10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

To je lahko pravi razlog, zakaj se redite

To je lahko pravi razlog, zakaj se redite (foto: Profimedia) Profimedia
22. 6. 2016

Se ne morete znebiti odvečnih kilogramov? Se vrtite v začaranem krogu? V tem lahko tiči težava. 

Zakaj se nekateri ne redijo, kljub temu, da veliko pojedo?

Najnovejša raziskava londonske univerze King's College je pokazala, da sta na primer vino in (temna) čokolada dve zelo pomembni živili, ko želimo vzpostaviti zdravo telesno težo. Vas to preseneča?

Tako vino kot čokolada namreč pozitivno vplivata na črevesno floro in na dobre bakterije v črevesju. Ravno zdrava črevesna flora pa bi naj bila po mnenju profesorja Spectorja, ki je sodeloval v raziskavi, ključna za zdravo telesno težo, bolj kot štetje kalorij. 

"Medtem, ko hitra in procesirana hrana (op. a. med njimi je tudi bela moka in izdelki iz nje) uničuje zdravo črevesno floro. Ravno ta vrsta hrane je lahko eden glavnih krivcev za debelost," je povedal profesor Spector. Ne le, da s takšno prehrano omejimo raznolikost bakterih v črevesju, celo znižujemo jo, saj z njo uničujemo količino zdravih bakterij v telesu. 

Nekoč 150 različnih živil na teden, danes le 20

"Dandanes večina ljudi uživa le kakšnih 20 različnih živil in mnoga med njimi so umetno predelana. Žalostno je, da je večina izmed teh 20-ih živil zožana zgolj na koruzo, sojo, pšenico ali meso," je še povedal profesor Spector. Dodaja, da so nekoč ljudje uživali tudi po 150 različnih živil na teden. 

Profesor Spector je poudaril, da je naše črevesje bolj zdravo, če je v njem več raznolikih mikrobakterij. Ker jemo vse bolj industrijsko osiromašena živila in ker prepogosto uporabljamo antibiotike, pa se količina mikrobakterij v črevesju na splošno manjša. Z raznoliko, polnovredno prehrano, lahko torej vplivamo na večjo raznolikost bakterij, s tem pa tudi na zdravo telesno težo, poroča britanski Telegraph.

Kaj lahko naredimo za boljšo črevesno floro?

Vključimo v svojo prehrano čim več raznovrstnih živil, raznovrstno sadje in zelenjavo, različne vrste mesa v omejenih količinah, raznovrstna žita - ne pozabimo na tista stara, kot so ječmen, pira in proso - in raznovrstne vire beljakovin, ob mesu so to na primer stročnice, oreščki, semena, kvinoja in drugi.

Izogibajmo se predelani hrani, mokam, ki niso polnovredne. Kupujmo domače, bio sestavine in sami iz njih pripravljajmo hrano. Če je le mogoče, kaj čisto svojega tudi pridelajmo. S tem bomo naredili veliko dobrega za svoje zdravje. 

Debelost je sicer eden izmed glavnih javnozdravstvenih problemov zahodnega sveta. In narašča. 

Preberite tudi: Večina bolezenskih stanj izvira iz črevesja

Pa tudi: 9 preverjenih načinov, kako se znebiti maščob okrog trebuha, ki so znak obremenjenosti notranjih organov

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri