10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Kako natančno vaditi, da izgubimo kilograme

Kako natančno vaditi, da izgubimo kilograme (foto: Shutterstock) Shutterstock
27. 1. 2018 Vir: liza.aktivni.si

Če želite izgubiti kakšen kilogram ali dva, zagotovo tudi razmišljate, katera vadba bi vam najbolj pomagala pri oblikovanju telesa. 

Seveda je ključ do uspeha v prehrani, dobro izbrana vadba pa bo pika na i in seveda velik korak k bolj zdravemu telesu. In zapomnite si – začnite trenirate zdaj, od maja do junija ne morete prav veliko spremeniti in učvrstiti svojega telesa.

Če boste trenirali izključno zato, da boste lažje izgubljali kilograme, potem je za vas najboljša mešanica HIIT vadbe (visoko intenzivna vadba), vaj za moč ter nizko intenzivnega kardio treninga. Pomembno je, da porabite več energije, kot jo pojeste.

Nedelja: Dolg, srednje intenziven trening
Izberite svoj najljubši trening, pri katerem boste vztrajali vsaj 60 minut. Ali zajahajte sobno kolo, lahko greste na sprehod s palicami za nordijsko hojo, lahko greste plavat, na košarko ali nogomet. Če boste migali od 30 do 60 minut s približno 75 odstotki svojih moči oz. maksimuma srčnega utripa, potem boste intenzivno porabljali maščobne zaloge v svojem telesu.

Ponedeljek: Počitek

Naj bo ponedeljek dan za počitek, saj boste čutili že dovolj stresa v službi. Privoščite si kakšno sproščujočo kopel, masažo ali pa obisk savne. Vseeno pa povsem ne zanemarite gibanje – pojdite vsaj na kratek sprehod in naredite vsaj pet vaj za hrbtenico.

Torek: HIIT

Trenutno boste praktično v vseh slovenskih fitnes studiih in telovadnicah našli HIIT- treninge – visoko intenzivno vadbo. Tako boste 20 minut delali na maksimumu, 10 sekund pa boste počivali. Običajno te vadbe trajajo le od 30 do 45 minut, energijo pa boste porabljali še dolgo po koncu treninga.

Sreda: Vaje za moč

Strokovnjaki zadnje čase posebno ženskam priporočajo, naj delajo vaje za moč tudi s težkimi utežmi. Trening za moč pomaga zgraditi mišice, več mišic porabi več energije, krepijo pa se tudi kosti, kar je posebej pomembno za ženske po 45. letu starosti.

Četrtek: Nizko intenzivna kardio vadba

Izberite še en zabaven dan za gibanje – pojdite drsat na Kongresni trg, kjer vas bo očaralo in premaknilo tudi mestno vzdušje, pojdite na tek po bližnjih gričih, zakaj ne bi šli veslat na fitnes, skratka najdite nekaj zabavnega.

Petek: Dan za jogo ali pilates

Trenutno je zagotovo največji hit joga – moderna joga, bikram joga, ki se dela v vročih prostorih (okoli 40 stopinj) in se na vsaki vadbi naredi 26 vaj – dve dihalni in 24 fizičnih. Vaja je odlična za telo, a le če dobro prenašate vročino. Pri bikram jogi je super, ker se veliko dela za hrbtne mišice in za odpiranje kolkov, s čimer ima veliko ljudi, tudi tistih, ki veliko hodijo ali tečejo, težave. Seveda pa večina še vedno prisega na druge zvrsti joge, ki so morda še boljša izbira za raztezanje telesa in predvsem za umiritev stresa. Seveda pa je odlična dopolnitev drugim športom tudi pilates, ki je učinkovita vadba, saj deluje iz notranjosti telesa proti mišicam na površju, s čimer preprečimo veliko poškodb.

Sobota: HIIT

Sobota je ponovno dan za visoko intenzivno vadbo, predlagamo vam tekaške intervale. Na primer 90 sekund intenzivnega teka in 20 sekund počitka, potem 60 intenzivnega teka in 15 sekund počasnega in potem še 30 sekund hitrega teka in 10 sekund počasnega. Intervale delajte vsaj 20 do 30 minut. Lahko pa podobne intervale delate tudi z vajami z utežmi ali na stopnicah na fitnesu ali na sprehodu po Joštu – pomembno je le, da menjate tempo treniranja vsaj 30 minut.

Foto: Shutterstock

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri