10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

To so možni vzroki zbujanja ponoči

To so možni vzroki zbujanja ponoči (foto: profimedia) profimedia
14. 8. 2018

Posledice nadležnega zbujanja sredi noči čutite še cel dan, ko ste brez energije in slabo razpoloženi. Težave se lotite z odkrivanjem vzroka. V nadaljevanju preverite nekaj možnosti, zakaj ne morete prespati cele noči.

Kvaliteten nočni počitek je pomemben, saj vam da zalogo energije, ki jo potrebujete za uspešen dan, spravi vas v boljše razpoloženje, ponoči pa se dogaja tudi celjenje mikropoškodb, ki nastanejo pri vadbi. Če ste vzpostavili reden spalni ritem, imate večerno rutino in so jutra organizirana, vi pa še vedno ne morete dobro spati, so to lahko možni vzroki:

Imate poln mehur, ki ne more počakati do jutra. To je pogost pojav, ki ga lahko sproži uživanje prevelike količine tekočine pred spanjem, vnetje mehurja, prekomerno delovanje mehurja in diabetes. Če nimate opaznih zdravstvenih težav, poskusite zmanjšati količino vode, ki jo spijete zvečer. Če to ne pomaga, se pozanimajte pri zdravniku, ali se soočate z drugačnimi težavami.

Trpite za anksioznostjo. Nespečnost je eden od pogostih simptomov anksioznosti, saj povzroča motnje, ki spodbudijo srčni utrip in vas vznemirijo, zato imate na primer nočne more, nekateri se prebudijo celo s paničnim napadom. Če anksioznost redno ovira spanec, je najbolje, da to omenite osebnemu zdravniku.

Tu pa preverite, kako se problema lahko rešite tudi sami po naravni poti: 7 načinov, kako ukrotiti zaskrbljenost in anksioznost.

Prostor je neprimeren za spanje. Potrebujete udoben, miren in temen prostor za spanje, brez motečih šumov in drugih dejavnikov, ki bi vas ponoči lahko motili. Preverite, ali je soba preveč:

  • glasna
  • svetla
  • vroča
  • mrzla

Če ste odkrili katero izmed naštetih napak, jo odpravite. Pomagalo bo tudi, če prostor pred spanjem prezračite in spite v materialih, ki dihajo in preprečujejo nočno potenje.

Pred spanjem ste uživali alkoholne pijače. Alkohol se lahko precej poigra s stopnjami spanja. Povezujemo ga predvsem s prvo stopnjo spanja, v kateri se boste najverjetneje prebudili zaradi okoljskih dejavnikov. Premalo trdnega spanca boste občutili zjutraj, ko se boste le stežka spravili iz postelje. Vpliv alkohola na posameznika je odvisen od mnogih dejavnikov kot so prehrana, teža in genetika, vendar je priporočljivo, da zadnjo alkoholno pijačo spijete približno tri ure pred spanjem in telesu dovolite, da jo prebavi.

Imate spalno apnejo, pa tega ne veste. Spalna apneja je motnja, ki med nočnim počitkom večkrat prekine dihanje. Pri večini ljudi spalna apneja ovira pretok zraka v grlu, kar preprečuje potovanje zraka v pljuča. Dogaja se le med spanjem, zato se mnogi sploh ne zavedajo, da trpijo za to motnjo. Na motnjo vas opozorijo tudi naslednji znaki:

  • zbujate se z glavoboli
  • včasih vas zbudi dušenje in hlastanje za zrakom
  • visok krvni tlak
  • hitro bitje srca oziroma utripanje v prsih
  • visok krvni sladkor
  • hitra sprememba razpoloženja

Jedli ste tik pred spanjem ali ste jedli premalo. Če si tik pred spanjem privoščite velik in težek obrok, najverjetneje ne boste morali zaspati ali pa se boste ponoči prebudili. To se zgodi zaradi trebušne kisline, ki iz trebuha preide v grlo in povzroči pekoč občutek. V nasprotnem primeru, če niste jedli več ur pred spanjem, pa vas bodo motili krči v trebuhu, ki se pojavijo zaradi lakote.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri