To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

5 navad, ki lahko vodijo v rakava obolenja

5 navad, ki lahko vodijo v rakava obolenja (foto: Profimedia) Profimedia
16. 5. 2016

Rak sodi med najpogostejše vzroke smrti. Najboljša preventiva, ki zmanjša tveganje za razvoj raka, je zagotovo zdrav življenjski slog. Kljub temu bodite pozorni na navade, ki lahko vodijo do obolenja in se skrivajo tudi v zdravem načinu življenja.

1. Pretiravanje z dodatki vitamina E

Vitamin E je v maščobah topni antioksidant, k njemu pa spadajo tokoferoli in tokotrienoli. Slednji so, po najnovejših raziskavah, najmočnejši antioksidanti v družini vitamina E, ki preprečujejo raka, znižujejo vrednosti holesterola v krvi in ščitijo živčne celice pred poškodbami.

Vendar pa lahko preveč vitamina E tudi škoduje, saj postane učinek ravno obraten. Pri prevelikem vnosu pride do poškodb DNA, kar lahko vodi v razvoj raka.

Priporočen dnevni vnos vitamina E je približno 20 mg, kar pomeni, da dodatki vitamina E dejansko niso potrebni. Dovolj ga dobite že z ustrezno prehrano. Najdete ga predvsem v špargljih, avokadu, jedrcih mandljev in lešnikov in v špinači.

100 g špinače vsebuje 2 mg vitamina E, kar predstavlja 13 % priporočenega dnevnega vnosa.

2. Obroki ob različnih urah

Če se ne držite določenega urnika in so vaši obroki ob različnih urah, to lahko postane zelo stresno za vaše telo. Če npr. zajtrkujete ob 7h zjutraj, že naslednji dan pa zajtrk prestavite na 11. uro, telo ne ve več kdaj bo naslednji obrok in se na takšno situacijo odzove z izločanjem stresnega hormona kortizola.

Visoka raven tega hormona povzroči povišanje krvnega tlaka in krvnega sladkorja, zavira imunski odziv na vnetja, vse to pa poveča tveganje za nastanek številnih oblik raka.

Pripravite si nekakšen urnik in se ga poskušajte čim bolj držati. Ker je velika verjetnost, da bodo vaše dnevne obveznosti stopile na pot vaši rutini, imejte pri sebi vedno zdrav prigrizek, s katerimi boste potešili občutek lakote.

3. Neredno ali slabo ščetkanje zob

Povezava med boleznijo dlesni in rakom v ustni votlini je že dolgo znana. Sedaj pa so najnovejše raziskave pokazale, da slaba ustna higiena povečuje tveganje za nastanek raka vseh oblik, vključno z rakom na dojkah. Ženske z boleznijo dlesni imajo kar 75 % več možnosti, da bodo obolele za rakom na dojkah.

Nevarnost se pojavi, če ščetkanje in nitkanje zob ni dovolj učinkovito. V ustih nastane plak ter bakterije, ki zaradi obolenja dlesni vstopijo v krvni obtok in potujejo po telesu.

Zaradi hormonskih sprememb v času menstruacije in menopavze, so ženske občutljivejše in toliko bolj podvržene boleznim dlesni.

Plak je težko odstraniti tudi zaradi površin in mest, ki jih je težje doseči, zato je pravilno ščetkanje zelo pomembno. Večina v povprečju porabi le do 40 sekund, priporočljivo pa je 2 minutno ščetkanje in dnevno nitkanje. In, seveda, redni obiski pri zobozdravniku.

Za ustno higieno se priporoča tudi izvleček lubja drevesa neem, ki ima neverjetno veliko zdravilnih lastnosti. Izboljšuje telesno odpornost, razstruplja telo, pomaga pri alergijah, poleg tega pa izvleček deluje antiseptično, protivnetno in preprečuje vnetja dlesni. Dodate ga lahko čaju ali preprosto razredčite v malo tople vode, ter enkrat na dan uporabite kot del vaše ustne higiene.

4. Premalo spanca

Študije so pokazale, da imajo ljudje, ki spijo manj kot 6 ur na noč, 50 % več možnosti za nastanek črevesnih polipov iz katerih skoraj vedno nastane rak. Težava je v tem, da telo enostavno ne more proizvesti dovolj melatonina, "hormona noči". Že manjša svetloba zavre tvorbo tega hormona, ki je eden ključnih in eden najmočnejših antioksidantov. Deluje tudi kot imunostimulator in obnavlja naš organizem.

Nastavite budilko tudi pred spanjem. Tako vas bo alarm opozoril, kdaj je čas za spanec. Sledite naravnemu ciklusu dneva in noči, spalnica pa naj bo v popolni temi.

5. Živila z "manjšo vsebnostjo maščob"

Pakirana živila, piškoti in razno drugo pecivo, ki nosijo napis "nizka vsebnost maščob" ali "brez maščob", navadno privabijo ljudi, ki želijo izgubiti odvečne kilograme. Vendar pa so ta živila polna nezdravih, rafiniranih ogljikovih hidratov in preprostih sladkorjev, ki so redilni, poleg tega pa nevarno višajo raven sladkorja v krvi. Kar je še huje, vse to lahko privede do raka, ki povzroča vnetje.

Ne pozabite, vsakokrat, ko kupite živila z "nizko vsebnostjo maščob", telesu prikrajšate vnos zdravih maščob, kot so omega-3 maščobne kisline.

Te so nujno potrebne za normalno rast in za zdravje, raziskave pa so pokazale tudi na možnost, da omega-3 maščobne kisline delujejo proti raku na dojkah, debelem črevesju in prostati. Še več, zdrave maščobe upočasnijo hitrost, s katero se absorbirajo ogljikovi hidrati, zato uravnotežena prehrana, ki vsebuje zdrave maščobe dejansko pomaga ohranjati zdravo telesno težo.

Če želite ugoditi svojemu telesu, kupujte polnomastno različico piškotov in se občasno razvajajte. Verjetno boste pojedli manj kot bi sicer, saj boste točno vedeli kolikšna je vsebnost maščob in se ne boste slepili.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri