10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Če ni sape, ni energije!

16. 5. 2011

Kisik je vir življenja in z njim smo bolj zdravi ter lepši. Kisika nikoli ne more biti preveč v telesu, saj je to najpomembnejši vir naše življenjske energije. Če pravilno obvladate umetnost dihanja, ste na najboljši poti, da ohranite svoje zdravje in zmogljivost ter da ostanete sproščeni.

Če ni sape, ni energije

Žal je tako, da nobeden od nas ne diha več zares globoko. Zaradi vsakodnevnega stresa dihamo samo še plitvo. Pri vdihu trebuh povlečemo notri, pri izdihu pa ga potisnemo ven. Ravno to pa je narobe, ker tako ne pride dovolj zraka v naša pljuča in na dolgi rok pride do pomanjkanja kisika.

Več energije zjutraj

Globoko dihanje ob morju je zabavno in skorajda že refleksno. Ampak tudi doma lahko dihate po 'morsko' in globoko. Pričnite svoj dan ob odprtem oknu in uživajte v svežem zraku. Postavite se zravnano, stopala naj bodo v širini ramen in nato rahlo upognite kolena.

Pri vdihu vzdignite roke kvišku in jih staknite nad glavo. Za trenutek nehajte dihati. Pri izdihu spuščajte roke postrani navzdol, dlani so obrnjene navzdol. Na dolgo izdihnite in nato za trenutek zadržite sapo. Vajo ponovite vsaj štirikrat in potem se dan lahko prične.

Ko stres nima več nobenih možnosti

Vsi govorijo o trebušnem dihanju. Ampak kaj je to pravzaprav? Globinsko trebušno dihanje je pomembno sredstvo za sproščanje.

Poteka pa takole: pri vdihu potisnite trebuh ven, pri izdihu pa se trebuh spet splošči. Vedno dvakrat tako dolgo izdihujte zrak, kot ga vdihujete.

Preizkusite naslednje: položite dlani na trebuh in prsi, da čutite, kakšni so gibi. Ta način dihanja je zelo osvobajajoč in sproščujoč. Ker se trebušna prepona stisne in pritiska ob črevesje, ta vaja spodbuja tudi prebavo.

Joga? Da, odlično!

Ena od klasičnih vaj joge je izmenično dihanje. Upognite kazalec in sredinec proti dlani, prstanec in mezinec sta raztegnjena. Nekaj časa mirno dihajte. Vdihavajte skozi obe nosnici, nato pa s palcem zaprite eno luknjo. Zdaj izdihajte skozi drugo nosnico in spet vdihnite. Malo počakajte. Prstanec pritisnite na drugo nosnico in sprostite nosnico, ki jo je prekrival palec. Zrak gre ven. Malo počakajte in ponovite.

Tek za pljuča

Ne, tukaj ni izgovorov za lenobe! Športni ljudje lahko izkoristijo približno 8 odstotkov vdihnjenega kisika, netrenirani ljudje pa le 3 odstotke. Za enako energijo morajo torej več dihati. Poleg tega pogosto pozabimo, da pri dihanju sodelujejo tudi mišice, ki za to potrebujejo veliko moči.

Seveda vam ni treba izvajati ekstremnega športa, zadostuje že lahek vzdržljivostni trening pri srčnem utripu 160 minus vaša leta. Zato se čimprej zavihtite na kolo, podajte se na bazen ali pa tecite!

Kaj je treba vedeti o O2

  • Leva polovica pljuč je manjša, ker si deli prostor s srcem.
  • Vsak dan vdihnemo in izdihamo 15. 000 litrov zraka. Površina pljučnih mehurčkov ima velikost teniškega igrišča.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri