10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

5 minut na dan za zdrav hrbet

31. 10. 2008

Premalo gibanja, predvsem enostranskega, in malo športnih aktivnosti povzroča preveč maščob okoli bokov in preveč stresa – vse to pospešuje napačno držo in zategovanje mišic. Zadostuje že en sam napačen zasuk ali nenaden gib in že so tu hude bolečine v hrbtu, ki skoraj vsak gib spremenijo v pravo trpljenje.

Glede na povzročitelja bolečine se težave pokažejo na zelo različnih problemskih točkah. V vsakem primeru si morate zapomniti, da je najprej treba poskrbeti za sprostitev hrbta. Ortopedi v ta namen svetujejo t. i. 'stopenjsko ležanje' – pacient se uleže na tla, hrbet mora biti povsem na tleh, goleni pa počivajo na stolu.

V kolenih mora biti kot 90 stopinj. Zdravila, kot sta na primer Ibuprofen ali Diclofenac, dodatno pripomorejo k blažitvi bolečin. Po 10 do 15 minutah se kot drugi korak priporoča nežno gibanje oziroma premikanje.

Ostanite aktivni, da se boste lahko v prihodnje izognili ponavljajočim se pojavom bolečin v hrbtu. Najbolj primerne zvrsti športa za hrbtenico so kolesarjenje, plezanje, plavanje kravla in hrbtno plavanje ter vaje za moč (fitnes).

H krepitvi hrbta pripomore tudi ustrezna prehrana. Pomembno vlogo v prehrani imata vitamin D, ki krepi kosti, in mineral magnezij, ki sprošča mišičevje (tudi hrbtno).

Pet minut na dan za zdrav hrbet

Nova metoda samopomoči (just-five) obljublja tako hitro pomoč pri akutnih bolečinah kot tudi preventivo pred težavami s hrbtom. Za pet korakov teh kombinacij vaj za dihanje in krepitev mišic zadostuje že pet minut dnevno. Več informacij in slikovnega materiala najdete na spletni strani www. just-five. de.

Vratni predel hrbtenice

Problemske točke hrbtenice 1–7

Če vas boli predvsem v predelu posebno gibčne in zato tudi občutljive vratne hrbtenice, je za težave pogosto kriv stres. Ta dobesedno tiči v našem zatilju. Posledica je trajna napetost mišic. Pojavijo pa se lahko celo omotica, glavoboli ali visok krvni pritisk. Za tovrstnimi bolečinami pogosto trpijo tudi ljudje, ki v službi veliko sedijo.

Prsni predel hrbtenice

Problemske točke hrbtenice 8–19

Ker je prsni predel hrbtenice zaščiten z rebri in prsnim košem, je ta tudi manj dovzetna za bolezni in okvare. Edina izjema je osteoporoza, zaradi katere pride do ekstremno bolečih napetosti. Te večinoma povzročijo psihični problemi (služba, denarne skrbi, težave v partnerskem odnosu). Oboleli osebi na neki način primanjkuje zraka. To se kaže v kihanju, kašljanju in dihanju.

Ledveni del hrbtenice

Problemske točke hrbtenice 20–24

Posebej občutljiv je ledveni predel hrbtenice, saj mora pet vretenc in medvretenčnih ploščic nositi največji del telesne teže. Nič čudnega torej, da skoraj dve tretjini težav s hrbtom nastopi prav v tem predelu. Vzrok za boleče napetosti ali celo za izpad medvretenčnih ploščic so pomanjkanje gibanja, napačna drža ali enostranske preobremenitve.

Za SOS-vaje pri bolečinah v hrbtu kliknite tukaj!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri