10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Kako lahko preprečimo napihnjenost?

Kako lahko preprečimo napihnjenost? (foto: Profimedia) Profimedia
29. 8. 2019

Napihnjenost je zelo pogost pojav, ki ga povzroča nabiranje plina v prebavilih. Spremlja jo obupen občutek zatečenega trebuha in pogosto tudi bolečina. Rešitev je v izbiri pravilne prehrane in zagotovitvi prebavnih encimov, ki hrano učinkovito presnavljajo. Preberite, kako si lahko pomagate.

Prebavni encimi

Naše telo že samo proizvaja encime, ki nam pomagajo prebaviti hrano in iz nje potegnejo za telo koristne snovi. Pri zadnjem jim lahko še dodatno pomagajo prebavni encimi v obliki prehranskih dopolnil.

Encimi se delijo na tri kategorije:

  • Amilaza: prebavlja škrob in sladkorje
  • Lipaza: prebavlja maščobe
  • Proteaza: prebavlja beljakovine.

Poznamo tudi encime, ki pomagajo presnavljati posebne vrste živil, na primer laktaza za laktozo (sladkor, ki se nahaja v mlečnih izdelkih) in alfa galaktozidaza za presnovo stročnic in zelenjave.

Če telo samo po sebi ni sposobno proizvajati omenjenih encimov, je dobro poseči po prehranskih nadomestilih. Obstaja pa tudi naravna pot, in sicer z uživanjem hrane, ki vsebuje encime.

Profimedia
Hrana, bogata s prebavnimi encimi
  • Ananas vsebuje bromelain, ki pomaga presnavljati maščobe
  • Mango vsebuje amilazo, ki presnavlja škrob
  • Avokado vsebuje lipazo, ki prebavlja maščobe
  • Kivi vsebuje acitinidain, ki pomaga zmehčati trdo meso
  • Banane vsebujejo amilazo in glukozidaze, ki presnavljajo ogljikove hidrate in sladkorje
  • Ingver in papaja vsebujeta proteazo, ki presnavlja beljakovine
  • Kefir vsebuje lipazo, proteazo in laktazo
  • Meso vsebuje laktazo, lipazo, proteazo in amilazo

Nasveti za preprečevanje napihnjenosti

1. Jejte počasi. Z žvečenjem se aktivirajo encimi, ki presnavljajo hrano. Če obrok torej na hitro vržete vase, obstaja večja verjetnost za pojav napihnjenosti.

2. Izogibajte se prenajedanju in hrani, ki se ji je težko upreti v veliki količini. Tudi to povzroča napihnjenosti.

3. Pojav napihnjenost je bolj pogost po 40. letu starosti, zato se v tej dobi še posebej priporoča jemanje prehranskih dopolnil v obliki prebavnih encimov. Preden se odločite za uporabo, se posvetujte z zdravnikom, ki vam bo predlagal, kateri so primerni za vaše telo.

4. Če ne tolerirate laktoze in ste še posebej občutljivi pri uživanju stročnic, lahko jemljete različna prehranska dopolnila v obliki encimov, ki bodo poskrbela za ravnovesje v prebavnem sistemu.

5. Pri nekaterih oblikah napihnjenosti vam pomagajo tudi probiotiki. Lahko jih kombinirate še s prebavnimi encimi, vkolikor določenega encima telo ne proizvaja samo. Encime se uživa pred jedjo, probiotike pa po jedi.

6. Nekateri težko prebavijo alkoholne sladkorje in živila z dodanimi vlakninami, kot je na primer koren cikorije.

7. Težko prebavljivo zelenjavo, ki rada 'napenja', raje skuhajte kot da bi jo jedli surovo.

8. V hrano, ki jo sestavlja veliko potencialno 'nevarnih' živil ( na primer v razne enolončnice s stročnicami), dodajte malo kumine.

Hrana, ki se še posebej priporoča ob napihnjenosti:
  • Pomaranče
Profimedia
  • Kumarice
  • Šparglji
  • Meta (omili krče, ki se pojavijo pri napihnjenosti)
  • Seme komarčka (pripravite ga lahko kot čaj)
Profimedia
  • Regrat
Kako lahko s stročnicami omilimo napihnjenost

Stročnice naj bi nas 'napenjale', zato se dejstvo, da nas lahko odrešijo napihnjenosti, sliši nekoliko smešno. Pa vendar: če naenkrat pojeste veliko stročnic in brokolija, vam trebuh naraste kot žoga. Vendar ključ ni v prenehanju uživanja te hrane, pač pa v načinu, kdaj in kako jo jeste. Če si od zdaj naprej privoščite manjšo količino stročnic v rednih intervalih, boste telo postopoma navadili nanje in prebavljanje bo dobilo nov ritem, svetuje nutricionist Sumbal.

Preberite še:

Vir: Women's Health Mag, Bicycling

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri