To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Kam lahko privede trajni stres

Kam lahko privede trajni stres (foto: Profimedia) Profimedia
28. 10. 2016 Vir: Lisa

Ko je človek dlje časa izpostavljen stresnim dejavnikom, postane zelo občutljiv in razdražljiv, poveča pa se tudi tveganje za razvoj bolezni srca in žilja. Najslabše, kar posameznik lahko naredi, je, da samo sedi in se prepušča stresni situaciji. S stresom se moramo aktivno spopasti oziroma ga razgraditi in poskušati uvesti v življenje določene spremembe, ki bodo stres omejile. Čeprav je težko, je zelo pomembno, saj lahko prav stres uniči marsikaj... 

Kaj vse lahko povzroča stres?
1. Srce črpa močneje

Notranja napetost sprošča energijo. Narasteta utrip in krvni pritisk. Pri trajnem stresu lahko pride do motenj ritma srca in srčnega infarkta.

Pomaga: pozitivno vpliva visok odmerek melise. Za pomiritev je idealna glasba v 60-taktnem ritmu (glasba za sproščanje ali zvoki narave).

2. Tilnik je napet in trdovratni glavoboli

Trajen pritisk – na primer v službi – in napet predel tilnika in ramen se pojavita istočasno. Strokovnjaki govorijo o stresnih mišicah. Kot posledica pogosto nastopi trdovraten glavobol.

Pomaga: z rameni zakrožite naprej in nazaj. Glavo nežno obrnite na levo in desno. Sproščajo topli obkladki.

3. Pritisk vpliva na želodec

Stalno hitenje je strup za prebavni sistem. Pogoste posledice so zgaga, razdraženo črevesje in zaprtje.

Pomaga: izogibanje mastnim, sladkim ali pekočim jedem. Rastlinske kapljice z izvlečki grenika znižajo pritisk na želodec. Če je le mogoče, jejte vedno v miru.

4. Kopičenje maščobe okoli trebuha

Stres vpliva na povečanje telesne teže – ne da bi več jedli. Vzrok: stresni hormoni zavirajo presnovo.

Pomaga: pojdite na dolg sprehod in delajte vaje z dvigovanjem zgornjega dela telesa. Začnite s petimi vajami in jih nato naredite vsakič več. 

5. Težave s kožo

Razburjenje in jeza oslabita antibakterijski ščit površinskega sloja kože. Stresni mozolji in vnetja ter alergijske reakcije imajo zelo lahko delo.

Pomaga: kolesarjenje, plavanje in hoja pospešijo prekrvavitev, hranila in obrambne snovi pa pristanejo v kožnih celicah.

6. Izpadanje las

Ko ste v stresu, telo izloča povečano količino snovi, ki povzročajo vnetje lasnih mešičkov. Zato začnejo lasje izpadati.

Pomaga: če se stres zmanjša, po šestih do devetih mesecih tudi lasje spet pričnejo rasti. Posebni preparati lahko pospešijo ta proces (kombinacija B-vitaminov, cistina in kvasa). Rast pospešuje tudi cink.

7. Izgorelost

Ko gre kaplja čez rob, telo ne prenese več tolikšne količine stresa. Pride do občutka kronične utrujenosti. Pri izgorelosti se poleg utrujenosti pojavlja še tesnobnost, panični napadi, depresivnost, čustveno nihanje...

Pomaga: Meditacija za umirjanje, samoanaliza, sprehodi v naravo ter predvsem je nujna sprememba v življenju! Na novo začrtati in se organizirati. Sami pri sebi moramo ugotoviti, kaj nam je zares pomembno v življenju in postaviti določene meje. 

Ne dovolite, da vam stres uničuje življenje. Naučite se delovati nestresno. Niste tukaj zato, da ves čas hitite. Težko je danes živeti nestresno. A potrudite se, da vam ne pride vse do živega. Ne obremenjujte se z vsem. In nujno - vzemite si vsak dan čas zase, vsaj eno uro sprehoda ali meditacije. Če bo zaradi tega konec sveta, pač bo. Vaše zdravje je na prvem mestu. 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri