10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Zakaj je potrebno opazovati svoje telo?

7. 4. 2011

Naučite se opazovati svoje telo in telesno držo, ki nam preko bolečin, napetosti, mravlinčenja in različnih telesnih nepravilnosti nenehno pošilja sporočila.

V današnjem ritmu življenja, ko nas nenehno bombardirajo z informacijami in zahtevami z vseh strani, zelo hitro izgubimo stik s samim seboj in pogosto zanemarimo potrebe telesa, kot sta na primer počitek in sprostitev.

Bolečine, napetosti, utrujenost, nespečnost, ki predstavljajo klic našega telesa na pomoč, največkrat spretno ignoriramo. Bolečine po našem mnenju niso tako hude, da ne bi mogli zdržati, menimo, da ne motijo našega življenjskega ritma in da nikakor nimamo časa za telovadbo.

Medtem ko bolečino odrivamo na stran, se ji telo s svojimi mehanizmi samoregulacije prilagaja. Ko se telo bolečini prilagodi, se ponovno počutimo zdravi, morda malo okorni, a na prisotnost bolečine smo že zdavnaj pozabili. Sčasoma lahko te telesne prilagoditve pripeljejo do kroničnih težav (zmanjšanje gibljivosti sklepov, kronična mišična napetost, obraba sklepov itd.)

Najboljša preventiva pred nastankom kroničnih težav je tesen stik s samim seboj ter pozorno opazovanje lastnega telesa. Opazovanje telesa torej pomeni manj kroničnih težav.

Ocenite svojo telesno držo

Svojo telesno držo lahko sami ocenite pred ogledalom, lahko pa prosite tudi partnerja ali prijatelja, da vam pomaga pri oceni.

Dobra telesna drža zagotavlja vzdrževanje treh fizioloških krivin hrbta. Rahlo naprej nagnjena glava tvori vratno krivino, nato ji sledi rahlo nazaj nagnjena hrbtenica (prsna krivina) ter rahlo naprej nagnjena krivina v ledveni hrbtenici (ledvena krivina).

Normalne fiziološke krivine ohranjamo z dovolj močnimi in elastičnimi mišicami ter pravilnim položajem sklepov (medenice, kolka, kolena in gležnja), ki omogočajo vzdrževanje dobre drže v mirovanju in med gibanjem.

Opazovanje s strani

Pri opazovanju telesa s strani si zamislite naslednje točke: takoj za ušesom, na ramenu, na kolku, za kolenskim pregibom, tik pred gležnjem. Če točke povežete, bi morali dobiti ravno vertikalno linijo. Vsak odstop od te linije nakazuje spremembo telesne drže.

Opazovanje od spredaj

Pri opazovanju telesa v stoječem položaju ne sme biti razlik v višini med levim in desnim ramenom, kolkom ali kolenom. Dolžini med koncem roke in pasom morata biti enaki na obeh straneh. Pogačica na obeh nogah mora gledati naravnost naprej, kolena morajo biti vzravnana (ne v rotaciji navznoter ali navzven). Glava mora biti pokonci in vzravnana.

Martina Mihić, diplomirana fizioterapevtka, www.sentoria.si

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri