bolecina-v-hrbtenici

Prepričan sem, da poznate nekoga, ki vam je že kdaj potarnal, kako ga boli križ, ali pa sami kdaj pa kdaj začutite neprijetno bolečino v križu.

Zaradi pretežno sedečega načina življenja, stalne neugodne prisilne drže, dvigovanja težkih bremen, je hrbtenica zelo obremenjena. Zaradi hitrega življenjskega tempa pa vedno manj časa namenimo kvalitetnemu  preživljanju prostega časa in športnim aktivnostim.

Posledično mišice oslabijo in s tem še dodatno obremenjujemo hrbtenico.

Poleg redne telesne aktivnosti, ki ohranja hrbtenico zdravo in prožno je pomembna tudi uravnotežena prehrana, počitek in pravilna drža.

Naj vam povem nekaj nasvetov za zdravo hrbtenico:
1.

Gibanje – hoja, kolesarjenje, tek na smučeh, telovadba, plavanje, to so najbolj primerni športi, ki preprečujejo težave s hrbtenico. Hkrati z aktivnim gibanjem skrbimo za obremenitve mišic in pridobivanjem moči v trupu, med tem ko jih sproščamo z jogo in pilatesom. Priporočljivo je, da se poslužujemo obojega ravno v pravšnji meri oz. glede na potrebe posameznika.

2.     

Zdrava prehrana – uravnotežena prehrana zagotovi energijo in moč za mišice. Močne mišice nudijo podporo in varovalno funkcijo za hrbtenico.

3.     

Počitek – yelo je pomembno, da tudi hrbtenici privoščimo počitek v primernem položaju – pod kolena položite vzglavnik pod vrat si zvijte brisačo.

4.     

Pravilna drža – nepravilna drža pri sedenju in opravljanju vsakdanjih opravil je vzrok za  številne bolečine. Zato rame potisnite nazaj in vzravnajte hrbet. Med sedenjem ne imejte prekrižanih nog, ker s tem obremenimo le eno stran hrbtenice. Z uporabo naslona za noge pri sedenju, boste zmanjšali ukrivljenost hrbtenice. Paziti morate le, da so kolena višje od bokov.

5.     

Pitje vode – pomanjkanje vode v telesu povzroča dehidracijo in izčrpanje telesa.  Medvretenčne ploščice se hranijo z vodo in se tako regenerirajo.

6.     

Dvigovanje bremena – paziti moramo, kako dvigujemo stvari. S celim telesom in ravnim hrbtom. Najprej počepnete in nato dvignete breme. Tako bodo nožne mišice v pomoč hrbtnim. Izogibati se morate sunkovitim gibom in zasukom. Predmetov ne dvigujte s strani, prav tako jih ne nosite oddaljene od telesa.

7.     

Preventiva – gibanje je najboljša zaščita za hrbtenico. S telesno aktivnostjo poskrbimo za prekrvavitev vretenc in mehkih tkiv hrbtenice. Bolje preprečiti kot zdraviti!

Vanja Cipot, osebni trener

Največkrat me ljudje obiščejo zaradi želje po izgubi kilogramov in preoblikovanju telesa. Česar vam ni uspelo narediti samemu v večletnem trudu, skupaj brez odrekanja in z disciplino uresničimo v samo nekaj mesecih! Redna vadba, pravilna prehrana in čas. Moj cilj je strankino zadovoljstvo!

www.v-team.si

Preberite tudi:

 

 

 

 

 

 

Sorodni članki

Da bo vaš hrbet močan in zdrav

Kar štirje od petih ljudi v razvitem svetu bodo vsaj enkrat v življenju potožili, da jih boli v križu. Vendar pa večino težav, ki nam jih povzroči, lahko z ustreznimi in pravočas...
None

Vadba za zdravo hrbtenico

Premalo gibanja, preveč prisilna drža telesa, stres, degenerativne spremembe in poškodbe povzročajo okorelost tistih mišic, ki so neprestano napete, ter ohlap­nost onih...
None

Napad na hrbet

Štiri vaje za zdravo hrbtenico.
Najbolj brane vsebine

Ta astrološka znamenja veljajo za najbolj zabavna

Dobra volja ima veliko pozitivnih stranskih učinkov. Na dušo in telo. Po mnenju astrologov bodo ta astrološka znamenja zagotovo poskrbela za veliko smeha.
Več...

Se ne morete znebiti maščobe na trebuhu? Morda imate te slabe navade

Če maščobni obročki kar nočejo stran in se celo povečujejo, imate skoraj zagotovo vsaj eno od naslednjih navad. Čas je, da ukrepate.
Več...

2 beljakovinska smutija za zajtrk ali malico (+ kako veste, da vam primanjkuje beljakovin)

Za malico, sladico ali takrat, ko bi radi prigriznili nekaj sladkega, a zdravega in se morda prebudili brez skodelice kave, si pripravite dva beljakovinska smutija.
Več...

Ste prepričani, da spite dovolj? Tu je 5 znakov, da vam v resnici primanjkuje spanca!

Morda ne občutite tiste opoldanske zaspanosti in pomanjkanja energije na sploh, a tu je nekaj manj očitnih znakov, s katerimi vam telo sporoča, da je v resnici že precej izčrpano.
Več...

Oblikujemo spodnji del telesa: 5 obveznih vaj

Tokrat se posvetimo spodnjemu delu telesa, torej zadnjici, stegnom, mečam, bokom ... Naslednjih 5 vaj morate obvezno dodati vašemu treningu. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri