tortica

Najprej naj vas šokiramo: povprečen človek na dan poje 22 čajnih žličk čistega sladkorja, mimogrede, ena žlička ima 16 kalorij in kup škodljivosti.

Sladkor se res nikoli ni uvrščal na seznam zdrave hrane, a naj vam povemo, v resnici je še veliko bolj škodljiv, kot mislite. Zasvojil vas bo, povečal možnost za debelost, sladkorno bolezen in bolezni srca in ožilja.

Naj vam pomagamo s svojimi točkami, kako se otresti zasvojenosti.

1. Zmanjšajte vnos rafiniranega sladkorja

Poskusite se izogniti rafiniranemu sladkorju, na primer pijte grenko kavo, izognite se pecivu, omakam, kečapu, sirupom, kupljenim kompotom ...

2. Umetno ni odgovor

Naj vas opozorimo, da umetna sladila povečajo lakoto. Sicer ni jasno, zakaj, a ima morda nekaj skupnega z intenzivnostjo sladkobnosti v teh izdelkih. Umetno sladkane stvari so veliko slajše kot naravni sladkor, zato nam sadje in druge naravne stvari lahko hitro postanejo dolgočasne in brez okusa.

3. Ne privoščite si krize

Vaše telo je verjetno tako navajeno na sladko, da bo brez sladkorja postalo lenobno in vi popolnoma brezvoljni, lahko pa se pojavijo celo bolečine v trebuhu in glavoboli, tesnoba in nihanje razpoloženja. To je tako, kot da bi jutro želeli preživeti brez kave in kofeina.

Torej počasi se lotite sprememb, nikar se ne odpovejte sladkorju kar čez noč.

Preberite: Očistite telo sladkorjev: 3-dnevna očiščevalna kura

4. Dodajte zdrave maščobe

Da vaše telo ne bo preveč trpelo je zdaj pravi čas, da dodaste na svoj jedilnik zdrave maščobe:

  • oreščke,
  • olive,
  • avokado ...

in manj mastne beljakovine:

  • jajca,
  • puran,
  • zelenjava ...

Oboje vas bo nasitilo, a vaš krvni sladkor bo ostal stabilen.

5. Ignorirajte predal s sladkarijami

Najtežje je, če se sladkorju in sladkarijam odpoveste edini v družini. Dajte vse prepovedane stvari v en kuhinjski predal in ga popolnoma ignorirajte, naj bo to za vas prepovedano mesto. Kar ne vidite, to ne boli – ali kako že gre ta pregovor.

6. Male dobrote, izognite se jim

Piškotki, mafini, slaščice, beli kruh ... povsod je ogromno sladkorja, ki se igra z vašim krvnim sladkorjem. Privoščite si raje polnozrnate izdelke, jogurt z medom ali nekaj dateljnov.

7. Sladke pijače – STOP

Najlažje boste veliko sladkorja izločili iz svojega jedilnika, če boste popolnoma nehali piti sladke pijače. Voda in nesladkan čaj vam zagotovo ne bosta delala težav.

8. Poiščite naravne sladke okuse

Cimet, vanilja, kava, sadni čaj, dateljni, banana ... vse to bo zadovoljilo vašo željo po sladkem.

Kaj lahko?

Privoščite si raje sadje (seveda v zmernih količinah). V sadju se skriva veliko fruktoze, nekaj naravnega sladkorja je tudi v mlečnih izdelkih. Sadje je odlično, saj poleg naravnega sladkorja vsebuje tudi vlaknine in druge pomembne hranilne snovi. Sadje bo imelo podoben učinek na vas kot sladkor, osrečilo vas bo.

Preberite tudi: 10 stvari, ki jih ne smete početi, če ste se zredili

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

40-dnevni post Jaz #vztrajam dan 6: 5 stvari, ki se zgodijo, če ne ješ sladkorja

Danes pričenjamo dneve brez sladkorja. Si za? Sliši se morda že težko in nemogoče, a obljubimo, da je vredno!

Kako zelo ste zasvojeni s sladkorjem? Test.

Začenjamo z našim (pred)poletnim izzivom: Naj si telo odpočije od nezdravih navad. In lotevamo se, vsaj za večino, najtršega oreha – sladkorja.

5 korakov, kako premagati željo po sladkem

Več sladkorja kot boste pojedli, več si ga boste želeli. Ko enkrat postanete odvisni od rafiniranega sladkorja, pa lahko odvajanje traja več dni ali celo mesecev.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri