camu-camu-smuti

Tako vreme je kot naročeno za pojav različnih prehladov, grip in drugih zoprnij, ki nam grenijo življenje. Zato je še kako pomembno, da si čim bolj okrepimo imunski sistem in se s tem obvarujemo pred tovrstnimi nevšečnostmi.

Vitamin C za dober imunski sistem

Pri krepitvi imunskega sistema igra vitamin C zelo pomembno vlogo. Aktivira namreč naše male vojake, bele krvničke, ki so odgovorne za obrambo pred okužbami (virusnimi, bakterijskimi in glivičnimi).

Poleg tega, da vitamin C vzdržuje naš imunski sistem in pomaga pri obrambi pred infekcijami, ima še kar nekaj zelo pomembnih vlog. Je eden najpomembnejši antioksidantov in preprečuje škodljive učinke prostih radikalov, sodeluje pri sintezi kolagena, zmanjšuje slabokrvnost, vpliva pa celo na uravnavanje telesne teže.

Z vitaminom C bogata sadje in zelenjava

Z vitaminom C sta bogata sadje in zelenjava, seveda v sveži, surovi obliki.

Med živila, ki se lahko najbolj pohvalijo s tem pomembnim vitaminom, prištevamo jagode, papajo, kivi, melone, citruse (pomaranče, nektarine, limone, grenivke), zelenolistno zelenjavo (ohrovt, kreša ...), brokoli, cvetačo, papriko, brstični ohrovt, paradižnik in zelišča (koriander, drobnjak, bazilika, timijan in peteršilj).

Z vitaminom C sta bogata tudi kislo zelje in acerola. Za tiste, ki radi posegate po superživilih, pa je krasen vir vitamina C camu camu, za katerega pravijo, da je eden od najbogatejših virov tega vitamina.

Koliko vitamina C?

Pomembno je, da uživanje živil z vsebnostjo vitamina C enakomerno porazdelimo čez ves dan in da jih res čim več zaužijemo v sveži, surovi obliki. Vitamin C je namreč zelo občutljiv za toploto, svetlobo in zrak, zato se precej hitro uniči.

Vitamin C je topen v vodi, zato ga naše telo pri presežnih količinah ne shranjuje v telesu, temveč ga izloči z urinom. To je tudi razlog, da marsikdo pomisli, da z uživanjem presežnih količin ni nič narobe.

Pa vendar bi sama želela poudariti, da se je treba vendarle držati predpisanih količin, saj je predoziranje ravno tako breme za naš organizem. Prevelike količine vitamina C pa lahko povzročijo tudi slabost, krče, drisko in ledvične kamne.

Recept za vitaminski smuti

Sestavine:

  • 1 banana
  • 2 kivija
  • sok 1 pomaranče
  • velik šop močno zelenih ohrovtovih listov
  • pest kalčkov kreše
  • ½ žličke camu camu
  • voda po okusu

Navodila za pripravo:

V kakovostnem mešalniku zmešamo vse sestavine in dodamo nekaj vode. Napitek je odličen za zajtrk, kar ga ostane, pa dobro zaprtega odnesite s seboj v službo ali po opravkih.

Karla Klander, svetovalka za zdravo prehrano in hujšanje

Sorodni članki

Vitamin C za imunski sistem

Vremenske razmere so vedno bolj neprijazne in sezona prehladov in gripe je tu. To je pravi preizkus za vaš imunski sistem, ki je zaradi vsakodnevnega stresa in hitrega tempa…

To so živila, ki bi jih morali uživati za boljšo odpornost v teh mrzlih dneh

Z mrzlim vremenom pride tudi padec odpornosti in posledično prehlad za prehladom. Da bi se temu izognili, uživajte naslednja živila.

Kako preprečiti prehladna in gripozna obolenja

Če ste med tistimi, ki ravno ne prisegajo na cepljenja in si radi pomagate tudi z naravnimi sredstvi, je današnji prispevek ravno pravšnji za vas.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri