10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Kako lahko ostanete zdravi, medtem ko vsi okoli vas kihajo in kašljajo

Kako lahko ostanete zdravi, medtem ko vsi okoli vas kihajo in kašljajo (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
27. 11. 2016

Čas prehladnih oziroma viroznih obolenj je nepreklicno tukaj. In nekaj nasvetov, da boste to sezono lažje zaščitili svoje zdravje.

Vadba

Redna vadba vam pomaga, da ostanete zdravi in se izognete prehladu, ker krepi imunski sistem.

Več: Kako pomembna je v resnici redna telesna aktivnost

Toda ko zbolite, je ta zgodba drugačna. Takrat vaše telo potrebuje počitek. Fizične aktivnosti bodo le podaljšale čas, ki ga potrebujete, da se pozdravite. Zato je v tem primeru najbolje, da počivate, pijete veliko tekočine in jeste, ker je vašemu imunskemu sistemu potrebno gorivo.

Med in limona

Kihanje in izčrpanost so znaki, da prihaja prehlad. Poskrbite, da bo vaše telo vsak dan dobilo dovolj vitaminov. Vdihujte hlape vroče vode, v katero ste dali limonin sok. Virusi prehlada sovražijo toplo vlago, medtem ko limonov sok deluje kot naravni antibiotik.

Začimbe

Večkrat si privoščite zdravilne rastline, ki grejejo, ter mešanico močnih začimb, ker izboljšajo cirkulacijo.

Zmešajte v enakih odmerkih ingver, papriko in nageljnove žbice v prahu z žličko meda. Ali vzemite žličko te mešanice s kozarcem tople vode z medom pred spanjem.

Poskušajte tudi potopiti stopala v kopel od gorčice: v skledo tople vode dajte malo gorčice v prahu, dodajte sodo bikarbono in namakajte noge.

Če pa začnete smrkati, si le pripravite juho in tople napitke (čaj, jabolčni napitek s cimetom ...), ker bodo pomagali pospešiti pretok sluzi skozi nos. Virusi so tako krajši čas v stiku s sluznico. Poleg tega juhe in napitki preprečujejo dehidracijo.

Z enim jabolkom ne morete izničiti drugače neustrezne prehrane

Zaradi neustrezne prehrane in pomanjkanja gibanja na svežem zraku smo v tem času manj odporni in zato hitreje zbolimo.  Poskrbite torej za ustrezno prehrano in dovolj gibanja, v mislih pa imejte, da je jabolko na dan sicer bolje kot nič, a za zdrav življenjski slog občutno premalo.

Po zadnjih smernicah naj bi v enem dnevu zaužili od 500 do 700 g sadja in zelenjave na dan v različnih oblikah in različnih vrst. Poleg tega naj bi se na svežem zraku gibali vsaj pol ure na dan, ne glede na vreme.

Antibakterijska mila

Če mislite, da boste z uporabo antibakterijskega mila zmanjšali možnost, da se prehladite, se motite. V neki raziskavi glede bakterij, ki so jih raziskovali in so se znašle na rokah gospodinj, ki so roke umivale z antibakterijskim milom ali navadnim milom, niti ni bilo posebne razlike.

Kaj pa, če oditete ven z mokrimi lasmi?

Prav nobenega dokaza ni, da boste zboleli, če odidete v hladno jutro z mokrimi lasmi. Prehlad dobimo od ljudi, in ne zaradi zunanjih pogojev. Tega vam seveda ne priporočamo, ker lahko pride do podhladitve.

Torej, ne glede na to, ali vam je hladno ali ste zaviti v nekaj toplega, imate enake možnosti, da se prehladite. Odvisno je od vaše izpostavljenosti virusu.

Alternativna medicina

Pomaga eterično olje evkaliptusa, timijana, bora, limete in sivke. Dajte po kapljico vsakega olja v posodico z vrelo vodo. Olja delujejo antiseptično in prečiščevalno.

Za močnejše zamašitve poskušajte tudi akupresuro: dajte palca ali kazalca na dve točki na obrazu, in sicer natančno pod zenico, na del, ki je približno za širino prsta oddaljen od vrha nosu, in masirajte z blagimi krožnimi gibi.

Prehlad ali gripo lahko 'izšvicamo'

Ena izmed modrosti naših babic je tudi ta, da popijemo vroč čaj, se pokrijemo še z dodatno odejo in dodobra preznojimo telo. Žal ni nobenega dokaza, da bomo tako premagali bolezen. Prehlad povzroča okoli 200 različnih virusov in da zapustijo naše telo, traja od nekaj dni do nekaj tednov. Vse, kar lahko storimo, je, da si lajšamo simptome obolenja.

Kar velja tudi za opisan postopek. Morda se bomo po njem nekaj časa bolje počutili, ozdraveli pa žal ne bomo. Moramo pa poskrbeti za še dodaten vnos tekočine (pretirano znojenje lahko povzroči dehidracijo) in da vročega telesa ne obremenimo še dodatno s hladno prho, temveč z njo počakamo, da se nehamo znojiti.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri