10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Solata je lahko najboljše kosilo

Solata je lahko najboljše kosilo (foto: Shutterstock) Shutterstock
20. 6. 2018 Vir: liza.aktivni.si

Solata je v bistvu najboljša priloga k vsakemu kosilu, a tudi vsaka ni dobra. V teh pomladno-poletnih mesecih pa večina ženska kar prisega na solato kot glavno jed, saj je treba sklatiti kakšen kilogram za lažji skok v poletna krilca.

Solate ponujajo neskončne možnosti in imajo lahko različne osnove, prelive in začimbe, vendar jo lahko z napačnimi sestavinami zelo hitro spremenimo iz zdravega v nezdravo kosilo. Izbrali smo pet sestavin, ki bodo solato spremenili v odlično jed, bogato z vitamini in drugimi hranilnimi snovmi.

Zelena listnata zelenjava

Zelena listnata zelenjava je glavna osnova vsake dobre solate. Možnosti so neskončne, zato lahko včasih pozabite na navadno zeleno solato ter uporabite ohrovt, špinačo ali radič. Najboljša izbira je, če združite več vrst zelenjave. Karkoli izberete, ne boste naredili napake. Seveda pa za osnovno lahko vedno vzamete tudi paradižnik ali kumare, h katerima se bo dobra mocarela še posebno dobro podala.

Žita in semena

Ali se tudi vam pogosto zgodi, da ste po solati zelo hitro lačni? Če solati dodate samo majhno pest semen, boste izboljšali celoten okus solate in njeno hranilno vrednost. Lahko ji dodate kvinojo, proso, ječmen in vse kombinacije semen, ki so vam všeč.

Proteini

Vsaka dobra solata vsebuje beljakovine, ki vašemu telesu zagotavljajo gorivo, ki ga potrebujete čez dan. Priporočljivo je, da v solato dodate koščke piščanca ali ribe z žara. Idealno živilo za pripravo manj kaloričnih obrokov je tudi mocarela. Posebej pa bo vašo solato popestrila mocarela – lahko izbirate med tisto, ki ima malo kalorij in skoraj nič maščob, ali pa si privoščite pravo italijansko bivoljo. Če ne jeste mesa, solato obogatite z rastlinskimi beljakovinami, kot so čičerka, tofu ali sejtan.

Sezonska živila

Sezonska zelenjava je najboljša, saj obstaja večja verjetnost, da ni obdelana s pesticidi ali drugimi kemikalijami. Jesen je odlična za vse vrste buč in cvetačo, poletje za paradižnike in papriko, pomlad za špinačo in redkvico. Za solato izbirajte zelenjavo, ki jo imate radi, in ste prepričani, da je sezonska!

Sami naredite preliv

Olivno olje (lahko tudi bučno) in balzamični kis (čeprav je jabolčni še bolj zdrav) sta vedno odlična kombinacija, če si želite spremembe, pa obstaja še veliko drugih možnosti. V vsakem primeru se izogibajte že pripravljenih prelivov, saj pogosto vsebujejo majonezo ter veliko ojačevalcev okusa in sladkorja. Izberite lahek jogurt in naredite domačo omako za solato. Jogurtu dodajte malo olivnega olja, limonov sok, žličko gorčice in začimbe po želji ter uživajte v bogatem in zdravem okusu!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri