10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

To lahko naredite, če vas mučijo krči in bolečine v nožnih prstih

To lahko naredite, če vas mučijo krči in bolečine v nožnih prstih (foto: Profimedia) Profimedia
18. 10. 2019

Vsi pohodniki in športniki se občasno srečajo z neprijetnimi bolečinami v prstih, ki otežujejo tako hojo kot spanec. Ponujamo vam nekaj razlag in rešitev.

Pijete dovolj vode in telesu zagotovite dovolj elektrolitov, pa vas prsti še vedno bolijo.

»Večina misli, da je razlog v dehidraciji in količini soli v telesu, ampak to ni vedno res,« pravi Nicole Nelson z North Florida Univerze.

Profimedia

Bolečina in krči so lahko problem, povezan z živčno-mišičnim sistemom. Mišično krčenje in raztezanje je namreč odgovor na živčne dražljaje.

»Kadar ste utrujeni oziroma so vaše mišice izčrpane, možgani dobivajo mešane signale in živčno-mišični sistem ne ve, kako reagirati. To se odraža kot goreča bolečina v prstih,« razloži Nelsonova.

Nekateri ljudje so temu bolj izpostavljeni kot drugi.

Za ublažitev bolečin poskusite z naslednjimi ukrepi:

1. Zamenjajte obutev!

Trdi čevlji, ki tiščijo (pa tudi čevlji z visoko peto), zavirajo delovanje mišic v stopalu - točno tistih, ki so zadolžene za stabilizacijo.

Če te mišice ne delujejo, kot bi morale, se vsa teža preloži na mišice nožnih prstov, kar povzroči, da so le-te preobremenjene.

Profimedia

2. Zmerno pri novih oblikah vadbe!

Če ste pred kratkim začeli z novo obliko vadbe, na katero se telo še navaja, obstaja velika verjetnost, da so mišice preutrujene. Lahko, da prehitro ali predolgo tečete, skačete ali hodite.

3. Poskrbite za raztezanje!

Čim začutite krč, iztegnite nogo, podaljšajte podplat in iztegnite prste, kolikor gre. To bo v mišicah vzbudilo kontra-efekt in krč bo popustil.

Profimedia

4. Poskusite s sokom iz vloženih kumaric!

Raziskave kažejo, da lahko kis, ki ga uporabljajo za vlaganje kumaric v kombinaciji s soljo, preprečuje krče, saj naj bi skrbel za želeno raven elektrolitov v telesu in uravnaval mišične reflekse.

Preverite: Bi morali po vadbi res piti sok vloženih kumaric?

5. Jejte pekočo hrano!

Raziskave kažejo, da snovi, ki jih najdemo v čiliju, izboljšujejo povezavo med mišično-živčnim sistemom in možgani, zaradi česar krč traja krajši čas.

Profimedia

Bolečine in krči v prstih so lahko tudi znak za kronično bolezen, ki vpliva na krvni obtok, kot na primer bolezen srca in ožilja. Če jemljete zdravila proti bolezni srca in ožilja, lahko to vpliva na povečano število krčev.

Preberite še: 13 povsem nenavadnih načinov, na katere tek vpliva na vaše telo

Ali pa: Najboljši nasveti za začetniške pohodnike (+ ideje za izlete)

Vir: Men's Health

Pripravila: VH

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri