To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Kako opustiti nalivanje s kavo?

Kako opustiti nalivanje s kavo? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
25. 11. 2012

Nekatere razvade telo sprejme z odprtimi rokami, v zahvalo pa vam nakoplje vseživljenjsko odvisnost, ki se je težko znebite.

Tudi kofein ni pri tem prav nič nedolžen. Če strasten kofetkar ne dobi svojega odmerka, se silno poveča dotok krvi v možgane. To je potrdila študija, ki je bila leta 2009 objavljena v znanstveni reviji Psychopharmacology. Razširitev žil v možganih povzroča glavobol, utrujenost in razdražljivost.

Temu se poskušamo izogniti s pogostim obiskovanjem kavomatov ali z nenehno uporabo kuhalnikov v pisarnah (kar, mimogrede, prepovedujejo protipožarni predpisi).

Včasih se čudimo, zakaj sadje in zelenjava ne povzročata takšne odvisnosti?

Zakaj je to slabo?

Zaradi pogostega uživanja kofeina so naši živci ves čas napeti. Avstralski znanstveniki opozarjajo, da lahko uživanje velikih količin kofeina zmanjša zbranost in povečuje tesnobnost.

Neka druga raziskava pa je pokazala, da se je pri ljudeh, ki so ves teden uživali po 400 miligramov kofeina na dan (približno štirje lončki po 2 dcl), za 35 odstotkov zmanjšala občutljivost za inzulin, kar lahko poveča tveganje za nastanek sladkorne bolezni.

Kako premagati slabo navado?

Nekaj dni si zapisujte vse, kar pojeste in popijete, da boste ugotovili, kje vse se skriva kofein: v pijačah, kot je kola, v kavi, čaju, energijskih napitkih, bombonih s kavo – in seštejte, koliko miligramov ste pogoltnili (če na izdelku ni navedena količina kofeina, preverite na spletnih straneh proizvajalcev).

Nato zmanjšajte količino zaužitega kofeina za deset odstotkov. Morda bo dovolj, če namesto pollitrske pločevinke ali steklenice kole popijete le 0,33 litra. Lahko tudi začnete mešati brezkofeinsko in pravo kavo in postopoma povečujete delež brezkofeinske.

Vsakih nekaj dni celotno količino spet zmanjšajte za deset odstotkov. Postopno zmanjševanje količine kofeina bo verjetno preprečilo ‘abstinenčno krizo’.

Če pa vas bo vseeno mučila, pojdite malo prej spat, da ne boste preutrujeni.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri