10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Vrtnarjenje za boljši spomin, zdravo srce in trdne kosti

Vrtnarjenje za boljši spomin, zdravo srce in trdne kosti (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
5. 6. 2014

Na vrtu lahko mimogrede naredimo veliko dobrega tudi za svoje telo in zdravje.

Vrtnarjenje je pravo zdravilo za dušo. Vrt doživljamo kot vir miru in sprostitve. Zniža se raven stresnega hormona kortizona in razvedri se razpoloženje.

Vendar se pozitivne strani vrtnarjenja ne končajo tukaj.

Vrtnarjenje za boljši spomin in zdravo srce

Vrtnarjenje je dobro predvsem za starejše ljudi saj izboljša spomin. Okrasne in koristne rastline, ki jih poznamo od prej, v nas vzbujajo pozitivne spomine, ki pripomorejo k boljšemu počutju.

Celo bolniki z demenco najdejo v vrtu znova stik z življenjem. Idealne so močno dišeče cvetlice in zelišča, kot so meta, timijan, pa tudi majnice in vrtnice.

Študije so prav tako pokazale, da 30-50 minut vrtnarjenja dnevno ščiti pred sladkorno boleznijo. Celice tako porabijo veliko sladkorja, kar pomeni, da 'očistijo' kri. To zmanjša nevarnost, da bi krvnim žilam sladkor preveč škodil na dolgi rok.

Ščiti pa tudi pred poapnenjem žil. Raznovrstna dejavnost namreč spodbuja nastajanje dobrega holesterola HDL, ki pomaga pri odstranjevanju oblog na žilah.

Trdne kosti

Ameriški znanstveniki so ugotovili, da redno vrtnarjenje ščiti tudi pred pojavom osteoporoze. Ženske, starejše od 50 let, ki vrtnarijo vsaj enkrat tedensko, imajo celo večjo gostoto kosti kot športnice istih let, ki redno tečejo ali hodijo.

Poleg tega brkljanje poskrbi za vitko linijo.

Zdravniški nasvet

Vrtnarjenja se lotite preudarno in poskrbite za treniranje mišic, ne pa tudi za njihovo preobremenitev. Za ogrevanje se lotite košnje trave ali pa grabljanja.

Pomembno:

  • Hrbet naj bo raven, ramena sproščena.
  • Ne nosite pretežkih bremen: zalivalko in samokolnico raje napolnite do polovice in pojdite po vodo ali zemljo večkrat.
  • Pri klečanju si kolena podložite z blazino.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri