10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Spremenite navade: tako boste prelisičili podzavest

Spremenite navade: tako boste prelisičili podzavest (foto: Shutterstock) Shutterstock
3. 5. 2019 Vir: liza.aktivni.si

Neželene ali celo slabe navade niso nekaj tako zelo redkega. 

Lahko pa jih spremenite. Si ne morete pomagati, da med sprem­ljanjem televizije ne bi prigriznili nečesa sladkega? V veleblagovnici spregledate stopnice in se raje odpeljete z dvigalom? Ne da bi veliko razmišljali, spet grizete nohte ali pa ste prižgali cigareto? Vsi vemo, kakšna je moč navade. Številni procesi se začnejo podzavestno, kot nekakšno hrčkovo kolo, iz katerega težko izstopimo.  

Zato imajo naši možgani tako radi navade?

Navade so nekaj razbremenilnega zanje. Zato imajo naši možgani radi navade, ker se tako razbremenijo. “Z navajenim vedenjem lahko številna vsakodnevna opravila opravljamo skoraj nezavedno,” pravi psihologinja in pisateljica Natalie Wintermantel. Pri čiščenju hiše ni treba razmišljati o vsakem koraku in imamo v glavi dovolj prostora za druge teme.

Na žalost pa možgani ne razlikujejo med dobrimi in slabimi navadami, tako da tudi zadnje potekajo popolnoma samodejno – in so zato pogosto zelo trdovratne. Če zvečer vedno posežete po gumijastih medvedkih, telo izloča hormone sreče. In ko se povezava med sladkorjem in večernimi občutki sreče globoko zakorenini v naši podzavesti, telo potem že kar samo od sebe vedno znova zahteva tak položaj.

Sprememba starih navad in vpeljava novih, boljših

Vsi torej živimo z malim bitjem navade, ki sabotira naše dobre namene! Lahko pa ga prelisičite.
“Pomagajo majhni koraki, vendar jih moramo narediti zelo zavestno, še posebej na začetku,” pravi Wintermantlova. V nasprotnem primeru se bomo takoj vrnili nazaj v slabo rutino. Z drugimi besedami: spomniti se moramo, kdaj nas ima navada v šahu, čeprav je še tako nedolžna.

Spomniti se moramo tudi, zakaj se je hočemo znebiti in najbolje takoj zgraditi novo, boljšo navado. Namesto gumijastih medvedkov raje žvečite sadne bombone brez sladkorja ali pa se takoj odpravite peš po stopnicah, tudi če morate prehoditi le dve nadstropji. Pomembno je, da ste dosledni. Nekaj tednov traja, da se nove navade dobro utrdijo.

Fotografija: Shutterstock

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri