas je zato kasneje bolela glava? V napisih na skodelicah “ne govori z mano, dokler ne spijem prve skodelice kave”, se skriva nekaj resnice. Tisti, ki kavo uživate občasno, s tem ne boste imeli težav, jih bodo pa imeli vsi redni pivci kave. Začasen umik kofeina namreč povzroči glavobole in še nekatere druge simptome:

  • razdražljivost
  • pomanjkanje koncentracije
  • možgansko meglo
  • dnevno utrujenost

Če si ob vseh naštetih razlogih še vedno ne predstavljate življenja brez kave, nič zato. Skušajte omejiti količino in poskrbite, da bo vaš napitek bolj zdrav. To naredite tako: Naredite svojo skodelico kave bolj zdravo.

Sorodni članki

Zaužijete preveč kofeina? Prepoznate naslednje znake?

Ste se že zalotili, da jutranja kava in tista po kosilu nista več edini? In da si občasno privoščite še energijo v pločevinki? Prepoznajte stranske učinke prekomernega uživanja...

Izognite se popoldanski skodelici kave in si privoščite smuti za energijo

Kaj, če bi danes izpustili popoldansko skodelico kave?

40-dnevni post Jaz #vztrajam dan 28: Kaj kava v resnici povzroči v telesu?

Kdaj razmišljaš o tem, kaj se dogaja v tvojem telesu in do česa lahko pride, če uživaš kavo oziroma kofein v prevelikih količinah? Dobro je vedeti ... 
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

Zakaj bi se morali odpraviti na sprehod v soju polne lune

Danes si privoščite nočni sprehod v soju polne lune. 
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

Kako pogosto oz. kako dolgo morate telovaditi, da boste dosegli rezultate? (In kako to pospešiti)

Če ste takoj po novem letu odvihrali v fitnes, polni dobrih namenov, da boste trening postavili na prvo mesto, niste edini.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri