10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Po 40. letu je težje izgubiti težo, a se da

Po 40. letu je težje izgubiti težo, a se da (foto: shutterstock) shutterstock
12. 5. 2017 Vir: liza.aktivni.si

Dieta, ki je dobro delovala, ko smo bile stare 30 let, po 40. letu zagotovo izgubi svoj učinek.

In to iz preprostega razloga: na začetku 40 let ženske počasi prehajamo v meno. Takrat veliko žensk opazi, da se jim začnejo kopičiti maščobne blazinice, kajti telo upočasni presnovo. Seveda pa lahko shujšate tudi po 40. letu, le na nekaj stvari morate biti pozorni:

Zelo malo soli in ogljikovih hidratov

Sol in enostavni ogljikovi hidrati so po 40. letu na prepovedanem seznamu: v telesu namreč vežejo vodo in ta tako zastaja in se kopiči. Sestavljeni ogljikovi hidrati, pusto meso in ribe ter sadje in zelenjava, ki ne napenjata, pa naj se na vašem jedilniku znajdejo čim pogosteje.

Zmerno in zavedno prehranjevanje

Po določeni starosti nam telo več ne odpusti vseh grehov – to pomeni, da se morate naučiti zmernosti in zavednega prehranjevanja. Ne gre za to, da začnete šteti kalorije, temveč da se izogibate sladkarijam in slanim prigrizkom. Raje posezite po polnovredni, vitaminsko bogati hrani in se raje odpovejte mastnemu mesu in predelanim živilom.

Manj stresa in dovolj spanja

Stres hitro požene raven holesterola v višave, hkrati pa zniža raven krvnega sladkorja. To poskrbi za napade volčje lakote, ki se po 40. letu še posebej hitro nakopičijo na bokih. Enako pomemben je zdrav spanec; če ponoči ne spite globoko in trdno, se presnova upočasni, ta pa spet poskrbi, da se zaužite kalorije težje pokurijo.

Gibanje je alfa in omega

Samo diete ne pomagajo, maščobo namreč začne topiti šele kombinacija prehrane in gibanja. In to še posebej velja za ženske, ki prihajajo v meno. Lahko so redni sprehodi ali pa vodena vadba: gibanje pomaga pri ohranjanju telesne teže ali pa pri izgubi nekaj kilogramov. Pomembno je, da najdete ustrezen šport, ki vas veseli in ki vas ne bo prehitro dolgočasil.

Izogibajte se alkoholu

Obstajajo dokazi, da zmerno uživanje alkohola pozitivno vpliva na tveganje za obolenja žil in srca. Pretirano uživanje alkohola pa po drugi strani zvišuje tveganje za bolezni jeter, visok krvni tlak, raka (prsi) in demenco. Še posebej po 50. letu se možgani na alkohol odzovejo bolj občutljivo, pospeši pa se kognitivni propad.

Ledeni namesto vročega čaja

Tudi če že od nekdaj spada v vašo jutranjo rutino: raje se odpovejte vročim napitkom s kofeinom ali teinom. Ti namreč povzročajo vročinske valove in napade volčje lakote. Raje posezite po hladnih napitkih, ki ne vsebujejo kofeina, poleg tega pa še čudovito osvežijo.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri