Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak

Zakaj vam poka v kolenih, kadar hodite po stopnicah navzdol?

Zakaj vam poka v kolenih, kadar hodite po stopnicah navzdol? (foto: Profimedia) Profimedia
26. 4. 2019

Škrip, škrip, pok. Tudi vaša kolena zvenijo kot čips, kadar hodite po stopnicah navzdol? Ali pa, ko počepnete? In ko tečete tudi?

Načeloma je pokanje v kolenih, denimo, ko počepnete, povsem normalno in ni razloga za preplah. Zgodi se tudi v drugih sklepih, na primer v gležnju in v vratu. Tudi velik odstotek tekačev čuti oziroma sliši pokanje v kolenih med vadbo. Takšno pokanje največkrat ne spremlja bolečina.

Medicinski izraz za pokanje v kolenu je crepitus

Nastane, ko se začne hrustanec, vezivno tkivo med kostmi, starati, pravi John Wyrick, ortopedski kirurg in profesor na Univerzi v Cincinnatiju v Ohiu.

Svoje življenje vsi začnemo s tihim in gladkim hrustancem v kolenih, a sčasoma postane siv ter star in izgubi možnost obnavljanja. Večina ljudi nad 30. letom se že spopada z blago obliko crepitusa. Šibke stegenske mišice ali zategnjena iliotibialna vez (bolečina se pojavi na zunanji strani kolena med tekom) pa lahko povzročijo, da potegne pogačico z mesta in poslabša obrabo.

Kolena klonijo, kadar jih upognete pod kotom, večjim od 30 stopinj, ker se pogačica zarine v stegnenico – oslabljen hrustanec se zarine v del drugega oslabljenega hrustanca.

»Moč pritiska in različne stične točke nato ustvarjajo omenjeni zvok,« pravi Dicharry.

Nasvet ...

Pokajoča kolena lahko sčasoma povzročijo težave, kot je denimo artritis, pravi Dicharry.

Zato možnost, da bi do tega prišlo, zmanjšajte tako, da okrepite mišice, ki nadzorujejo kolke in kolena, spodnjo polovico telesa pa ohranjajte poravnano.

Povzeto po: Runner's World

Poskrbite za zdravje svojih kolen tudi z ustrezno športno obutvijo!

Še posebej, če začenjate s pripravami na spomladanske in jesenske teke.

Preverite:
Pomembno pri nakupu tekaške obutve!
  1. Vedno poskusite vsaj dve ali tri različne blagovne znamke.
  2. Obutev se razlikuje v tehničnem smislu, pa tudi v širini, kotu peta-prsti ... Zato bodite pozorni na občutek na nogi. Ko boste obuli pravo obutev, boste to tudi občutili. 
  3. Če pa tečete pogosto, imejte vsaj dva različna copata bodisi enake bodisi različne blagovne znamke. Vezivna in mišična tkiva se namreč vedno iste obutve 'navadijo'.
  4. Tekaška obutev mora biti malo večja od obutve za vsak dan.

Pri nakupu vam bo v veliko pomoč test tekaške obutve

Štirje vrhunski trenerji in tekači so testirali kar 40 parov.

Podrobnosti testa preverite na povezavi

TEST TEKAŠKE OBUTVE 2019

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri