To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Koliko vitamina C v resnici potrebujemo?

Koliko vitamina C v resnici potrebujemo? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
17. 11. 2015

Močan in zdrav imunski sistem je ključ tudi do uspešnega treninga. Še posebej v hladnih dneh. Ti so, poleg preobremenjenosti, stresa in hitrega življenjskega tempa, pravi preizkus za naše telo.

Pri tem seveda bistveno vlogo igra uravnotežena in zdrava prehrana, ki je glavni vir vitaminov, mineralov in antioksidantov.

Koliko pa med drugim potrebujemo vitamina C?

Priporočena dnevna količina znaša nekje od:

  • 60-95 mg za odrasle moške,
  • 60-75 mg za odrasle ženske in
  • 100-150 mg za nosečnice in doječe matere.

Zgornja meja tolerance je 2000 mg vitamina C na dan, čedalje več znanstvenikov pa zagovarja celo precej večje količine - do 18.000 mg na dan.

Tako visoko postavljena zgornja meja je rezultat raziskav, ki so pokazale skoraj neverjetne učinke povečanega vnosa vitamina, predvsem pri zdravljenju obolelih za rakom in srčno-žilnih boleznih. Spet druge raziskave kažejo, da naj bi presežek vitamina ne imel dodatnih ugodnih učinkov, torej njegov višek ni potreben.

Vitamin C je namreč topen v vodi in se izloči z urinom. Zato moramo vire vitamina nujno uživati vsakodnevno, a je dovolj že v manjših količinah.

Kljub temu bodite pozorni na naslednje simptome:

  • driska,
  • slabost,
  • bruhanje,
  • zgaga,
  • trebušni krči,
  • bolečina v ledvicah.

Pomanjkanje vitamina C

Pomanjkanje lahko povzroči skorbut, ki se kaže v prizadetosti dlesni in s krvavitvijo iz sluznic. Kadilci so zaradi pomanjkanja lahko bolj nagnjeni k nastanku pljučnih bolezni, dolgotrajna nizka raven vitamina C pa povzroči ateroskleozo.

Najboljši viri vitamina C

Vitamin C večina povezuje z agrumi, vendar so odlični viri tudi šipek, rdeča paprika, peteršilj, kivi, brokoli, ohrovt, cvetača, česen, špinača ... V hrani živalskega izvora pa ga je največ v telečjih jetrih.

Namig: Kuhanje lahko zmanjša vsebnost vitamina C za okrog 60 %.

 

Značke: vitamin C

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri