To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Vaje za krepitev mišic medeničnega dna

Vaje za krepitev mišic medeničnega dna (foto: Barbara Tavčar) Barbara Tavčar
8. 3. 2017

Sodobni način življenja pobere svoj davek na marsikaterem področju. Vse bolj smo izpostavljeni stresu, pogosto nas zaznamuje sedeči položaj ... naša medenica, vsi notranji organi, mišice in vezivna tkiva se tako malo "zanemarijo". Namenimo pozornost tem delom telesa. To bo pripomoglo k boljšemu delovanju pri običajnih, vsakodnevnih opravilih.

Zdravo medenično dno je zdravo telo

Ko omenimo slabost mišic medeničnega dna, najprej pomislimo na urinsko popuščanje. Nasprotno nas krepitev istih mišic spomni na vsem poznane Keglove vaje. Ah, ko bi bilo tako enostavno. Pa ni. Na področje medeničnih mišic lahko gledate kot na avtomobilsko podvozje. Slabo podvozje vozniku avtomobila povzroči mnogo skrbi.

Krepitev mišic medeničnega dna vam omogoča močnejšo povezanost s telesom, saj močno medenično dno pripelje do skladja telesa kot celote – vaši organi bodo delovali bolj stabilno, hormonska funkcija bo bolj uravnovešena in ne nazadnje se bodo povečali tudi spolni užitki. Enostavno lahko zaključimo, da je močno medenično dno sinonim za zdravo telo.

Zakaj slabijo mišice medeničnega dna

Vzroka slabih medeničnih mišic ne smemo iskati zgolj v nosečnosti in porodu.

Seveda je največji oziroma najpogostejši vzrok slabljenja mišic medeničnega dna pri ženskah porod. Pa ste vedeli, da sta pogosta vzroka tudi kronična zaprtost črevesja in spuščena stopala?

V primerih slabe telesne drže ter spuščenih stopal, so med hojo ali tekom mišice medeničnega dna pod veliko večjim pritiskom. Vse omenjeno sčasoma pripelje do vsem poznanih težav z inkontinenco ali pri moških slabe erektilne funkcije, pa tudi do kroničnih vnetij mehurja, bolečin v hrbtenici, konstantnih vetrov, črevesnih krčev ...

Naš medenični »trampolin« je razpet od pubične (preponske) do kokcigealne (trtične) kosti ter od ene do druge sednice. Mišice tega trampolina morajo biti dovolj močne, da nudijo dobro oporo vsem notranjim organom. Ob vsakem njihovem krčenju se naši organi dvignejo, sfinkterji (ventili) se še močneje zaprejo, posledično pa se to mikropodročje bolj prekrvavi.

Vaje za zdravje medeničnega dna

Keglove vaje so dober začetek. Vendar se morate pred pričetkom prepričati, da namesto potrebnih mišic ne aktivirate napačnih – npr. mišic zadnjice, trebuha, stegen. Prav tako je pomembno dihanje ter način kako stojite. Pravilen položaj telesa je ključen, dih ne sme zastati, temveč je potrebna konstantna fluidnost vdiha ter izdiha.

Vaje Body tehnike prav tako skozi različne položaje medenice in telesa pomagajo pri aktivaciji mišic medeničnega dna. Krčenje teh mišic izjemno hitro pomaga »dvigniti« ne samo ženske organe ter mehur, temveč vzpodbudi globoko cirkulacijo vseh medeničnih in preostalih notranjih organov. S specifičnimi vajami Body tehnike boste tako ustvarili harmonijo in občutek vitalnosti tudi v najglobljih slojih telesa, saj vadba deluje kot globoka vez med vsemi diafragmami (membranami) našega telesa.

Vaja metulj

Vaja za zdravje medeničnega dna: metulj (Body Tehnika)

Stojite vzravnano, z nogami v širini bokov in dlanmi prepletenimi za glavo. Z vdihom stopala čim bolj pritisnite ob površino, vzravnajte hrbtenico ter naredite globok trebušni vdih. Naj bo čim daljši.

Z izdihom povlecite glavo proti popku (glejte fotografijo) in upogibajte vašo hrbtenico. Pri tem poskusite čim bolj aktivirati mišice medeničnega dna (kot da želite prekiniti tok urina) in naredite počasen izdih.

Naredite 8 do 10 ponovitev in pri tem ne pozabite misliti na "nevidno vez" med vašimi stopali in medeničnim predelom.

Vaja tunel

S prikazano vajo boste intenzivneje začutili aktivacijo zadnjega "kanala". S trebušnim vdihom zavzemite pravilni položaj, z izdihom se z dlanmi uprite v vaša stopala, aktivirajte analne mišice. Bodite pozorni, da pri tem ne skrčite kakšnih izmed površinskih zadnjičnih mišic.

Vaja za zdravje medeničnega dna: tunel (Body Tehnika)


Barbara Tavčar, master body inšturktorica
PBS športni center odličnosti
www.bodytehnika.si

Vabljeni na predavanje:

Zdravje ženske se prične v medenici

V kolikor ste med tistimi, ki vas pestijo (četudi) občasne težave s popuščanjem medeničnih mišic, potem naj vas opogumimo. Za vaše stanje obstaja učinkovita rešitev, ki presega različne metode simptomatskega zdravljenja.

Prvi korak je mogoče ravno obisk javne tribune.

Na dogodku se bodo strokovnjaki z različnih področij dotaknili tem, ki so za sodobno žensko zelo pomembne, a še vedno tabu teme:

  • težave z inkontinenco,
  • ginekološke težave,
  • nefunkcionalnost medeničnega predela ...

Spregovorili bodo mag. Saša Djukanovič, dr. med., spec. ginekologije in porodništva, inovatorica body tehnike mag. Ana-Marija Jagodić Rukavina (Kineziološko učilište body tehnike, Zagreb) in Barbara Tavčar, master body inštruktor iz PBS športnega centra odličnosti.

Dogodek se bo odvijal 30. marca v prostorih Mestne knjižnice Kranj od 17.00 do 20.00 ure. Vstop prost. Več: www.bodytehnika.si

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri