utrujen-tekac

Počitek in spanje sta za športnika izjemno pomembna. Brez pravega počitka ne boste postali močnejši in/ali hitrejši. (Pre)dolgo zanemarjajte počitek, pa boste moč in hitrost začeli celo izgubljati. Podobno se bo dogajalo z vsemi ostalimi cilji v telovadnici. Padli boste v črno luknjo, ki ji pravimo …

Pretreniranost!

Zelo verjetno se bo najprej spremenil vaš spalni vzorec, kmalu boste opazili padec energije. Sčasoma se bo zrušil vaš imunski sistem in morda boste celo izgubili apetit.

Da pride do tega, vam ni treba preteči 160 kilometrov na teden. Tudi rekreativni športniki se srečajo s pretreniranostjo. Ker so tu služba, družina in druge obveznosti. Vsakodnevna izpostavljenost stresu negativno vpliva tudi na učinkovitost regeneracije po športni aktivnosti.

Bodite pozorni na 8 znakov, ki opozarjajo, da potrebujete počitek

Če prepoznate vsaj tri, razmislite o manjših spremembah – vključite nekaj krajših in manj napornih treningov oziroma razmislite, ali je morda čas, da si vzamete nekaj prostih dni. Napredka zaradi tega ne boste izgubili, le zdravi in močnejši se boste vrnili nazaj na trening.

Ste povsem brez energije

Če že nekaj časa opažate nizko raven energije, včasih pa je ta že povsem na dnu, je to zelo dober opomnik, da se bo treba ustaviti. Ne ženite se še bolj, ker vam dodani treningi v tem primeru verjetno ne bodo pomagali. Poslušajte telo in mu privoščite počitek.

Bolečine v mišicah ne popustijo

Verjetno razmišljate, da so za vami odlični treningi. Edini pravi kazalec uspešnosti ali neuspešnosti vaših minulih treningov so prihodnji treningi! Če ste vidno napredovali, ste močnejši, vzdržljivejši in če so vaše mišice videti večje, ste na pravi poti.

Bolečinam, ki že predolgo trajajo, pa le namenite nekaj pozornosti. Morda ste se celo poškodovali. Izognite se dodatnim zapletom in počivajte.

Vaš srčni utrip v mirovanju je višji

Z redno telesno aktivnostjo se srčni utrip v mirovanju precej upočasni – srce postane večje in bolj čvrsto. Športnikom je v prid, če je razlika med maksimalnim srčnim utripom in utripom v mirovanju velika. Če se stanje poslabša, pa je to znak za alarm.

Nekaj dni vsako jutro (preden skočite iz postelje) izmerite srčni utrip. Čez nekaj časa test ponovite. Če se je jutranji utrip znižal, se vaša forma izboljšuje. Če se je stanje kakorkoli poslabšalo v primerjavi z dnem, ko ste začeli, je vaše telo v stresu in potrebuje počitek.

Ste slabe volje in razdražljivi

Konstantno povišana raven stresnega hormona pa ne vpliva le na srčni utrip. Med drugim lahko postanete razdražljivi in anksiozni.

Stres prav tako blokira dopamin, nevrotransmiter, ki pomembno vpliva na na srce, krvni obtok in presnovo, pa tudi na razpoloženje. Preveliko pomanjkanje lahko povzroči nemotiviranost in brezvoljnost. Razmislite, kje tiči razlog za slabo voljo in nervozo.

V enem dnevu ste izgubili težo

Če ste v enem dnevu izgubili dva odstotka vaše telesne teže, gre verjetno za izgubo telesnih tekočin. Telo je izčrpano in zelo verjetno tudi dehidrirano. Če boste še naprej izgubljali vodo, bo to negativno vplivalo na telesno in duševno delovanje, tudi na regeneracijo in to lahko ogrozi učinkovitost vašega naslednjega treninga.

Za vami je več neprespanih noči

Med spanjem se med drugim proizvaja rasni hormon, ki spodbuja obnovo celic. Pogosto pomanjkanje spanca ne vpliva le na regeneracijo mišic. Negativno vpliva na imunski sistem, pa tudi kognitivne in motorične sposobnosti. Zelo slaba kombinacija za trening.

Občutek imate, da boste zboleli

Slabo počutje, pri ženskah celo menstruacija, od telesa zahteva ogromno energije, da se okrepi. To tudi pomeni, da je manj virov namenjenih regeneraciji po treningu. Ko pride do tega, je počitek nujen.

Za vami je izredno slab trening

Pozabite na dolžino in intenzivnost treninga, subjektivno ocenite vaš trening. Ste se med in po treningu počutili odlično, ste zaključili polni energije? Ali ste bili šibki in počasni, popolnoma neučinkoviti? Če zadnje ponavlja, je to eden najbolj očitnih znakov, da potrebujete počitek.

Preberite še: Kako vam lahko soda bikarbona pomaga izboljšati vadbo?

Sorodni članki

Nevarnost pretiravanja - pretreniranost

V naši zavesti je zakoreninjena potreba po delu. Kadar ne treniramo 'trdo', potem to ni pravo delo! Kako prepoznati in preprečiti pretreniranost in s tem narediti...

Pomen spanja za športnike

Vsak, ki je redno telesno aktiven, bi moral vedeti, da je spanje enako pomembno kot optimalna prehrana, pijača in trening.
None

Srce in njegov utrip

Srčni utrip je dober ka-zalec dogajanja v telesu in podatek, na katerega lahko v veliki meri opremo svojo športno aktivnost.
Najbolj brane vsebine

4 načini, kako slišati sebe (in to ni meditacija)

Vsi lahko prisluhnemo svoji intuiciji, le naučiti se moramo prepoznati, kateri glas je pravi. 
Več...

Tako vam telo kaže, da slabo skrbite zase

Ste na sebi opazili katerega od naslednjih znakov?
Več...

Kaj lahko vprašate partnerja namesto “Kako si?” - 20 vprašanj

Komunikacija je eden pomembnejših stebrov razmerja, zato poskrbite, da bo med vama tekla gladko.
Več...

8 skrivnosti ljudi, ki (skoraj) nikoli ne zbolijo

Saj veste, o kom govorimo? O tistem sodelavcu, ki v celem letu ni vzel niti enega prostega dneva zaradi bolezni in o prijatelju, ki se vedno izogne sezonskim virusom. Kako jim uspe?
Več...

Cimet - top začimba, ki nas zdravi

Nekoč izredno cenjena začimba danes postaja priljubljeni pripomoček v boju proti raznim tegobam, ki se tičejo zdravja in lepote. Preberite, na kakšne načine lahko uporabite cimet.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri