Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak

8 najpogostejših znakov pomanjkanja magnezija

8 najpogostejših znakov pomanjkanja magnezija (foto: Profimedia) Profimedia
5. 3. 2019

Magnezij je zelo pomemben za človeško telo, saj sodeluje pri več kot 300 življenjsko pomembnih presnovnih procesih v telesu.

Vsak izmed nas potrebuje magnezij

Magnezij je osmi najpogostejši mineral na Zemlji in tretji najpogostejši mineral v morski vodi. Več je le še natrija in klorida. Za nas pa je najpomembnejši podatek, da je četrti najpogostejši mineral v človeškem telesu.

Največ ga je v kosteh in zobeh, približno 60 oziroma 65 odstotkov, preostanek je v mišičnem tkivu in celicah, en odstotek pa v krvi.

Vloga magnezija v človeškem telesu je izjemna.

Pomaga spodbujati presnovne procese, vključno s sproščanjem energije iz hrane in njenim prenosom po telesu, sodeluje tudi pri tvorbi beljakovin. Brez njega presnova ogljikovih hidratov, beljakovin in maščob ne bi bila mogoča. Pomaga tudi pri procesih, ki nadzorujejo delovanje mišic in živcev, ohranja zdrave kosti, zdravo srce in normalno raven krvnega sladkorja ter ima pomembno vlogo pri uranavanju energije.

Prav vsaka celica v človeškem telesu torej potrebuje ustrezno količino magnezija, sicer njeno delovanje slabi. Deluje pa skupaj s kalcijem, in sicer za uravnavanje električnih impulzov v celici.

Koncentracija magnezija v zdravih celicah je precej večja od kalcija, in to razmerje je zelo pomembno. Njuni vzajemni ravnovesje in delovanje sta pomembni za preprečitev nabiranja kalcija v celicah, saj se sicer lahko pojavijo razdražljivost, kalcifikacija, oslabljeno delovanje celic oziroma celično odmrtje.

Znaki pomanjkanja magnezija

Pomanjkanje magnezija med drugim povzroča:

  1. glavobole,
  2. migrene,
  3. utrujenost,
  4. omotičnost,
  5. zaspanost,
  6. živčnost,
  7. vrtoglavico
  8. ter bolečine v mišicah in mišične krče.

Ker telo pomanjkanje magnezija nadomesti tako, da ga črpa iz kosti, je daljše obdobje pomanjkanja nevarno.

Poskrbite za dovolj magnezija

Telo magnezija ne more tvoriti samo, zato ga je treba vsakodnevno vnesti s hrano in pijačo.

Priporočen dnevni vnos je med 300 in 400 miligramov. Ženske ga običajno potrebujejo nekaj manj kot moški. Odrasla ženska potrebuje približno 310 miligramov, po 30. letu približno 320 miligramov na dan. Odrasel moški potrebuje približno 400 miligramov magnezija. Otroci do 8. leta starosti pa nekje med 30 in 170 miligramov, odvisno od starosti in spola. Vsekakor se o tem posvetujte z osebnim zdravnikom.

Dnevnim potrebam odraslega človeka po magneziju zadosti že vsakodnevno pitje 3–4 dcl naravne mineralne vode, ki vsebuje magnezij. Med nosečnostjo, dojenjem in v obdobju intezivne rasti je potreba po magneziju nekoliko povečana.

Hrana, ki je dober vir magnezija:

  • špinača in druga temno zelenolistna zelenjava,
  • mandlji,
  • bučna in sončnična semena,
  • laneno seme,
  • pira,
  • paprika,
  • fižol,
  • avokado,
  • temna čokolada ...

Strokovnjaki ob večjem pomanjkanju priporočajo še prehranska dopolnila.

Viri: www.webmd.com, NIJZ, www.ncbi.nlm.nih.gov

Preverite še: 8 znakov, da vam primanjkuje kalija

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri