To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Prhanje in savna urita obrambne mehanizme telesa

Prhanje in savna urita obrambne mehanizme telesa (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
4. 10. 2015

Ko se pojavita mraz in tema, povzročitelji prehladov nimajo težke naloge. Naš imunski sistem v takšnem vremenu hitro oslabi, sami pa k obolevanju pogosto pripomoremo tudi tako, da se oblečemo premalo.

Če vas bo zeblo, se bo zmanjšala prekrvavitev v sluznicah, zaradi česar se bo telo še težje ubranilo 'zimskih nadlog'. To seveda ne pomeni, da morate nase navleči vse debele puloverje, ki jih skrivate na dnu omare. Zelo priporočljivo je 'čebulno oblačenje'.

Jutranje prhanje za boljši imunski sistem

Za okrepitev imunskega sistema priporočamo jutranje izmenično prhanje s toplo in hladno (ne ledeno mrzlo) vodo. S tem boste svoje telo utrdili do te mere, da bo bolje prenašalo menjavo temperaturnih dražljajev in ga ne bo iz tira vrgel že vsak hladen veter.

Podoben učinek imajo tudi redni obiski savne. Dokazano je namreč, da delovanje izmenjave vročega in hladnega zraka zdravi in izboljšuje imunski sistem. Prekrvavljenost dihalnih poti se s savnanjem izboljša za kar sedemkrat, zato je to odlično sredstvo za boj proti prehladu in gripi.

Hkrati pa boste poskrbeli še za čudovito kožo - znojenje pospešuje prekrvavljenost, čiščenje nečistoče, maščobe in bakterije in spodbuja ustvarjanje novih kožnih celic.

Prav tako priporočljivo je tudi gibanje na prostem. Če se odpravite ven ob vsakem vremenu, bo vaše telo izgradilo do 15 odstotkov več imunskih celic. Priporočamo 30 minutni sprehod vsak dan.

Prava 'zimska hrana'

Pozitiven učinek na imunski sistem ima tudi ustrezna prehrana. Kalcij je dober za krepitev celic, veliko pa ga najdete v mlečnih izdelkih. Probiotični jogurti in napitki krepijo tudi črevesno floro, ki je pomemben del imunskega sistema.

Dobra sta tudi oljčno in repično olje, stročnice in omega 3 maščobne kisline v morskih ribah.

Karnitin v mesu in perutnini poskrbi za dovolj energije. Za preskrbo z vitamini je idealno tudi veliko svežega sadja. Granatna jabolka vsebujejo substance, ki delujejo proti virusom. 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri