10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Vitki tudi brez cigaret

29. 7. 2004

Se jim boste odpovedali? To lahko naredite, ne da bi se zredili.

Veliko razlogov je, zakaj bi bilo fino,

če bi nehali kaditi: vaše zdravje, vaša družina, vaš oblazinjeni avto … Torej, kaj še čakate!

Ja, ampak kaj bo potem zaposlovalo vaše prste? Hrana, veliko hrane! Čips, slasten sladoled, začinjena piščančja krilca. Vse, kar vam pride pod roke. Mhm, to pa je že težava. Ko se po prenehanju kajenja končno počasi začnete počutiti bolje, vaša zunanjost postaja vsak dan slabša. To ni neslana šala, ampak kruta resnica. Ker nikomur ni do smeha, vam bomo skušali olajšati, da boste obdržali isto težo, medtem ko se bodo vaša pljuča rehabilitirala. Večina programov za samopomoč vsebuje veliko korakov do uspeha. Mi smo jih skrčili na pet.

Prvi korak: Kupite si steklenico oljčnega olja

Če ne bi bilo nevarnosti, da nas pokonča pljučni rak, bi bile cigarete idealno sredstvo za hujšanje, kajti upočasnijo prehod hrane skozi želodec. In to dalj časa ohranja občutek sitosti. Ko pa enkrat nehate kaditi, vaš želodec prestavi v višjo prestavo - in ves čas ste lačni!

Nasvet: Pred obrokom popijte dve žlički oljčnega olja. Slednje ne samo da upočasni že­lodec, ampak sproži tudi sproščanje hormona, ki zmanjšuje apetit. V čem je trik? Olje mora biti koncentrirano, da deluje. Če vas moti neprijeten občutek v ustih, olje pomočite v košček kruha.

Drugi korak: Privoščite si manj odmorov za kavo

Kaj je bilo prej: kava ali cigarete? Kdo bi vedel! Dejstvo pa je, da nikotin pospešuje presnovo kofeina. Torej, ko se boste odpovedali dimu, se bo po vaših žilah kofein pretakal dlje časa, tako zatrjujejo strokovnjaki. Kaj to pomeni? Da bo dovolj ena skodelica kave, namesto prej­­­šnjih štirih. Vendar pa taka nenadna odtegnitev kofeina velikokrat povzroča brezvoljnost, napetost, živčnost, telo pa želi to potešiti s prenajedanjem.

Nasvet: Popijte polovico manj skodelic, kot ste jih bili vajeni doslej. Eden od ključnih nasvetov pri prenehanju kajenja je, da zaužijete manj kofeina. Postali boste bolj umirjeni in manj boste hlepeli po krokanju.

Manj odmorov za kavo, manj priložnosti za kajenje. In vaša kotacija na breznikotinski borzi bo vedno bolj vroča! Če je za vas samo­umevno, da si eno prižgete, ko si privoščite požirek kave, se boste morali zavestno potruditi in si najti neko nadomestilo, ki bo zmanj­šalo slo po nikotinu. Lahko je reči, nekoliko teže pa to narediti. Ampak z voljo se vse zmore.

Tretji korak: Obiščite zdravnika

Na prvi pogled hrana in cigarete nimajo čisto nič skupnega. Vendarle pa so si podobni v eni lastnosti: cigarete in makaroni zvišujejo kon­centracijo dopamina, snovi, ki se sprošča ob uživanju. Odtegnitev cigaret bo tako povzro­čila večje hrepenenje po hrani.

Nasvet: Bupropion, zdravilo z antidepresivnim in protikadilskim učinkom, pomaga zvi­še­­­­vati koncentracijo dopamina v telesu.

V ra­­ziskavi, v kateri so eno leto primerjali pridobivanje teže pri nekdanjih kadilcih, so ugotovili, da se je pri tistih, ki so jemali bupro­pion, teža v povprečju povečala za 4 kilograme manj kot pri tistih, ki so dobivali placebo.

Kaj? Rajši ste debeli, kot da se zastrupljate z zdravili? Tudi prav, vendar imamo za vas še eno možnost: igrajte videoigrice, ki tudi povečujejo količino dopamina v možganih!

Četrti korak: Začnite skrbeti za mišice

Obstaja povsem preprost razlog, zakaj so ljudje s cigareto v rokah videti tako zelo srečni - od­vi­­sni so! Nikotin deluje kot pospeševalec pre­snove. To pomeni, da telo hitreje pokuri kalorije.

V nedavni ameriški študiji so dokazali, da se pri kadilcih kalorije v mirovanju porabljajo za 3, 6 odstotka hitreje, med telesno vadbo pa celo za 6, 3 odstotka. In če prenehate kaditi, je odgovor na dlani: telo potrebuje in porablja manj kalorij.

Nasvet: Treba bo več dvigovati uteži. Raziskave namreč kažejo, da krepitev mišic resetira vaš metabolizem na višjo raven, kot ste ga imeli, ko ste še “veselo” puhali. V že klasični študiji so ugotovili, da fitnes trikrat na teden v dvanajstih tednih zviša vašo presnovo za 7 %. Moški, ki so sodelovali v raziskavi, so celo shujšali!

Peti korak: Čim več žvečilnih gumijev

Ko se boste toliko opogumili, da boste rekli ne, vam bodo strokovnjaki verjetno svetovali nikotinske obliže. Kar seveda sploh ni slaba ideja. Toda na žalost vam ne bodo pomagali pri zmanjševanju apetita, razen če si z njimi prelepite usta. Po raziskavah sodeč, so nikotinski obliži učinkoviti pri preventivi, ne morejo pa preprečiti večanja teže.

Nasvet: Nadomestni nikotinski žvečilni gu­mi. V ZDA so ugotovili, da od raznih nado­mest­kov edino žvečilni gumiji pomagajo pri vzdrževanju telesne teže. Ena od logičnih razlag je, da so najboljši oralni nadomestek za hrano.

Mateja Strbad

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri