10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Raziskava:

Spite samo toliko čaka, kolikor je potrebno, da se naslednji dan počutite spočiti. (foto: Shutterstock) Shutterstock
9. 2. 2011

Inštitut Marketagent.com je s spletno raziskavo preveril spalne navade Slovencev. Preverite, kaj so odkrili in preberite nekaj navodil za dober spanec.

Z anketo, v kateri je sodelovalo 500 aktivnih uporabnikov interneta v starosti od 20 do 59 let, so poskušali ugotoviti, kakšen položaj v spanju najbolj ustreza Slovencem, ali imajo težave s spanjem ali z utrujenostjo, koliko časa potrebujejo, da zaspijo, ipd.

Ugotovitve raziskave kažejo, da je najljubši spalni položaj Slovencev spanje na boku, da mladi spijo boljše kot starejši in da imajo moški boljši spanec od žensk.

Spanje na boku

Več kot polovica anketiranih spi na boku (55,1 %), 21,8 % na trebuhu, 8,6 % pa na hrbtu. Zanimivo je, da so moški bolj kot ženske navajeni spati na hrbtu (10,5 % moških; 6,7 % žensk). Po drugi strani pa je spanje na trebuhu bolj značilno za ženske (24,1 % žensk; 19,4 % moških). Podatki kažejo, da se s staranjem povečuje število tistih, ki spijo na boku.

76,4 % Slovencev nima težav s spanjem

Mladih, starih od 20 do 29 let, ki običajno spijo na boku, je 47 %, takšnih starejših v starosti od 50 do 59 let pa je kar 63,3 %. Spanje na trebuhu je bolj značilno za mlade od 20 do 39 let (54,8 %) kot pa za starejše od 40 let (33,3 %).

76,4 % anketiranih meni, da s spanjem nimajo oziroma sploh nimajo težav. Težave s spancem se povečujejo s starostjo. Tako ima tovrstne težave le 16,2 % anketiranih, starih od 20 do 29 let, medtem ko je anketiranih, starih od 50 do 59 let, ki imajo motnje spanja, 32 %.

Kot pravi vodja prodaje in marketinga v podjetju Marketagent.com Jerneja Svenšek, se s težavami pri spanju srečujejo predvsem ženske, saj jih 20,2 % navaja, da imajo precejšnje težave s spanjem, takšnih moških pa je le 13,7 %.

24,4 % anketiranih že opoldne občuti manjšo utrujenost, 15,2 % jih je zvečer že zelo zgodaj utrujenih, 14,4 % anketiranih pa pravi, da imajo čez dan več obdobij občutka nespočitosti. 39,2 % anketiranim se vsaj enkrat na teden ali pogosteje zgodi, da podnevi oziroma zvečer nenamerno zaspijo, na primer pri gledanju televizije, branju, v kinu itd.

Zanimivo je, da se to v večji meri dogaja moškim, saj 43,6 % moških vsaj enkrat na teden ali pogosteje podnevi ali zvečer nenamerno zaspi, žensk, ki se jim to dogaja, pa je 34,8 %.

Jutranja utrujenost

Več kot polovica anketiranih (51,5 %) nima težav z jutranjo utrujenostjo in se zjutraj ne zbudijo utrujeni. 34,9 % anketiranih za to, da zvečer zaspijo, potrebuje manj kot 10 minut. Rezultati kažejo, da moški zaspijo prej kot ženske, saj v manj kot 10 minutah zaspi kar 39,5 % moških in 30,4 % žensk. 28,1 % anketiranih potrebuje med 10 in 20 minutami, 10,4 % pa je takih, ki preden zaspijo, bedijo od 20 minut do pol ure.

Navodila za dober spanec

  • Spite samo toliko časa, kolikor je potrebno, da se naslednji dan počutite spočiti.
  • Vedno vstajajte ob isti uri, vseh sedem dni v tednu.
  • Redna športna aktivnost podnevi pomaga pri uspavanju in poveča delež globokega spanja.
  • Le udobna spalnica, v kateri ponoči ni hrupa in svetlobe, omogoča normalno spanje. Ponoči mora biti v spalnici tema.
  • Previsoka ali prenizka temperatura v spalnici lahko moti spanje. Imejte redne obroke hrane in ne odpravite se spat lačni.
  • Pred spanjem omejite pitje.
  • Vsi izdelki, ki vsebujejo kofein (kava, pravi čaj, kokakola, energetski napitki, čokolada), lahko otežujejo večerno uspavanje, povzročajo nočna prebujanja in vodijo v plitvo spanje.
  • Izogibajte se pitju alkoholnih pijač, predvsem v večernem času.
  • Tudi kajenje lahko moti spanje.
  • Poskušajte reševati težave čez dan, ne pred uspavanjem.
  • Če se ponoči zbudite in ne morete zaspati nazaj, potem raje vstanite.
  • Podnevi ne spite.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri