10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Kaj potrebuje vaš imunski sistem?

Kaj potrebuje vaš imunski sistem?  (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
26. 11. 2014

V hladnih dneh se mora imunski sistem nenehno boriti s povzročitelji bolezni in pri tem telo porabi veliko vitalnih snovi. Čas je, da si napolnite prazne ‘zbiralnike’.

Temen letni čas je stresen za telo

Če smo do nosu zaviti, pride le malo svetlobe in zraka na kožo. Poleg tega jeseni in pozimi jemo krepko hrano, sveže sadje in zelenjava pa sta redkeje na mizi.

Telo potrebuje novo moč

Za vid, posebno za dober vid v mraku, je pomemben vitamin A ali njegova predstopnja betakaroten, ki ga vsebuje korenje. Najdemo ga v vseh rdeče in oranžno obarvanih vrstah sadja in zelenjave. Vitamin A se optimalno absorbira le z nekaj maščobe.

Za dobre živce so odgovorni vitamini B. Ti so predvsem v polnozrnatih izdelkih in zelenjavi. B1 dodatno prežene zimsko zaspanost.

Dobra oskrba z vitaminom B12 ščiti srce in možgane. Je v mesu, mleku in jajčnem rumenjaku.

Preberite: Hrana, ki je bogat vir niacina

Folna kislina je potrebna za skoraj vse presnovne procese. Ta potreba se zlahka pokrije z zeleno zelenjavo. Brokoli je dober dobavitelj folne kisline. Njegov cink ščiti sluznice in krepi obrambo. 200 g brokolija vsebuje 0,22 mg folne kisline.

Vitalna snov za močno obrambo in dober spanec je tudi vitamin C. Veliko ga je v citrusovkah in rdeči papriki. Tudi ohrovt, belo in rdeče zelje so pomembni dobavitelji vitamina C

Vi­tamin E je antagonist prostih radikalov, ki napadajo celice. Najdemo ga v visoko kakovostnih rastlinskih oljih, oreščkih in avokadu, ki poleg vitamina E vsebuje tudi veliko vitamina B za živce in dragocene omega 3 maščobne kisline.

Dnevno zaužitje mlečnih izdelkov zagotavlja potrebno oskrbo s kalcijem, ki je mineral za kosti. Tudi cvetača vsebuje veliko kalcija. Da se kalcij vgradi v kosti, potrebujemo tudi vitamin D. Tvori se v koži, ko je izpostavljena soncu – pozimi torej deficitarno blago. Tudi 100 g dateljnov lahko zadosti dnevni potrebi.

Železo je potrebno za tvorbo krvi ter je v mesu in stročnicah.

Cink ščiti pred okužbami in aktivira presnovo. Dober vir so mlečni in polnozrnati izdelki.

Več: Cink - superjunak med minerali

Mineral proti stresu je magnezij. Preprečuje tudi krče v mišicah in glavobol. Z veliko zelenjave, rib in oreščkov ste vedno na pravi poti.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri