To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Kako ugotovimo, ali smo zakisani?

Kako ugotovimo, ali smo zakisani? (foto: Profimedia) Profimedia
26. 3. 2018

V spletu, revijah in knjigah lahko najdemo številne napotke, kako se izogniti zakisanosti in kako razstrupiti telo. Toda, kako ugotovimo, ali smo res zakisani?

Zakisanost najlažje ugotovimo s pH testom urina, ki si ga izmerimo z lakmusovim papirjem.

pH lahko čez dan variira glede na naše aktivnosti, obroke, telesni napor, izpostavljenost stresu. Da dobimo točen rezultat, si pH izmerimo praviloma trikrat na dan, štiri do pet dni zaporedoma. Pomembno je, da naredimo test pred obroki in ne takoj zjutraj. Ledvice namreč čez noč nakopičijo strupe, ki jih izločijo s prvim jutranjim urinom.

Če smo večinoma odčitali

  • vrednost pod 7, to označuje kisel urin in posledično tudi kislo notranje okolje telesa.
  • Pri vrednostih okoli 6 ali 6,5 zakisanost ni velika,
  • pri vrednostih 5 ali 4,5 je naše telo ekstremno zakisano.
  • Normalen pH telesa nam pokažejo vrednosti med 7 in 7,5.

Če odčitamo vrednosti nad 7,5 to lahko pomeni, da jemo izredno alkalno hranoprimer vegetarijancev, ki večinoma jedo zelenjavo in sadje, ali pa da imamo težave z žlezami, še najbolj verjetno pa imamo težave s presnavljanjem kislin. V zadnjem primeru se telo ni sposobno rešiti šibkih kislin (ki so npr. v sadju) skozi respiratorni sistem, z dihanjem, temveč se te kisline nalagajo v telesu. Telo mora zato črpati svoje alkalne rezerve, ki se izločajo tudi z urinom, kar lahko privede do različnih bolezni.

Kako se rešiti zakisanosti?

  • Tako, da prilagodimo svojo dieto in jemo 60–80 % hrane, ki alkalizira telo,
  • ne pijemo pijač, ki povzročajo zakisanost (prava kava, gazirane pijače, alkohol);
  • ne kadimo;
  • se več gibljemo,
  • živimo čim manj stresno,
  • pijemo veliko vode.

Razkisanje naj traja tako dolgo, dokler z lakmusovim papirjem ne ugotovimo, da je naše telo spet v ravnovesju. To je odvisno predvsem od: prehrane, življenjskega sloga in sposobnosti našega telesa, kako hitro se lahko obnovi in povrne v normalno stanje. Po navadi traja od 21 dni do nekaj mesecev. Če se zadeve lotimo dosledno, se razlika pozna že po desetih dneh.

Hrana, ki  zakisli, in hrana, ki alkalizira

Hrano na splošno delimo v dve skupini glede na njen vpliv na telo.

  • V prvo skupino spada hrana, ki zakisli telo,
  • v drugo pa hrana, ki ga alkalizira.

Za sadje je zelo pomembno, da je bilo nabrano zrelo. Bolj zeleno kot je bilo potrgano, bolj kislo deluje na telo. Zorenje v hladilnicah ne pripomore k alkaliziranju. Tudi zato kupujmo lokalno, ker le tako lahko vemo, kdo je sadje pridelal in kako zrelo je bilo potrgano.

Pri sadju moram izvzeti banane, ki na telo delujejo alkalno. Banane so načeloma potrgane zelene, ker drugače ne bi zdržale dolge poti. Če že kupujemo banane, izbirajmo take, ki niso plinjene z etilenom, ki jim pomaga dozoreti, temveč so dozorele same.

Živalska hrana telo zakisli: meso, ribe, školjke, jajca, siri, pasterizirano mleko. Zelo kislo delujejo na telo tudi kava, pravi čaj, kakav, alkohol, gazirane pijače.

Telo zakislijo tudi vse žitarice in stročnice, vendar manj kot živalski proizvodi. Tu je treba omeniti še eno pomembno stvar: polnozrnata živila manj zakislijo telo kot rafinirana – primer bele in polnozrnate moke. Tudi vsi oreščki delujejo na telo kislo, razen mandljev in brazilskih orehov.

Največ škode pri zakislitvi telesa pa seveda naredi beli sladkor. Rafiniran beli sladkor in vsi proizvodi, ki ga vsebujejo, zelo močno zakislijo telo v nasprotju s sladkorjem, ki je naravno prisoten v sadju in zelenjavi (korenje, rdeča pesa). Sadje ima v sebi poleg sladkorja (fruktoze) tudi vlaknine, ki vsebujejo vse potrebne elemente v sledovih, vitamine in potrebne encime, ki končajo presnovo sladkorjev v telesu.

Hrana, ki alkalizira, je v glavnem sestavljena iz zelene in druge zelenjave, z izjemo paradižnika. Paradižnik, ki botanično spada med sadje, močno zakisli telo, pa naj ga jemo surovega ali skuhanega. Najbolj alkalizira zelena zelenjava.

Napotki za alkalno prehranjevanje

Obroke sestavljajte tako, da vedno vsebujejo tudi hrano, ki alkalizira telo: če jeste meso, žitarice, stročnice, zraven pojejte še veliko skledo solate in zelenjave. Seveda naj bo odstotek živil, ki alkalizirajo telo, večji!

Rahlo kisla živila (sadje, različni jogurti brez sladkorja) se bolje prebavijo poleti, ko je toplej-še vreme, ali v času, ko počivamo. Zato jejte poleti veliko sadja, pozimi pa več zelenjave.

Nenehno se gibajte: tudi pol ure hoje na dan vam bo koristilo. In nenazadnje: živite čim manj stresno in pomislite na to, da ste na prvem mestu vi in samo vi.

Več preberite v članku Zanke zakisanosti

Preberite še:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri